Gå til innhold

Øreverk... noen som har noen råd?


emilie321

Anbefalte innlegg

Hadde øreverk for 14 dager siden. Det begynte med øreverk og så spredte smertene seg til kjeven. Etterhvert  forsvant smertene, først i kjeven og så i øret (det varte en ukes tid).  Har hatt litt stikking i øret fram til i går, da kom de kraftige smertene igjen.  Først i øret, før det på ny spredte seg til kjeven. Bruker paracet, men det tar bare toppen.  Noen med noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (38 minutter siden):

Hadde øreverk for 14 dager siden. Det begynte med øreverk og så spredte smertene seg til kjeven. Etterhvert  forsvant smertene, først i kjeven og så i øret (det varte en ukes tid).  Har hatt litt stikking i øret fram til i går, da kom de kraftige smertene igjen.  Først i øret, før det på ny spredte seg til kjeven. Bruker paracet, men det tar bare toppen.  Noen med noen råd?

Du må bruke nesespray også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (7 minutter siden):

Du må bruke nesespray også. 

Takk for råd😊   Har nesespray, så det skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 timer siden):

Du må bruke nesespray også. 

Hadde bare gammel saltvannspray, så jeg dro på apoteket å kjøpte ordentlig nesespray.  Har ikke følt meg tett i nesa, men der tok jeg jaggu feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med øreverken?  Tenkte bare å ymte innpå at det kan være viktig å avklare med en legeundersøkelse om hva slags type verk det dreier seg om. Det er ikke bare mellomørebetennelse som kan gi øreverk. Er det f.eks ekstern otitt (ytre øregangsbetennelse) skal du ha en annen type behandling. Jeg har tidligere vært veldig plaget med slik øreverk, stadige tilbakevendende. Fikk da antibiotiske øredråper (Terra Cortril). Noen ganger måtte legen dynke en bitteliten fille/tampong med medisin og legge inn i selve øregangen for noen dager, og så måtte jeg dryppe videre selv noen dager etter at den ble tatt ut igjen. Forekommer gjerne hos svømmere eller folk som ofte er i kontakt med vann (hodet under vann) og kan f.eks skyldes trange øreganger og/eller eksem i øregangene, fuktighet og/eller små rift i øregangen. Bare ville at du skal ha det i tankene. God bedring! 🙂

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (På 31.7.2021 den 18.36):

Hadde bare gammel saltvannspray, så jeg dro på apoteket å kjøpte ordentlig nesespray.  Har ikke følt meg tett i nesa, men der tok jeg jaggu feil.

Håper du er bedre! Kjevesmerter er virkelig vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cilie skrev (37 minutter siden):

Håper du er bedre! Kjevesmerter er virkelig vondt. 

Takk, men har blitt litt dårligere. Har vært å tatt en korona test i dag. Har time hos fastlegen til mandag og da må jeg ha en negativ test først. Fikk greie på at det gikk mye øre, hals og influensa symptomer her, så det er forhåpentligvis det jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (40 minutter siden):

Takk, men har blitt litt dårligere. Har vært å tatt en korona test i dag. Har time hos fastlegen til mandag og da må jeg ha en negativ test først. Fikk greie på at det gikk mye øre, hals og influensa symptomer her, så det er forhåpentligvis det jeg har. 

Må du vente en hel uke?! Høres ikke bra ut. Fortsatt god bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (9 minutter siden):

Må du vente en hel uke?! Høres ikke bra ut. Fortsatt god bedring! 

Neida, hadde time fra før av. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker skrev (4 timer siden):

Kan det være visdomsjeksler? 

De er borte forlengst, så de er det nok ikke. Men det kan selvfølgelig være fra noen andre tenner.  Det gjør nå mest vondt fra øret og hode + litt i det andre øret. Korona testen var heldigvis negativ. Er litt redd for at det holder på å gli ned til lungene, det kjennes sånn ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (12 minutter siden):

De er borte forlengst, så de er det nok ikke. Men det kan selvfølgelig være fra noen andre tenner.  Det gjør nå mest vondt fra øret og hode + litt i det andre øret. Korona testen var heldigvis negativ. Er litt redd for at det holder på å gli ned til lungene, det kjennes sånn ut. 

Uff det høres ikke godt ut, håper du får hjelp med dette snart. Bare vet hvor vondt det er med trigeminusnevralgi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (3 timer siden):

De er borte forlengst, så de er det nok ikke. Men det kan selvfølgelig være fra noen andre tenner.  Det gjør nå mest vondt fra øret og hode + litt i det andre øret. Korona testen var heldigvis negativ. Er litt redd for at det holder på å gli ned til lungene, det kjennes sånn ut. 

Det høres ikke bra ut. - Sikker på at du ikke bør framskynde legetimen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Uff det høres ikke godt ut, håper du får hjelp med dette snart. Bare vet hvor vondt det er med trigeminusnevralgi. 

Nei, det er ikke godt. Paracet hjelper, men jeg blir jo uvel av den. Så bør ta minst mulig. Er nok litt sutrete nå, men blir sprø av å bare gå rundt meg selv, i tillegg til smertene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (35 minutter siden):

Det høres ikke bra ut. - Sikker på at du ikke bør framskynde legetimen? 

Legen min har ferie ut uka, så da må jeg eventuelt til en annen lege. Tror jeg prøver å vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke godt. Paracet hjelper, men jeg blir jo uvel av den. Så bør ta minst mulig. Er nok litt sutrete nå, men blir sprø av å bare gå rundt meg selv, i tillegg til smertene. 

Ja det forstår jeg godt, ikke godt å gå rundt med smerter. Du burde kontakte lege! God bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Ja det forstår jeg godt, ikke godt å gå rundt med smerter. Du burde kontakte lege! God bedring. 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (45 minutter siden):

Takk!

Jeg synes du skal få en lege til å se på dette før helgen, - du har gått lenge nok med det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anbru skrev (På 2021-8-2 den 16.15):

Hvordan går det med øreverken?  Tenkte bare å ymte innpå at det kan være viktig å avklare med en legeundersøkelse om hva slags type verk det dreier seg om. Det er ikke bare mellomørebetennelse som kan gi øreverk. Er det f.eks ekstern otitt (ytre øregangsbetennelse) skal du ha en annen type behandling. Jeg har tidligere vært veldig plaget med slik øreverk, stadige tilbakevendende. Fikk da antibiotiske øredråper (Terra Cortril). Noen ganger måtte legen dynke en bitteliten fille/tampong med medisin og legge inn i selve øregangen for noen dager, og så måtte jeg dryppe videre selv noen dager etter at den ble tatt ut igjen. Forekommer gjerne hos svømmere eller folk som ofte er i kontakt med vann (hodet under vann) og kan f.eks skyldes trange øreganger og/eller eksem i øregangene, fuktighet og/eller små rift i øregangen. Bare ville at du skal ha det i tankene. God bedring! 🙂

Det der skjedde meg etter en sommer med mye bading. Fikk så vondt i det ene øret etter hvert, og gikk til legen. Trodde jo det var vanlig ørebetennelse, men så var det øregangsbetennelse. Sinnsyke smerter som også gikk utover tinning og kjeve. Hadde problemer med å tygge for det var så vondt. Kinnet hovnet opp også. Fikk samme behandling som deg og etter noen dager var det borte. 

Anonymkode: 258bc...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbru skrev (På 2021-8-2 den 16.15):

Hvordan går det med øreverken?  Tenkte bare å ymte innpå at det kan være viktig å avklare med en legeundersøkelse om hva slags type verk det dreier seg om. Det er ikke bare mellomørebetennelse som kan gi øreverk. Er det f.eks ekstern otitt (ytre øregangsbetennelse) skal du ha en annen type behandling. Jeg har tidligere vært veldig plaget med slik øreverk, stadige tilbakevendende. Fikk da antibiotiske øredråper (Terra Cortril). Noen ganger måtte legen dynke en bitteliten fille/tampong med medisin og legge inn i selve øregangen for noen dager, og så måtte jeg dryppe videre selv noen dager etter at den ble tatt ut igjen. Forekommer gjerne hos svømmere eller folk som ofte er i kontakt med vann (hodet under vann) og kan f.eks skyldes trange øreganger og/eller eksem i øregangene, fuktighet og/eller små rift i øregangen. Bare ville at du skal ha det i tankene. God bedring! 🙂

Takk!

Beklager, jeg så ikke det du hadde skrevet før nå. Skjønner ikke helt hvorfor, men men..

Takk for utfyllende svar. Får ikke akuttime i dag, så jeg ser an til i morgen. Er nok noe bedre enn på det verste, men tar jo paracet da. Er vanligvis veldig restriktiv med paracet og tramadol, så da gjør det jo ikke noe om jeg tar 1-2 ukers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...