Gå til innhold

Spår sjokkpriser på strøm i Sør-Norge når nordsjøkabel åpner om kort tid: – Helt sprøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Får håpe at vår nye regjering ser på dette. Er dette en konsekvens av høyre-regjering? 

Anonymkode: 8aaab...e15

Nei, dette er en villet politikk fra alle partier, muligens med unntak av Senterpartiet.

Anonymkode: 163d6...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe det blir slik som det ble i 10 eller 11 at de som får bostøtte fikk ekstra penger. Jeg fikk bostøtte da, og fikk en god slump ekstra.

Anonymkode: e990a...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får håpe det blir slik som det ble i 10 eller 11 at de som får bostøtte fikk ekstra penger. Jeg fikk bostøtte da, og fikk en god slump ekstra.

Anonymkode: e990a...5a7

Det er mange fler enn de som får bostøtte som kommer til å slite nå. 

Anonymkode: 163d6...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er mange fler enn de som får bostøtte som kommer til å slite nå. 

Anonymkode: 163d6...36a

Ja, ikke minst fordi mange får ikke bostøtte lengre. Bostøtte er det vanskelig å få, det skjedde samtidig med reformen om uføretrygd og slikt. Høyere utbetalinger, men tatt igjen med høyere skatt. Gi med den ene ta med den andre.

Anonymkode: e990a...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 5.17):

Det er mange fler enn de som får bostøtte som kommer til å slite nå. 

Anonymkode: 163d6...36a

Jeg er samboer og vi deler alle utgifter. Min samboer tjener dobbelt så mye som meg. Jeg sliter med å få ny jobb. Problemet mitt blir at jeg ikke klarer å betale min del av strømmen, og jeg får heller ikke bostøtte fordi jeg er samboer. 

Anonymkode: 8aaab...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at jeg ville fått bustønad om jeg ikke var samboer heller. Men med en utbetaling på ca 14 000 i måneden så sier det seg selv at med høyere strømpris så vil jeg få et problem. 

Anonymkode: 8aaab...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allerede i skiftet juni/juli hadde jeg betalt mer enn i hele fjor for strøm. Og nå skal det enda mer opp? Fysj.

Anonymkode: e990a...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
AnonymBruker
ISW skrev (På 17.9.2021 den 11.22):

Fastpris er som en forsikring. Det lønner seg i sum ikke, men kan være greit hvis man ønsker å sikre seg mot store svingninger i strømprisen. Det samme med fastrente på lånet, det er noe banken tilbyr for i sum å tjene penger på det. Hvis du gjennom hele livet har fastpris, blir det sannsynligvis dyrere enn spotpris. Men du sikrer deg mot uforutsette økninger i strømprisen, spesielt hvis du ikke tåler disse.

Nå er det slutt på fastprisavtaler. 

Mange som tilbød fastprisavtaler, tapte veldig mye, man fikk blø skikkelig som leverandør, sier daglig leder Hans-Erik Ramsdal i NorgesEnergi.

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/fastprisavtalene-på-strøm-har-forduftet/ar-AAZSnS5

Anonymkode: 163d6...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...