Gå til innhold

Hvordan går det med slankekuren dere?


Gondor

Anbefalte innlegg

Her går det aldeles strålende. Har akkurat satt til livs 5 kanelsnurrer som kjæresten til yngstemann har bakt. Jeg har spist mye og usunt de ukene jeg har vært på ferie. Men rørende optimistisk som jeg er, tenker jeg at til høsten; DA....  Jeg har en avtale med fastlegen min om å komme til veiing en gang i måneden. Sist gang møtte jeg ikke opp for jeg var så flau over at jeg ikke hadde gått ned. Men når jeg kommer hjem skal jeg bestille en måned frem i tid. Føler meg litt som et håpløst og udisiplinert tilfelle som de siste fem årene har gått opp og ned 2 til 3 kilo alt etter som. Ser at noen her inne klarer å gå ned betydelig mange kilo og jeg har nesegrus beundring for dem. 

Hvordan går det med dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gondor skrev (31 minutter siden):

Her går det aldeles strålende. Har akkurat satt til livs 5 kanelsnurrer som kjæresten til yngstemann har bakt. Jeg har spist mye og usunt de ukene jeg har vært på ferie. Men rørende optimistisk som jeg er, tenker jeg at til høsten; DA....  Jeg har en avtale med fastlegen min om å komme til veiing en gang i måneden. Sist gang møtte jeg ikke opp for jeg var så flau over at jeg ikke hadde gått ned. Men når jeg kommer hjem skal jeg bestille en måned frem i tid. Føler meg litt som et håpløst og udisiplinert tilfelle som de siste fem årene har gått opp og ned 2 til 3 kilo alt etter som. Ser at noen her inne klarer å gå ned betydelig mange kilo og jeg har nesegrus beundring for dem. 

Hvordan går det med dere?

 

Mannen og jeg begynte på lavkarbo i sommer og det går fint. 😊 Koser oss med deilig mat, er ikke sulten før 4-6 timer etter et måltid og formen blir bare bedre og bedre! Jeg har gått ned 3,4 kg og gått inn 7 cm rundt livet og er storfornøyd så langt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (56 minutter siden):

Går til helvete 

Var nede i 72 kg for så å rase opp til 74…

Samme som meg, bortsett fra at jeg raste opp til 75,6 kg.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (41 minutter siden):

Mannen og jeg begynte på lavkarbo i sommer og det går fint. 😊 Koser oss med deilig mat, er ikke sulten før 4-6 timer etter et måltid og formen blir bare bedre og bedre! Jeg har gått ned 3,4 kg og gått inn 7 cm rundt livet og er storfornøyd så langt. 😊

Skal google opp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg søkte hjelp i det private, og har benyttet meg av Eurodiet. Det funker slik at man i en periode spiser spesialprodukter, før man gradvis reintroduserer vanlig mat etter Fedon Lindbergs prinsipper. Jeg begynte i januar, og har gått ned nesten 12kg, og skal ned seks til. Er nå i gang med en lavkarbovariant av middelhavskosthold, og føler meg SÅ utrolig vel på det. Jeg ser også tydelige resultater på blodsukkeret mitt. På grunn av type 1 diabetes har jeg en sensor som måler sukkerverdier kontinuerlig, og sender informasjon til telefonen min. Der kan jeg få opp statistikk over hvor mye jeg har vært i målområdet, gjennomsnittlig blodsukker og en estimert HbA1c (langtidsblodsukker). De siste 90 dagene har jeg vært innen for målområdet i 90% av tida - mot rundt 70% tidligere (som er nedre grense for hva som er ønskelig). Jeg har også fått en svært avansert insulinpumpe som virker sammen med sensoren, slik at den øker litt på doseringen om jeg blir høy eller stopper tilførselen om jeg blir lav. Begge disse faktorene og de gode resultatene er en kjempemotivasjon til å fortsette dette. Jeg er superfornøyd med den kostholdsveilederen jeg har også. Ernæringsrådene fra det offentlige funker ikke så bra for meg, får mer ustabilt blodsukker og føler meg ikke så vel på det. Nå er kunsten å få til dette som et livslangt prosjekt, og det har jeg god tro på at jeg vil klare. Jeg har hatt et par småsprekker, men noen humper i veien kan fortsatt være en del av fremgang man har. De er til å lære av. Dessuten kan jeg nå skeie ut litt om jeg vil, men da skal det være planlagt på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar skrev (33 minutter siden):

Jeg søkte hjelp i det private, og har benyttet meg av Eurodiet. Det funker slik at man i en periode spiser spesialprodukter, før man gradvis reintroduserer vanlig mat etter Fedon Lindbergs prinsipper. Jeg begynte i januar, og har gått ned nesten 12kg, og skal ned seks til. Er nå i gang med en lavkarbovariant av middelhavskosthold, og føler meg SÅ utrolig vel på det. Jeg ser også tydelige resultater på blodsukkeret mitt. På grunn av type 1 diabetes har jeg en sensor som måler sukkerverdier kontinuerlig, og sender informasjon til telefonen min. Der kan jeg få opp statistikk over hvor mye jeg har vært i målområdet, gjennomsnittlig blodsukker og en estimert HbA1c (langtidsblodsukker). De siste 90 dagene har jeg vært innen for målområdet i 90% av tida - mot rundt 70% tidligere (som er nedre grense for hva som er ønskelig). Jeg har også fått en svært avansert insulinpumpe som virker sammen med sensoren, slik at den øker litt på doseringen om jeg blir høy eller stopper tilførselen om jeg blir lav. Begge disse faktorene og de gode resultatene er en kjempemotivasjon til å fortsette dette. Jeg er superfornøyd med den kostholdsveilederen jeg har også. Ernæringsrådene fra det offentlige funker ikke så bra for meg, får mer ustabilt blodsukker og føler meg ikke så vel på det. Nå er kunsten å få til dette som et livslangt prosjekt, og det har jeg god tro på at jeg vil klare. Jeg har hatt et par småsprekker, men noen humper i veien kan fortsatt være en del av fremgang man har. De er til å lære av. Dessuten kan jeg nå skeie ut litt om jeg vil, men da skal det være planlagt på forhånd. 

Så herlig å høre!!! Det med stabilt blodsukker er virkelig en av de store gevinstene på lavkarbo! Og spennende å høre at en med dia1 fungerer så godt på det! 

Vi har slitt med at beina liksom ikke hang helt med hos oss, de var tuuuunge så fort det ble en motbakke, men så fant jeg ut at magnesiumtilskudd burde hjelpe på det og fikk tak i det. Ble en ny verden gitt! I dag har vi gått opp Helvetesbakkene (BRATT!) med lette bein gitt! Helt fantastisk! Akkurat nå føler jeg ingen trang til å skulle gå tilbake til å spise masse karbohydrater igjen, skulle det være en spesiell situasjon så kan jeg jo utmerket godt ta et kakestykke eller noe, men søtsuget er 99% forsvunnet (om ikke 100%!) så det er null problem, selv om jeg ser andre spiser sjokolade og kake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått ned 12 kg på to måneder, spist vegansk og trent relativt mye. 

Anonymkode: bd5fa...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går moderat dårlig i ferien, men sånn er det alltid.

Jeg ser på det som en kontinuerlig prosess og ikke en kamp man taper eller vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2

Jeg har spist vegetarmat og sluttet å spise sukker. Har gjort det i 3 uker nå. Vet ikke om jeg har gått så mye ned. Har ikke vekt, og bare ser det på klærne. Fortsetter med det en stund til, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det rett vest. Føler alle rundt meg har brukt Korona til å spisse formen. Enda hvor misfornøyd jeg enn er, så er det til og med verre enn jeg ser selv. Fikk se noen bilder tatt av andre, og det var bare helt skrekkelig. Så nå har jeg lovet meg selv å aldri være så stor en sommer igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Det går greit her.  Jeg skriver ned alt jeg spiser (og drikker), og har klart å holde vekta i ferien, t.o.m. gå ned noen få hundre gram.

I går var jeg på treningssenteret igjen, etter 4 mnd pause. Kjempegøy! Og tungt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også rett vei. Jeg har holdt meg unna hvitt brød med masse deilig smør de siste ukene, men ellers levd som vanlig. Har nå mistet to av de fire-fem kiloene jeg skal kvitte meg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slankekuren har hatt ferie. Jeg har vært borte i 3 uker spist og drukket mye godt. Jeg veide meg i dag og fikk litt sjokk over at jeg nesten ikke har gått opp noe. Uansett tenker jeg å ta opp slankingen fra mandag av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nå har jeg bestemt meg. Jeg har kommet til en ny erkjennelse her i livet. En slags åpenbaring 😊

Jeg skal ikke mer ned i vekt . Min selvlagde  sommeridealvekt har stadig flyttet seg med små steg oppover, opp gjennom årene. Da jeg var ung, så var den på 52 kilo. Så ble den 53. Så ble den 54. Nå har jeg laget en ny som ligger på 56 kg komma noe. I hele sommer har den vært på 56- tallet. Et tall som jeg klarer å være på til tross noen utskeielser .

Jeg la på meg 6 kilo i vinter. Jeg klarte å kvitte meg med 4 av dem ganske raskt, men de to siste sitter bom fast. Jeg hadde klart det hvis jeg virkelig hadde villet, men jeg vil ikke mer. Med min høyde, så er min bmi ca 19. Helt greit. 

Jeg er ikke noe glad i å ligge på stranda uansett. Det er ikke det jeg skal bruke fremtiden til :) Fokuset nå er mer og holde kroppen sterk og smidig , ikke stivne i hoftene osv, slik at jeg klarer å få i fjellet i mange mange år fremover. 

Nå er jeg 55 år, så nå får det være nok .

Jeg skal høre om døtrene mine ønsker å overta noen kjoler. Hvis ikke får de gå til Fretex. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg bestemt meg. Jeg har kommet til en ny erkjennelse her i livet. En slags åpenbaring 😊

Jeg skal ikke mer ned i vekt . Min selvlagde  sommeridealvekt har stadig flyttet seg med små steg oppover, opp gjennom årene. Da jeg var ung, så var den på 52 kilo. Så ble den 53. Så ble den 54. Nå har jeg laget en ny som ligger på 56 kg komma noe. I hele sommer har den vært på 56- tallet. Et tall som jeg klarer å være på til tross noen utskeielser .

Jeg la på meg 6 kilo i vinter. Jeg klarte å kvitte meg med 4 av dem ganske raskt, men de to siste sitter bom fast. Jeg hadde klart det hvis jeg virkelig hadde villet, men jeg vil ikke mer. Med min høyde, så er min bmi ca 19. Helt greit. 

Jeg er ikke noe glad i å ligge på stranda uansett. Det er ikke det jeg skal bruke fremtiden til :) Fokuset nå er mer og holde kroppen sterk og smidig , ikke stivne i hoftene osv, slik at jeg klarer å få i fjellet i mange mange år fremover. 

Nå er jeg 55 år, så nå får det være nok .

Jeg skal høre om døtrene mine ønsker å overta noen kjoler. Hvis ikke får de gå til Fretex. 😀

Jeg skjønner ikke hvorfor du har tenkt at du må mer ned i vekt - du er jo veldig slank! Ut fra den bmi'en du har og vekta du nevner så er du nesten 20 cm høyere enn meg og jeg veier mer enn deg og synes ikke jeg er tykk! Min bmi er litt over 6 høyere enn din...

Det er fint å høre at du heller satser på å holde den vekta du har nå og passe på at kroppen er frisk, sunn og sterk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått ned 4,2 kg og favorittbuksa ever after henger nesten og slenger på meg! 😳 Må ta et ekstra hull i beltet straks og bh'ene har blitt for store rundt så jeg har vært nødt til å dykke ned i undertøysskuffen og grave frem noen gamle som har vært trange lenge. 👍 Det er gøy!

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du har tenkt at du må mer ned i vekt - du er jo veldig slank! Ut fra den bmi'en du har og vekta du nevner så er du nesten 20 cm høyere enn meg og jeg veier mer enn deg og synes ikke jeg er tykk! Min bmi er litt over 6 høyere enn din...

Det er fint å høre at du heller satser på å holde den vekta du har nå og passe på at kroppen er frisk, sunn og sterk. :) 

Det er nok fordi jeg alltid har vært vant til å være slank. En vanesak:) Jeg har spinkel kroppsbygning også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på jevnt og trutt, men det går fryktelig seint. Jeg har hatt et gjennomsnitt på kalorier på 1800 per dag siden begynnelsen av mai - det er 500 kcal under det jeg trodde var mitt kaloribehov jfr Beregning av kaloribehov - NHI.no (valgte aktivitetsfaktor 1.6 -1.7) - men jeg har bare gått ned 2 kilo på de månedene. Den siste uka har jeg imidlertid hatt et snitt på ca 1500 - så nå må vel vektnedgangen sette fart?

Jeg har mindre lyst på godteri og is nå ift tidligere, og vi har mye sjeldnere chips og ostepop og sånn. Er nøye med å logge alt jeg spiser og drikker. Regner med at litt lavere kaloriinntak nå sammen med styrketrening vil gi resultater om ikke så lenge (lever i håpet 😄  )

Nicklus - jeg synes åpenbaringen og beslutningen din er klok 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...