Gå til innhold

Vanskeligere å bli innlagt når man er langtidssyk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør psykiatrien slik at jo flere ganger en person vil innlegges/oppsøker legevakt så blir det vanskeligere og vanskeligere å bli det? . 

 

Anonymkode: b4801...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplever til en viss grad det. Jeg har enda ikke blitt avvist, men merker av og til at legene diskuterer lengre seg imellom. Innleggelsene har etterhvert blitt kortere og kortere. Nå er de gjerne bare et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Jeg opplever til en viss grad det. Jeg har enda ikke blitt avvist, men merker av og til at legene diskuterer lengre seg imellom. Innleggelsene har etterhvert blitt kortere og kortere. Nå er de gjerne bare et par dager.

Men hva slags hjelp er det bare med et par dager? Du slutter vel ikke å være suicidal i løpet av et par dager?

Anonymkode: 440e9...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hva slags hjelp er det bare med et par dager? Du slutter vel ikke å være suicidal i løpet av et par dager?

Anonymkode: 440e9...d88

Min suicidalitet kan roe seg i løpet av noen dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de gjør det, og med god grunn fordi mange dessverre blir litt for husvarme med kaffesnakk og omsorg på psykiatrisk og derfor søker seg dit når det kanskje ikke er nødvendig. Ofte så vil ma enda teste pasienten litt og se om det virkelig er nødvendig, eller om de kan klare seg hjemme den helgen frem til neste time.

Anonymkode: a70d2...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvilken diagnose man har. Manier og psykoser krever f.eks. gjerne mer intensive behandlingstiltak enn man kan iverksette poliklinisk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo bedre en kjenner pasienten, jo lettere er det å finne riktig behandlingstiltak. En trenger ikke legge inn "for sikkerhets skyld" når en kjenner pasienten godt.

Så er det som FoD skriver, det kommer an på diagnosen. Ved mani vil en være meget rask med innleggelse for å "ta" sykdommen før den er fullt utviklet. Det samme gjelder om pasienten får psykosegjennombrudd som erfaringsmessig utvikler seg svært raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...