Gå til innhold

Hvorfor er det så få her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det bare meg eller var det flere aktive på psykiatri forumet før?

Nå er det nesten ingen som skriver her?

Har folk blitt skremt bort? Det er ikke så rart isåfall. Mange som kommer med svar i tråder som er slemme og uten medfølelse i det hele tatt.. 

Hva tror du er grunnen? 

Anonymkode: 2f779...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eller har moderator blitt for streng når det kommer til selvmordstanker/selvskading ? Så når noe prøver å fortelle her hvor vanskelig de har det så blir innlegget slettet?

Så folk har gitt opp å fortelle hvordan de har det her?

Eller er jeg helt på bærtur nå? 

Anonymkode: 2f779...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at diverse AB-brukere har skremt vekk flere.

Jeg også. Endte selv opp med å la være å skrive her inne en stund da det var omtrent umulig uten at diverse brukere under AB skulle angripe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
diagnosen skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det er fordi dette er et lavstatusforum. 

Lavstatusforum? Hva mener du med det? 

Men hvis det virkelig er grunnen hvorfor var det mange flere her for bare 4 år siden da? 

Anonymkode: 2f779...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
hattifnattus skrev (6 minutter siden):

Jeg også. Endte selv opp med å la være å skrive her inne en stund da det var omtrent umulig uten at diverse brukere under AB skulle angripe meg.

Skjønner godt du lot være skrive en stund når noe sånt skjedde. Høres veldig ubehagelig ut 

Anonymkode: 2f779...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
diagnosen skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det er fordi dette er et lavstatusforum. 

Høyere status enn kvinneguiden i hvert fall. 

Anonymkode: 46d1a...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler at folk velger ut visse temaer og personer med nic som intressere dem. Litt urettferdig å skylde på anonyme brukere. Å få noen sure kommentarer er mindre frustrerende enn å bli oversett og ignorert. 

Anonymkode: e67f3...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lavstatusforum? Hva mener du med det? 

Men hvis det virkelig er grunnen hvorfor var det mange flere her for bare 4 år siden da? 

Anonymkode: 2f779...66c

Jeg tror det er bare veldig syke folk som orker å henge her inne. Mens på kvinneguiden er det bare friske folk. Dette har blitt et veldig psykt sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
diagnosen skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det er bare veldig syke folk som orker å henge her inne. Mens på kvinneguiden er det bare friske folk. Dette har blitt et veldig psykt sted. 

Det er et psykiatri forum. Da er det ikke rart de fleste som er her er psykisk syke 

Anonymkode: 2f779...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er et psykiatri forum. Da er det ikke rart de fleste som er her er psykisk syke 

Anonymkode: 2f779...66c

Ja jeg tenker at det er veldig naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er et lite og smalt forum. Blir ganske kjedelig. Og er derfor ikke mye her inne. 

Anonymkode: e6fa3...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er et psykiatri forum. Da er det ikke rart de fleste som er her er psykisk syke 

Anonymkode: 2f779...66c

Dette delforumet er for psykiatri. Det betyr ikke at de fleste brukerne av forumet som helhet, er psykisk syke. 

diagnosen skrev (26 minutter siden):

Mens på kvinneguiden er det bare friske folk.

Å ja? Jeg er ikke mye der, men det er virkelig - eh - mangfoldig der også. Det er i hvert fall ikke noe sted å henge hvis man misliker å bli angrepet av brukerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (41 minutter siden):

Jeg også. Endte selv opp med å la være å skrive her inne en stund da det var omtrent umulig uten at diverse brukere under AB skulle angripe meg.

Ja, jeg har blitt mye angrepet selv, og noen ganger er det både slitsomt og sårende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri opplevd spesielt mer angrep av AB. Erfaring viser at det går fint an å være usympatisk rasshøl under brukernavn også. 

Anonymkode: e6fa3...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det bare meg eller var det flere aktive på psykiatri forumet før?

Nå er det nesten ingen som skriver her?

Har folk blitt skremt bort? Det er ikke så rart isåfall. Mange som kommer med svar i tråder som er slemme og uten medfølelse i det hele tatt.. 

Hva tror du er grunnen? 

Anonymkode: 2f779...66c

Jeg liker ikke forskjellsbehandlingen på forumet. Har du en personlighetsforstyrrelse og særlig Eupf  blir du kjeftet på og bedt om å skjerpe deg, men har du en psykoselidelse så kan du øse utav deg hva du vil uten at det får noen reaksjoner. I tillegg er det enkeltpersoner som utsettes for personangrep fordi de tør å skrive alt under ett og samme nick. De gjør seg sårbare og blir en skyteskive. 

Anonymkode: 8ba73...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Doktoronline" skaper forventinger om at det skal være en doktor online. Hvis det var en lege her som gav gratis svar tenker jeg det ville blitt mye aktivitet.

Det er eksperter her, men de som dropper innom får ikke inntrykk av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (2 minutter siden):

"Doktoronline" skaper forventinger om at det skal være en doktor online.

Har også sett at noen tror det er forum FOR leger.

Anonymkode: 96e21...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er det bare meg eller var det flere aktive på psykiatri forumet før?

Nå er det nesten ingen som skriver her?

Har folk blitt skremt bort? Det er ikke så rart isåfall. Mange som kommer med svar i tråder som er slemme og uten medfølelse i det hele tatt.. 

Hva tror du er grunnen? 

Anonymkode: 2f779...66c

Det var nok flere aktive her i tidligere tider, så roligere har det definitivt blitt på alle forum her inne. Det sies at vi er en liten gruppe faste brukere nå, og det stemmer nok. Likevel virker det som om stadig nye finner veien hit, men antallet aktive brukere er nok relativt konstant siden noen også velger å gå. 

Motivasjonen for å slutte på dol (spesielt psykiatriforumet) varierer nok. Noen kan bli skremt bort av troll og ondsinnede kommentarer når de skriver om problemene sine, men noen kan faktisk også bli skremt bort av selve problemstillingene. Hvis det f. eks blir veldig mye fokus på spesielle temaer som trigger vet jeg om noen som bevisst har måttet skjerme seg ved å ikke være her så ofte, så skremselen bort fra dol kan gå begge veier. 

For eget vedkommende er jeg her mindre enn jeg pleide å være fordi jeg rett og slett har blitt friskere og ikke lenger har det helt store behovet. Jeg la også merke til at symptomfokus og opptatthet av egen sykdom var større om jeg hang her for mye. Så det at noen trekker seg mer bort eller slutter å være her kan faktisk være et godt tegn. 🙂 

 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...