Gå til innhold

Asperger, hvorfor diskriminert på sjekkemarkedet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig mange sier at de ikke kunne datet en med asperger. Men hvorfor ikke, hva er så galt med det? Som regel kan man knapt merke at noen har asperger. De er kanskje litt sjenerte. Litt stille. Men gjør det noe?

Ikke rart de fleste som har asperger blir incel og ender opp med å hate alt og alle.

Anonymkode: 1a938...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig mange sier at de ikke kunne datet en med asperger. Men hvorfor ikke, hva er så galt med det? Som regel kan man knapt merke at noen har asperger. De er kanskje litt sjenerte. Litt stille. Men gjør det noe?

Ikke rart de fleste som har asperger blir incel og ender opp med å hate alt og alle.

Anonymkode: 1a938...e24

Høres ikke ut som om du forstår hva asperger er, og at det også kommer i utallige variasjoner og styrker

Anonymkode: e4b26...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke rart de fleste som har asperger blir incel og ender opp med å hate alt og alle.

Anonymkode: 1a938...e24

Nei nei, hørt på DOL at det er fordi de har seg selv å skylde. Incels må bare gre håret, kle seg penere, trene, få seg en jobb, slutte å ha dårlig personlighet, så kommer frøkenene og sprer bena umiddelbart, angivelig.

Anonymkode: afa83...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei nei, hørt på DOL at det er fordi de har seg selv å skylde. Incels må bare gre håret, kle seg penere, trene, få seg en jobb, slutte å ha dårlig personlighet, så kommer frøkenene og sprer bena umiddelbart, angivelig.

Anonymkode: afa83...b98

Det der sier vel det meste om hvorfor DU er singel?

Anonymkode: 5c207...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Veldig mange sier at de ikke kunne datet en med asperger. Men hvorfor ikke, hva er så galt med det? Som regel kan man knapt merke at noen har asperger. De er kanskje litt sjenerte. Litt stille. Men gjør det noe?

Ikke rart de fleste som har asperger blir incel og ender opp med å hate alt og alle.

Anonymkode: 1a938...e24

Hater ikke alt og alle. 
Men i små perioder føles det slik. Når jeg er langt nede og ting ikke går min vei.

Men noen nevrotyiske kan gjøre veldig mye rart også. 
Broren min feks, har alltid syntes det er teit med kvinner som viser mye kløft, sminker seg mye, lager trutmunn. Han beskrev dem som «sånne som tror de er så fine». Ikke lenge siden det var et maleri der det var ei slik jente, han bare «se på det der. Så stygt». 
Jeg har litt samme greia. Har aldri likt menn som «vet» de er deilige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 22.23):

Veldig mange sier at de ikke kunne datet en med asperger. Men hvorfor ikke, hva er så galt med det? Som regel kan man knapt merke at noen har asperger. De er kanskje litt sjenerte. Litt stille. Men gjør det noe?

Ikke rart de fleste som har asperger blir incel og ender opp med å hate alt og alle.

Anonymkode: 1a938...e24

Jeg tenker veldig mange aldri har uttalt seg om de kunne datet noen med aspergers. De fleste utenfor DOL vet knapt hva det er.

Jeg kan uttale meg nå: Ja, jeg regner med at jeg kunne gjort det (hvis jeg var singel så klart)

De jeg kjenner fra DOL er så totalt forskjellige at det er umulig å si kollektivt nei til alle med diagnosen.

Det måtte vært en positiv person som så sine egne begrensninger og var villig til å gjøre en innsats for å få ting til å fungere. Ikke bare skylde på meg og andre. Da kunne jeg sett mellom fingrene på ganske mye. Tror jeg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Mange kunne datet meg isåfall, tydelgivis. Det er jeg som avviser alle. 
Altså, sier ikke at jeg får den jeg vil, men for at en mann for meg skal bli interessant må han vise en viss interesse. Har en gang opplevd å bli betatt av utseendet til en, men interessen min falt bort veldig fort fordi han ikke viste noen gjensidig interesse. Snakket ikke med han, han var bare en jeg så på nattklubb og som vanket i samme miljø. 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Mange kunne datet meg isåfall, tydelgivis. Det er jeg som avviser alle. 

Kvinner har det nok mye lettere.

Men det er alltid muligheter, si.

 

Anonymkode: 9abbb...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner har det nok mye lettere.

Men det er alltid muligheter, si.

Anonymkode: 9abbb...719

det der er reality tv btw (fake) just fui :P 

Anonymkode: afa83...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på funksjonsnivået. Hadde du vært som han jeg gikk på videregående med så NEINEINEI! Han var et mareritt å forholde seg til og være rundt. Samme gjelder faren min, han var også autist og ganske vanskelig å bo med. Alle måte ta hensyn til han men han kunne aldri vise hensyn tilbake.

Hadde du skjønt at du måtte gre deg, vaske deg daglig, trent jevnlig, dyrket interesser, hatt alenetid uten meg,hatt utdannelse så ja. Jeg bryr meg fint lite om partner har venner eller om de sliter sosialt, men jeg hadde ikke orket om du var mye selvmedlidende og bitter på verden. 

Anonymkode: 0e7e8...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 17.50):

det der er reality tv btw (fake) just fui :P 

Anonymkode: afa83...b98

Uff, dette var pute tv. Fremstår vi aspergere/autister så merkelig og odde for andre?

Anonymkode: 1a938...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, dette var pute tv. Fremstår vi aspergere/autister så merkelig og odde for andre?

Anonymkode: 1a938...e24

Jeg har kun sett traileren og ikke selve serien så jeg kan ikke uttale meg for sikkert, men ingenting i traileren synes jeg var merkelig eller at deltakerne var"Odde" som du sier.

 

Anonymkode: 0e7e8...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 22.23):

Veldig mange sier at de ikke kunne datet en med asperger. Men hvorfor ikke, hva er så galt med det? Som regel kan man knapt merke at noen har asperger. De er kanskje litt sjenerte. Litt stille. Men gjør det noe?

Ikke rart de fleste som har asperger blir incel og ender opp med å hate alt og alle.

Anonymkode: 1a938...e24

Man dater jo personer man synes er interessante, om det er en førstedate og personen ikke gir et godt inntrykk, om kjemien ikke stemmer osv så gidder man som regel ikke møtes igjen. Det gjelder jo alle, ikke bare de med asperger. Men er du at man skal date noen av medlidenhet fordi man synes synd på vedkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har kun sett traileren og ikke selve serien så jeg kan ikke uttale meg for sikkert, men ingenting i traileren synes jeg var merkelig eller at deltakerne var"Odde" som du sier.

 

Anonymkode: 0e7e8...5e4

Kun sett traileren jeg også, og jeg ble så forvirret over talefeilene til enkelte at jeg oppriktig ikke klarte å vite om dette var britiske eller australske folk. Kunne egentlig høres amerikanske med talefeil også noen av dem.

Men uansett, ja de fremstår veldig odde selv uten taleproblemer. Og man merker umiddelbart at det er "noe" som er uvanlig med dem.

Anonymkode: afa83...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kun sett traileren jeg også, og jeg ble så forvirret over talefeilene til enkelte at jeg oppriktig ikke klarte å vite om dette var britiske eller australske folk. Kunne egentlig høres amerikanske med talefeil også noen av dem.

Men uansett, ja de fremstår veldig odde selv uten taleproblemer. Og man merker umiddelbart at det er "noe" som er uvanlig med dem.

Anonymkode: afa83...b98

Jeg tror faktisk ikke at jeg hadde klart å gjette på flere av  de var autistiske til tross for ha vokst opp med en autistisk far. Kanskje de som var litt mer stille med fjernt blikk men hun litt mer voldsomme med det store smilet hadde jeg nok ikke skjønt var autistisk 🤔

Men det blir vanskelig å uttale meg for sikkert når jeg ikke har sett serien. Tror jeg skal se noen episoder idag.

Anonymkode: 0e7e8...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (26 minutter siden):

Man dater jo personer man synes er interessante, om det er en førstedate og personen ikke gir et godt inntrykk, om kjemien ikke stemmer osv så gidder man som regel ikke møtes igjen. Det gjelder jo alle, ikke bare de med asperger. Men er du at man skal date noen av medlidenhet fordi man synes synd på vedkommende?

Det er jo også de med asperger som har partner. Det er jo et spekter med forskjellig funksjonsnivå og selv om noen ikke er istand til å fungere i et forhold fordi de er så "tilbakestående" sosialt så betyr jo ikke det at alle er det. 

 

Anonymkode: 0e7e8...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Uff, dette var pute tv. Fremstår vi aspergere/autister så merkelig og odde for andre?

Anonymkode: 1a938...e24

Var det så ille da? Jeg hadde sett for meg mye verre før jeg klikket på linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...