Gå til innhold

Hva gjør dere i helgen?


Glitter

Anbefalte innlegg

hattifnattus skrev (1 time siden):

Jeg tar utgangspunkt i denne oppskriften her : https://www.altasiatisk.no/2021/04/klassiske-gyoza/

Veldig god om man liker asiatisk mat :) Og kan fint gjøres vegetarisk om man foretrekker uten kjøtt.

Huffda, ja da er det fort gjort å få mageknip dessverre. 😅 Satser på at den var verdt det 

Denne må jeg teste! Så og hørtes veldig godt ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (7 timer siden):

Noen ganger er det vel greit å bare la husarbeidet ligge? Har du ferie nå da? 

Det ble litt jobbing i heimen. Ja, deilig med ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
Glitter skrev (8 timer siden):

God lørdag. :)

Hva styrer dere med i helga? 

God helg 🙂

I dag har jeg sovet masse for en gangs skyld, gått en liten tur og nå ser jeg på tv med et glass vin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

God helg 🙂

I dag har jeg sovet masse for en gangs skyld, gått en liten tur og nå ser jeg på tv med et glass vin. 

Så deilig da! 😊 

Jeg har lagt meg for kvelden. Eller skal straks ta sovemedisin. Har vondt i kroppen, men det får jeg tåle. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
Glitter skrev (2 minutter siden):

Så deilig da! 😊 

Jeg har lagt meg for kvelden. Eller skal straks ta sovemedisin. Har vondt i kroppen, men det får jeg tåle. 😊

Ja, veldig. Er nok en bivirkning av vaksina at jeg sov så masse men det er veldig verdt det. 😊

Høres deilig ut å legge seg også. Håper du får det bedre snart, er trist å lese hvordan har det og har hatt det den siste tiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (8 minutter siden):

Ja, veldig. Er nok en bivirkning av vaksina at jeg sov så masse men det er veldig verdt det. 😊

Høres deilig ut å legge seg også. Håper du får det bedre snart, er trist å lese hvordan har det og har hatt det den siste tiden. 

 

Har hørt mange blir trøtt og sliten av vaksinen ja. Jeg er vel omtrent bakerst i køen så tenker lite på det der. 

Takk for det. Jeg gjør nå mitt beste. :) Litt derfor jeg laget tråden. For å drømme meg vekk i andres helger akkurat nå. 😅

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeanonymnok
Glitter skrev (5 minutter siden):

Har hørt mange blir trøtt og sliten av vaksinen ja. Jeg er vel omtrent bakerst i køen så tenker lite på det der. 

Takk for det. Jeg gjør nå mitt beste. :) Litt derfor jeg laget tråden. For å drømme meg vekk i andres helger akkurat nå. 😅

Det forstår jeg godt. Viktig å drømme seg bort av og til. 😊 Noe som alltid får meg i bedre humør er såpebobler. Det er kanskje litt barnslig men det er min go to når jeg trenger å tenke på andre ting. Kanskje du har noe sånt som kan hjelpe deg litt?

 

Jeg sitter og venter på solnedgangen, i går var den helt fantastisk så jeg håper det blir likt i dag. ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (6 timer siden):

Å så deilig da! Må føles herlig å kunne gjøre slikt igjen. 

 

Mange av dere som går på ferie snart ser jeg. Håper det blir fint vær da. :) Bortsett fra i min by. Det kan vente i noen uker. :)

Vi skal jobbe i to uker til, så fire uker ferie 😎 Det blir deilig, ja! 

Det var en skikkelig vitamininnsprøyting med den byturen i dag! Det er jo nesten som om jeg glemmer at det finnes et samfunn med mennesker utenfor vår lille gate når jeg nesten bare er her! Men nå fikk jeg se at det bor andre folk i byen her og 😁

Jeg holdt på i hagen i et par timer, fikk plantet noen nye busker og saget ned noen gamle greiner på syrinen og forsythiaen vår. Jeg elsker å pusle rundt i hagen 💚 

Og så har jeg vært sjåfør og snill mor for jentene. Hun eldste har besøk i helga, og de to er nå på telttur. Skal hente dem i morgen formiddag. Jeg kjørte hun yngste til ei venninne etter at vi hadde spist hjemmelaget pizza her (fikk henne til å bli hjemme til vi hadde spist 😉). Hun skal si i fra klokka 23 om hun skal overnatte eller bli hentet seinere i kveld.

Deilig med en hjemme/ordne - lørdag! Ønsker deg en god natt ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Shira! skrev (2 timer siden):

Denne må jeg teste! Så og hørtes veldig godt ut.

 

 

Jeg og samboeren slukte mesteparten for noen timer siden. De ble veldig bra! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (10 timer siden):

Det forstår jeg godt. Viktig å drømme seg bort av og til. 😊 Noe som alltid får meg i bedre humør er såpebobler. Det er kanskje litt barnslig men det er min go to når jeg trenger å tenke på andre ting. Kanskje du har noe sånt som kan hjelpe deg litt?

 

Jeg sitter og venter på solnedgangen, i går var den helt fantastisk så jeg håper det blir likt i dag. ☀️

Såpebobler har jeg kun holdt på med sammen med ungene, men det er lenge siden. Det er jo ganske koselig det. 

Ble det solnedgang?

påskelilje skrev (10 timer siden):

Vi skal jobbe i to uker til, så fire uker ferie 😎 Det blir deilig, ja! 

Det var en skikkelig vitamininnsprøyting med den byturen i dag! Det er jo nesten som om jeg glemmer at det finnes et samfunn med mennesker utenfor vår lille gate når jeg nesten bare er her! Men nå fikk jeg se at det bor andre folk i byen her og 😁

Jeg holdt på i hagen i et par timer, fikk plantet noen nye busker og saget ned noen gamle greiner på syrinen og forsythiaen vår. Jeg elsker å pusle rundt i hagen 💚 

Og så har jeg vært sjåfør og snill mor for jentene. Hun eldste har besøk i helga, og de to er nå på telttur. Skal hente dem i morgen formiddag. Jeg kjørte hun yngste til ei venninne etter at vi hadde spist hjemmelaget pizza her (fikk henne til å bli hjemme til vi hadde spist 😉). Hun skal si i fra klokka 23 om hun skal overnatte eller bli hentet seinere i kveld.

Deilig med en hjemme/ordne - lørdag! Ønsker deg en god natt ❤

Å, jeg savner litt å ha hage. Kan ikke si jeg elsket det da jeg hadde den, men kanskje jeg hadde satt mer pris på det i dag enn hva jeg gjorde da. Har jo gått fem år siden jeg hadde hage. Faktisk er det nøyaktig fem år siden jeg gikk fra min eks denne uken. 

Hehe, er vel litt slik med store barn, at det blir mye kjøring? Er det slitsomt innimellom? Pappa kjører rundt på meg han, siden jeg ikke har lappen. Kun når ungene skal hentes da. Min søster på 18 har nå lappen så nå er det kun meg. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (3 timer siden):

Såpebobler har jeg kun holdt på med sammen med ungene, men det er lenge siden. Det er jo ganske koselig det. 

Ble det solnedgang?

Å, jeg savner litt å ha hage. Kan ikke si jeg elsket det da jeg hadde den, men kanskje jeg hadde satt mer pris på det i dag enn hva jeg gjorde da. Har jo gått fem år siden jeg hadde hage. Faktisk er det nøyaktig fem år siden jeg gikk fra min eks denne uken. 

Hehe, er vel litt slik med store barn, at det blir mye kjøring? Er det slitsomt innimellom? Pappa kjører rundt på meg han, siden jeg ikke har lappen. Kun når ungene skal hentes da. Min søster på 18 har nå lappen så nå er det kun meg. 😛

Joda, innimellom er det litt slitsomt. På fredagen hadde jeg fått storesøstera til å skulle hente hun yngste (mannen og jeg hadde da et par øl), men da hun kom, ville ikke hun minste hjem. Så da ble det litt drama... I går kveld endte det med at hun tok bussen hjem, og jeg satt oppe for å ta i mot henne og hørte hvordan kvelden hadde vært. Fint med sånne natt-samtaler med ungdommene mine ❤ 

Når det gjelder kjøring tenker jeg innimellom at det er litt ork og stress,  men så vet jeg at hun bare skal bo hjemme i to år til, så sitter vi der helt uten unge hjemme, så da er det jo fint å kunne kjøre og hente nå de siste par årene. I tillegg blir jeg jo litt kjent med vennene hennes når jeg kjører, og de blir kjent med meg. Jeg tåler også jenter som er litt brisne/på kanten av full, mens noen foreldre visstnok er kjempestrenge. Mi jente har, så vidt jeg vet, ikke begynt å drikke ennå (hun er 17) - hun er veldig trygg på seg selv, har mange venner, og passer på at alle blir med når de går hit og dit... men jeg regner jo med at hun og prøver seg i løpet av sommeren 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Joda, innimellom er det litt slitsomt. På fredagen hadde jeg fått storesøstera til å skulle hente hun yngste (mannen og jeg hadde da et par øl), men da hun kom, ville ikke hun minste hjem. Så da ble det litt drama... I går kveld endte det med at hun tok bussen hjem, og jeg satt oppe for å ta i mot henne og hørte hvordan kvelden hadde vært. Fint med sånne natt-samtaler med ungdommene mine ❤ 

Når det gjelder kjøring tenker jeg innimellom at det er litt ork og stress,  men så vet jeg at hun bare skal bo hjemme i to år til, så sitter vi der helt uten unge hjemme, så da er det jo fint å kunne kjøre og hente nå de siste par årene. I tillegg blir jeg jo litt kjent med vennene hennes når jeg kjører, og de blir kjent med meg. Jeg tåler også jenter som er litt brisne/på kanten av full, mens noen foreldre visstnok er kjempestrenge. Mi jente har, så vidt jeg vet, ikke begynt å drikke ennå (hun er 17) - hun er veldig trygg på seg selv, har mange venner, og passer på at alle blir med når de går hit og dit... men jeg regner jo med at hun og prøver seg i løpet av sommeren 😉

Tror det er lurt å ikke være skikkelig streng. Slik at de heller er ærlig hvis det er noe. Pappa var streng, så da løy jeg. Mamma var mer rund i kantene, så med hun var jeg mer åpen. Tror det var best strategi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
Glitter skrev (5 timer siden):

Såpebobler har jeg kun holdt på med sammen med ungene, men det er lenge siden. Det er jo ganske koselig det. 

Ble det solnedgang?

Dessverre var ikke solnedgangen noe å skryte av.

Hvordan har natten og dagen din vært sålangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeanonymnok skrev (5 timer siden):

Dessverre var ikke solnedgangen noe å skryte av.

Hvordan har natten og dagen din vært sålangt?

Det var jo synd da. 

Joda natten var grei. Eller jeg fomlet mye i søvne i senga, og var veldig tidlig våken, men. Jeg har hatt besøk av mamma og stefar og sittet en halvtime ute i solen. Var godt å kjenne på litt frisk luft. Nå ligger jeg og venter på at kampen mellom Vålerenga og superlaget skal begynne. 😊 

Også lukter det nystekte kanelsnurrer borti gangen!

Enn med deg?

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (10 timer siden):

Joda, innimellom er det litt slitsomt. På fredagen hadde jeg fått storesøstera til å skulle hente hun yngste (mannen og jeg hadde da et par øl), men da hun kom, ville ikke hun minste hjem. Så da ble det litt drama... I går kveld endte det med at hun tok bussen hjem, og jeg satt oppe for å ta i mot henne og hørte hvordan kvelden hadde vært. Fint med sånne natt-samtaler med ungdommene mine ❤ 

Når det gjelder kjøring tenker jeg innimellom at det er litt ork og stress,  men så vet jeg at hun bare skal bo hjemme i to år til, så sitter vi der helt uten unge hjemme, så da er det jo fint å kunne kjøre og hente nå de siste par årene. I tillegg blir jeg jo litt kjent med vennene hennes når jeg kjører, og de blir kjent med meg. Jeg tåler også jenter som er litt brisne/på kanten av full, mens noen foreldre visstnok er kjempestrenge. Mi jente har, så vidt jeg vet, ikke begynt å drikke ennå (hun er 17) - hun er veldig trygg på seg selv, har mange venner, og passer på at alle blir med når de går hit og dit... men jeg regner jo med at hun og prøver seg i løpet av sommeren 😉

Sånn tenker jeg også :) Tiden går så fort og plutselig er de ute av redet. 

Så kommer det en tid, hvor man både skal ta vare på de gamle i familien og de unge som kommer hjem på ferie og noen ganger blir det et puslespill. 

Nå har akkurat våre gjester dratt, vi har sendt med de gamle grillmat og kake hjem , vi har ryddet og jeg har slengt meg i sofaen med god samvittighet. 

Når alle har dratt, skryter vi veldig av oss selv 🤣 Vi er ganske finke du og jeg. Et bra team , sa jeg, ganske selvtilfreds. Ja, det er vi jaggu, sier sambo. 😀

Men nå skal det bli deilig med ferie snart, kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
Glitter skrev (3 timer siden):

Det var jo synd da. 

Joda natten var grei. Eller jeg fomlet mye i søvne i senga, og var veldig tidlig våken, men. Jeg har hatt besøk av mamma og stefar og sittet en halvtime ute i solen. Var godt å kjenne på litt frisk luft. Nå ligger jeg og venter på at kampen mellom Vålerenga og superlaget skal begynne. 😊 

Også lukter det nystekte kanelsnurrer borti gangen!

Enn med deg?

Høres ut som du har hatt en ganske grei dag da. 😊 
 

Jeg har hatt en kjip dag i dag men sånn er det bare. Terapi i morgen så da satser jeg på at det blir litt bedre igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 19.6.2021 den 12.47):

God lørdag. :)

Hva styrer dere med i helga? 

Det samme som ellers i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (9 timer siden):

Høres ut som du har hatt en ganske grei dag da. 😊 
 

Jeg har hatt en kjip dag i dag men sånn er det bare. Terapi i morgen så da satser jeg på at det blir litt bedre igjen. 

Ja, den var ok i går. Ble tungt utover kvelden, men. Våknet ganske tung i dag også, så det er litt kjipt. Men som du sier sånn er det bare. 

Håper du får en bedre dag i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Sånn tenker jeg også :) Tiden går så fort og plutselig er de ute av redet. 

Så kommer det en tid, hvor man både skal ta vare på de gamle i familien og de unge som kommer hjem på ferie og noen ganger blir det et puslespill. 

Nå har akkurat våre gjester dratt, vi har sendt med de gamle grillmat og kake hjem , vi har ryddet og jeg har slengt meg i sofaen med god samvittighet. 

Når alle har dratt, skryter vi veldig av oss selv 🤣 Vi er ganske finke du og jeg. Et bra team , sa jeg, ganske selvtilfreds. Ja, det er vi jaggu, sier sambo. 😀

Men nå skal det bli deilig med ferie snart, kjenner jeg. 

Ja, det er vel slik det er å være midt i livet - være den trygge havnen for "ungene" som er voksne (men som fremdeles trenger oss, men på andre måter enn før) og være et ankerfeste for de gamle, og hjelpe dem med både praktiske ting og tanker rundt, familie, relasjoner, liv og død. 2 av våre 3 gamle har veldig sterke personligheter, og kan være utfordrende å være sammen med, men vi er jo veldig glad i dem likevel. Den tredje har verdens største hjerte, og bare en fryd å være sammen med.

Godt å kunne gi de gamle gode dager og litt annerledes opplevelser. Jeg gleder meg til en liten kjøretur på noen dager med min mor seinere i sommer ❤️ 

Og til slutt må jeg bare fortelle at den midterste hadde besøk i helga av ei venninne fra FHS, og det var bare SÅ koselig! De var så trygge på hverandre, hadde sånn humor sammen, og det funket så godt! Blir varm i hjertet av å tenke på det ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (12 timer siden):

Ja, det er vel slik det er å være midt i livet - være den trygge havnen for "ungene" som er voksne (men som fremdeles trenger oss, men på andre måter enn før) og være et ankerfeste for de gamle, og hjelpe dem med både praktiske ting og tanker rundt, familie, relasjoner, liv og død. 2 av våre 3 gamle har veldig sterke personligheter, og kan være utfordrende å være sammen med, men vi er jo veldig glad i dem likevel. Den tredje har verdens største hjerte, og bare en fryd å være sammen med.

Godt å kunne gi de gamle gode dager og litt annerledes opplevelser. Jeg gleder meg til en liten kjøretur på noen dager med min mor seinere i sommer ❤️ 

Og til slutt må jeg bare fortelle at den midterste hadde besøk i helga av ei venninne fra FHS, og det var bare SÅ koselig! De var så trygge på hverandre, hadde sånn humor sammen, og det funket så godt! Blir varm i hjertet av å tenke på det ❤️ 

Skjønner at du ble varm i hjertet ja ❤ Skjønner godt at du gleder deg til tur med din mor. En dag er vi den eldste generasjonen og da er det godt å kunne se tilbake på gode minner. 

Jeg synes det er så koselig å se hvor glade de  blir av å bli bedt på middag de gamle. Da er det også koselig å stelle i stand for dem, når de så tydelig setter stor pris på det :)

Hun på 91 er ei dame jeg blir veldig fasinert av. Det er tante til samboeren min.  Veldig kunnskapsrik og interessant dame.  Hun er skikkelug tunghørt,   hører nesten ingen ting, så jeg ser at hun ikke klarer å følge med når praten flyr mellom oss andre rundt bordet. 

Får å prøve å dra henne med inn i samtalen, må vi rope høyt til henne om igjen og om igjen og når hun endelig oppfatter hva vi spør henne om , kvikner hun til og det er som å putte på ei krone. 😀 Hun er lynskarp, kunnskapsrik og har så mye historie å fortelle. Hun er ei dame som må ha lest mye i sitt liv og satt seg inn i saker og ting. Virkelig interessant å lytte på henne. 

Så klukkeler hun en slik herlig latter. Vanskelig å beskrive, men jeg blir i godt humør bare av å høre på henne 😀 Hun er kunstner og maler de nydeligste bilder fortsatt. Vi har 2 store malerier hun malte da hun var i 80-årene på stueveggene her. Hun var også i sin tid lærerinne på kunstakademiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...