Gå til innhold

Mitt første ivf forsøk / ivf prosessen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

frosken skrev (1 time siden):

Kan være lurt å høre med klinikken hvor mange som lykkes på andre forsøk. 

Problemet mitt er at jeg må lese meg til alt. Mannen er fra landet der ivf er tatt, men han klarer ikke alltid å formidle alt til meg. De er ikke god i engelsk på klinikken så det hele har vært vanskelig. All kommunikasjon går gjennom mannen men han kan ofte ikke svare på det jeg spør om. 

Jeg leste nå at jeg bør vente noen dager på å teste på nytt for jeg har mulig testet ca 5 til 6 dager for tidlig. Så vet ikke helt svaret ennå. Skulle hatt menstruasjon i dag men jeg har kun spottet så smått noe  prikker som er brungult. 

Jeg har ihvertfall skrudd ned forhåpninger om å lykkes ved ivf. Men vi får spørre klinikken eller skifte klinikk til noen som forstår språket.  

Jeg fikk ikke engang sett embryoet i livmoren. Hører mange får se det på ultralyd. Legen holdt på med noe i kun få sekunder og da kjente jeg det som en plutselig betennelse-smerte.  Regner med at det var da embryoet ble satt på plass. Fikk kun se hvordan embryoet så ut før innsett på stor skjerm. 

 

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frosken skrev (1 time siden):

Kan være lurt å høre med klinikken hvor mange som lykkes på andre forsøk. 

Er greit å forhøre seg grundig på forhånd ja. Står på norske sider at det er 30 prosent sjanse på hvert forsøk. Jeg fikk beskjed om ca 40. 

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er greit å forhøre seg grundig på forhånd ja. Står på norske sider at det er 30 prosent sjanse på hvert forsøk. Jeg fikk beskjed om ca 40. 

Anonymkode: f9ab9...790

Jeg ville vært opptatt av om det var forskjell på sannsynlighet ved første og andre forsøk. De som tar forsøk nr 2 har jo til felles med deg at det ikke gikk i første forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (22 minutter siden):

Får håpe det går bra.

Hvis ikke så må du ikke ta det alt for tungt. Skjer det ikke så skjer det ikke.

 Takk!. Enig med deg ❤ Jeg kan ikke ta det så altfor tungt om dette ikke fører til noen graviditet. 

Jeg trodde det var enkelt å bli gravid med ivf og ganske enkelt siden vi benytter donoregg også. Men dette virker ikke så enkelt som jeg kunne tro til tross for at flere leger har sagt at jeg har perfekte forhold i kroppen min til å bli gravid. Hadde en livmorhinne på 10 cm som normalt er på 7 til 8 mm. Jo tykkere jo bedre sa legene. Har ellers ingen sykdommer og alt er helt topp sier legene. Er tre leger som har sjekket alt dette.  De sier at alt er usedvanlig bra for min alder å være. Og at min fysiske form virker fantastisk bra. Han er også helt frisk! Og vi fikk et embryo som utviklet seg fint etter frys og 3 er på frys til neste forsøk.  Men hjelper alt dette? Nei ikke sikkert. 

Jeg har tross alt aldri gått på prevensjon i hele livet mitt men likevel ikke blitt gravid de siste 22 årene. Men jeg har et nyere forhold nå og trodde at vi skulle klare det siden ingen sykdom / feil hos meg er bevist.  Men er godt mulig vi misslykkes på første ivf forsøk også. Trodde jo at på ivf skulle det gå. Synes jeg er rar selv som forsøker når jeg har blitt knust så mye på å forsøke å få barn tidligere i livet mitt. Men de har aldri funnet feil med meg så jeg håper jo. Men rart at jeg aldri lykkes med en eneste positiv graviditetstest etter at jeg fødte mitt barn nummer to for 21 år siden. 🙄

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 mm ikke 10 cm i forrige haha 

frosken skrev (2 timer siden):

Jeg ville vært opptatt av om det var forskjell på sannsynlighet ved første og andre forsøk. De som tar forsøk nr 2 har jo til felles med deg at det ikke gikk i første forsøk. 

Det er jo sant. Jeg må forsøke å finne ut om det også er nye metoder som kan forsøkes eller om de kan lete mer etter feil på selve livmorhinnen. Men de har tatt noe røntgen av det tidligere uten å finne noen feil. Føles jo som liten vits å sette inn nytt embryo etter embryo hvis det ikke er håp for at den kan feste seg...

Anonymkode: f9ab9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...