Gå til innhold

Synes du en prest som ikke tror på gud, bør forbli prest?

Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Savannah
Worrisome Plenty skrev (11 timer siden):

Kristendommen er en utdøende religion i Norge. Islam vil etter hvert overta. Dette fordi de kristne i dag bedriver "human flyktningepolitikk" i stedet for korstog.

Kristendommen vokser mange steder, Kina f.eks.  Islam overtar ikke de nærmeste 500 årene i hvert fall og da blir vi ikke her.  Det du gjør nå er det samme som dommedagsprofetene i Bibelen gjorde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

24

• Worrisome Plenty

8

• påskelilje

2

• Savannah

2

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Jeg synes det mest irrasjonelle er å tro at Bibelen eller Koranen er ufeilbarlig og at alt handler om å lese dem rett. Det virker mer rasjonelt å tro på en skaper uten å påstå at et kirkemøte for

Jeg er enig med dere begge. Tvil er ok, men frafall av tro synes for meg vanskelig å skulle forene med arbeid som prest. Jeg synes det er rart at/om noen ønsker å fortsette i en slik situasjon. 

Sånn umiddelbart tenker jeg at alle kan tvile og om en prest er i tvil en periode så vil det kanskje bare få vedkommende til å gå mer i dybden i seg selv osv og kanskje finne tilbake til sin tro igjen

AnonymBruker
Savannah skrev (34 minutter siden):

Kristendommen vokser mange steder, Kina f.eks.  Islam overtar ikke de nærmeste 500 årene i hvert fall og da blir vi ikke her.  Det du gjør nå er det samme som dommedagsprofetene i Bibelen gjorde.

Islam vokser langt raskere enn kristendommen, så det vil nok snarere ta 50 ellen 500 år før islam er den største religionen.

150402130756-chart-projected-religion-gr 

Anonymkode: 02e45...b6f

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...