Gå til innhold

Hva gjør dere i helgen?


Glitter

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Får å prøve å dra henne med inn i samtalen, må vi rope høyt til henne om igjen og om igjen

Nekter hun å prøve høreapparat? De har blitt mye bedre og mindre synlige enn hun kanskje tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
laban skrev (46 minutter siden):

Nekter hun å prøve høreapparat? De har blitt mye bedre og mindre synlige enn hun kanskje tror. 

Jeg husker at det ble sagt en gang at hun hadde fått nytt høreapparat og at det fungerte bedre. Jeg vet ikke om hun brukte det i går. Hun kan umulig ha gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Skjønner at du ble varm i hjertet ja ❤ Skjønner godt at du gleder deg til tur med din mor. En dag er vi den eldste generasjonen og da er det godt å kunne se tilbake på gode minner. 

Jeg synes det er så koselig å se hvor glade de  blir av å bli bedt på middag de gamle. Da er det også koselig å stelle i stand for dem, når de så tydelig setter stor pris på det :)

Hun på 91 er ei dame jeg blir veldig fasinert av. Det er tante til samboeren min.  Veldig kunnskapsrik og interessant dame.  Hun er skikkelig tunghørt,   hører nesten ingen ting, så jeg ser at hun ikke klarer å følge med når praten flyr mellom oss andre rundt bordet. 

Får å prøve å dra henne med inn i samtalen, må vi rope høyt til henne om igjen og om igjen og når hun endelig oppfatter hva vi spør henne om , kvikner hun til og det er som å putte på ei krone. 😀 Hun er lynskarp, kunnskapsrik og har så mye historie å fortelle. Hun er ei dame som må ha lest mye i sitt liv og satt seg inn i saker og ting. Virkelig interessant å lytte på henne. 

Så klukkeler hun en slik herlig latter. Vanskelig å beskrive, men jeg blir i godt humør bare av å høre på henne 😀 Hun er kunstner og maler de nydeligste bilder fortsatt. Vi har 2 store malerier hun malte da hun var i 80-årene på stueveggene her. Hun var også i sin tid lærerinne på kunstakademiet. 

Jeg hadde ei sånn tante. Hun ble over 90 (92 tror jeg), og døde for rundt 3 år siden. Hun var helt fantastisk. Hun kunne fortelle vanvittig levende om ting hun hadde vært med om, hadde en enorm humor - og hørte omtrent like dårlig som hun du snakket om 😄  Jeg var SÅ glad i henne, og har så mange gode minner om henne ❤️ 

2 av mine 3 jobber nå på sykehjem, og de trives så godt med å jobbe med eldre. De har hatt mange eldre familiemedlemmer å forholde seg til opp gjennom oppveksten (mannen min hadde flere ugifte tanter/onkler, som nå er døde, jeg hadde både tanter og onkler, hvorav flere nå er døde). Jeg synes det er fint å binde generasjonene sammen ved å bli kjent med hverandre, enten direkte eller gjennom historier fra folk som kjente noen fra eldre tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ei sånn tante. Hun ble over 90 (92 tror jeg), og døde for rundt 3 år siden. Hun var helt fantastisk. Hun kunne fortelle vanvittig levende om ting hun hadde vært med om, hadde en enorm humor - og hørte omtrent like dårlig som hun du snakket om 😄  Jeg var SÅ glad i henne, og har så mange gode minner om henne ❤️ 

2 av mine 3 jobber nå på sykehjem, og de trives så godt med å jobbe med eldre. De har hatt mange eldre familiemedlemmer å forholde seg til opp gjennom oppveksten (mannen min hadde flere ugifte tanter/onkler, som nå er døde, jeg hadde både tanter og onkler, hvorav flere nå er døde). Jeg synes det er fint å binde generasjonene sammen ved å bli kjent med hverandre, enten direkte eller gjennom historier fra folk som kjente noen fra eldre tider.

Da har ungdommene dine fått seg en fin jobb og skjønner godt at de trives 😀. Jeg hadde også en slik jobb da jeg var ung. Jeg likte det så godt at jeg noen ganger tok tidligvakta på en avdeling, gikk over og tok senvakta på en annen avdeling. Var ung og sprek da, men tenker noen ganger at det er en slik jobb jeg burde hatt i dag også. Hadde nok likt det bedre. Nå føler jeg meg mer som en maskin når jeg jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...