Gå til innhold

Hvorfor er det sosiale sanksjoner eller uthenging i media om man våger yttre seg om noe som er "vedtatte verdier"`?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Samtidig som LHBT-rettighetene styrkes, blir skeive fortsatt utsatt for mer hatytringer, trusler, hets og trakassering enn befolkningen for øvrig.

Ifølge en undersøkelse fra Institutt for samfunnsforskning fra 2019 utsettes LHBT-personer dobbelt så ofte for hatytringer som den øvrige befolkningen"

 

https://www.nhri.no/2019/pride-2019-hat-mot-skeive-fremdeles-utbredt/

 

 

Anonymkode: 692ea...ff2

Det er veldig trist og leit at det skal være sånn, og det mener jeg oppriktig. 

Men jeg tror ikke man kommer utenom debatten om metodebruk for å fremme saken sin. Om det viser seg at metodene og midlene man til nå har forsøkt ikke fører til målet, bør man kanskje endre strategi? Som sagt tidligere et sted så finnes det mange organisasjoner som klarer å vinne fram med budskapet sitt ved å bruke helt vanlige metoder. Hvis folk provoseres av fjollete parader og indoktrinering av barnehagebarn, virker det jo mot sin hensikt å gjøre enda mer av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Anbru skrev (Akkurat nå):

Det er veldig trist og leit at det skal være sånn, og det mener jeg oppriktig. 

Men jeg tror ikke man kommer utenom debatten om metodebruk for å fremme saken sin. Om det viser seg at metodene og midlene man til nå har forsøkt ikke fører til målet, bør man kanskje endre strategi? Som sagt tidligere et sted så finnes det mange organisasjoner som klarer å vinne fram med budskapet sitt ved å bruke helt vanlige metoder. Hvis folk provoseres av fjollete parader og indoktrinering av barnehagebarn, virker det jo mot sin hensikt å gjøre enda mer av det. 

Når du kaller en slik parade fjollete lurer jeg på om du kanskje ikke har fått med deg historien bak paraden? (I såfall kan jeg forstå at du uttaler deg slik). Det virker ganske voldsomt og egentlig litt sårende at du kaller det Pride både provoserende og fjollete, men jeg kan vel ikke annet enn å tåle at du gjør det? 

Fri driver ikke med indoktrinering (men media liker jo å peise på med klikkbare overskrifter), men underviser i mangfold og kjønn og seksualitet https://www.foreningenfri.no/rosa-kompetanse/

 

Anonymkode: 692ea...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Når du kaller en slik parade fjollete lurer jeg på om du kanskje ikke har fått med deg historien bak paraden? (I såfall kan jeg forstå at du uttaler deg slik). Det virker ganske voldsomt og egentlig litt sårende at du kaller det Pride både provoserende og fjollete, men jeg kan vel ikke annet enn å tåle at du gjør det? 

Fri driver ikke med indoktrinering (men media liker jo å peise på med klikkbare overskrifter), men underviser i mangfold og kjønn og seksualitet https://www.foreningenfri.no/rosa-kompetanse/

 

Anonymkode: 692ea...ff2

Helt unødvendig å undervise i slikt. Det påvirker unge lettpåvirkelige sjeler.

Anonymkode: 0260f...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fri kjemper da for mangfold, som i aller høyeste grad involverer funksjonhemmede, altså det som er utenfor "det vanlige" normen. Det finnes ikke en org som ikke kjemper for de involvertes sak, og det er rart, at det må så mye kamp til for å bli sett på som normal, for å "passe inn" i det vanlige samfunnet. Men, er man "normal" middelaldrende, funksjonsfrisk, heterofil og gjerne hvit så tenker man nok lite på det.

Anonymkode: 692ea...ff2

Når begynte Foreningen FRI også å inkludere funksjonshemmede? Riktignok har funksjonshemmede en stolthetsparade uken før Praidukene, men det har så vidt jeg vet, ikke noe med Foreningen FRI å gjøre.

Jeg brukte ikke mange sekundene på å finne formålsparagrafen i vedtektene i Foreningen FRI : "1.2 FRIs mål er et samfunn der alle åpent kan leve ut sin seksuelle orientering, kjærlighet, kjønnsidentitet og sine kjønnsuttrykk basert på likeverd og samtykke uten fare for å bli diskriminert eller trakassert."

I funksjonshemmedes organisasjoner kan man være med uavhengig av seksuell orientering, av hva jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (Akkurat nå):

Når begynte Foreningen FRI også å inkludere funksjonshemmede? Riktignok har funksjonshemmede en stolthetsparade uken før Praidukene, men det har så vidt jeg vet, ikke noe med Foreningen FRI å gjøre.

Jeg brukte ikke mange sekundene på å finne formålsparagrafen i vedtektene i Foreningen FRI : "1.2 FRIs mål er et samfunn der alle åpent kan leve ut sin seksuelle orientering, kjærlighet, kjønnsidentitet og sine kjønnsuttrykk basert på likeverd og samtykke uten fare for å bli diskriminert eller trakassert."

I funksjonshemmedes organisasjoner kan man være med uavhengig av seksuell orientering, av hva jeg vet.

Fri driver pust ut i oslo og viken og i trondheim, som er rettet mot utviklingshemmede for eksempel.

Anonymkode: 692ea...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes reaksjonene mot Hareide er overdrevne. Det å mene at idretten bør være upolitisk er et prinsipielt standpunkt. Det er ikke det samme som å være imot Pride eller alle andre politiske saker som idretten kunne promotert.

Det burde gått an å ha en anstendig diskusjon om et såpass komplisert spørsmål, men det er tydeligvis ikke mulig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...