Gå til innhold

Du som er frisk, hvordan ser du på uføre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei. Men jeg syns det er sterkt  betenkelig når noen er for syke til å forsørge seg selv med arbeidsinntekt men frisk nok til å være med på mye annet og attpåtil skryter av det på sosiale medier hver uke. Jeg synes  dem kunne brukt energien på å forsørge seg selv, men de som virkelig er for syke til å arbeide er jeg med å forsørger med glede og jeg ser ikke på dem som late men vært uheldige.

Anonymkode: be727...3de

Å klare å være sosial feks to ganger i uken kan ikke sidestilles med å være i jobb. Eller å ha perioder hvor man er bedre og klarer å gjøre mer, men så blir man dårlig igjen og igjen. Det er ikke forenelig med jobb da ingen vil ansette noen som feks annen hver måned må sykemeldes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (1 time siden):

Å klare å være sosial feks to ganger i uken kan ikke sidestilles med å være i jobb. Eller å ha perioder hvor man er bedre og klarer å gjøre mer, men så blir man dårlig igjen og igjen. Det er ikke forenelig med jobb da ingen vil ansette noen som feks annen hver måned må sykemeldes. 

Dem jeg refererer til er uføretrygdede som er for syke til å arbeide og tjene til livets opphold på lovlig vis, men frisk nok til å restaurere ferieboliger, reise rundt, arbeide svart, dyrke hobbies, uke etter uke og dokumenterer det på sosiale medier. Dem aktive som absolutt er i stand til å arbeide, og jeg er sikker på at dem hadde klart å arbeide hvis vi ikke hadde velferdsstaten vår. 

Anonymkode: be727...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dem jeg refererer til er uføretrygdede som er for syke til å arbeide og tjene til livets opphold på lovlig vis, men frisk nok til å restaurere ferieboliger, reise rundt, arbeide svart, dyrke hobbies, uke etter uke og dokumenterer det på sosiale medier. Dem aktive som absolutt er i stand til å arbeide, og jeg er sikker på at dem hadde klart å arbeide hvis vi ikke hadde velferdsstaten vår. 

Anonymkode: be727...3de

Det finnes så klart noen som snylter, men når det er sagt så er det veldig variabelt hvorfor noen er ufør. Det kan være tilstander hvor en klarer å leve et normalt liv, men fortsatt ikke greie jobb. Eller at kombinasjonen med jobb og livet for øvrig ville gjort at personen gikk helt i bakken. Jeg snakker på et generelt nivå nå. Jeg aner jo ikke noe om de to du snakker om. Men kanskje aner ikke du så mye heller, selv om du ser ting de poster på sosiale medier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dem jeg refererer til er uføretrygdede som er for syke til å arbeide og tjene til livets opphold på lovlig vis, men frisk nok til å restaurere ferieboliger, reise rundt, arbeide svart, dyrke hobbies, uke etter uke og dokumenterer det på sosiale medier.

Anonymkode: be727...3de

"Hobbies"?

Anonymkode: 52b9d...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dem jeg refererer til er uføretrygdede som er for syke til å arbeide og tjene til livets opphold på lovlig vis, men frisk nok til å restaurere ferieboliger, reise rundt, arbeide svart, dyrke hobbies, uke etter uke og dokumenterer det på sosiale medier. Dem aktive som absolutt er i stand til å arbeide, og jeg er sikker på at dem hadde klart å arbeide hvis vi ikke hadde velferdsstaten vår. 

Anonymkode: be727...3de

Jeg vet ikke hva slags sykdommer man kan gjøre alle de tingene med, det er litt sjokkerende 😮 Men det kan jo hende de har dårlige perioder ingen andre ser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...