Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før man merker forverring etter medikamentslutt på stemningsstabiliserende ved bipolar lidelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det før man merker forverring etter medikamentslutt på stemningsstabiliserende ved bipolar lidelse? Merker man det om man glemmer medisinen ett par dager eller må det gå uker eller måneder?

Anonymkode: 00462...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvor lang tid tar det før man merker forverring etter medikamentslutt på stemningsstabiliserende ved bipolar lidelse? Merker man det om man glemmer medisinen ett par dager eller må det gå uker eller måneder?

Anonymkode: 00462...aac

Det varierer vel enn del, men tror @kupton har sagt om andre medisiner at man som regel kan forvente tilbakefall innen 8 mnd. 

Mitt råd er å ikke slutte brått på egenhånd/autoseponere. Vil man slutte på et medikament er den beste måten i samarbeid med lege. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbru skrev (1 time siden):

Det varierer vel enn del, men tror @kupton har sagt om andre medisiner at man som regel kan forvente tilbakefall innen 8 mnd. 

Mitt råd er å ikke slutte brått på egenhånd/autoseponere. Vil man slutte på et medikament er den beste måten i samarbeid med lege. 

Hvorfor tagget du Kupton?

Anonymkode: 9e712...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor tagget du Kupton?

Anonymkode: 9e712...801

Fordi jeg ville han skulle bli gjort oppmerksom på at jeg nevnte ham, og la ham få sjansen til å rette opp hvis jeg sa noe feil på hans vegne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har sagt om ca 8-12 mnd gjelder psykoselidelser.

Ved BP vet en aldri. Om sykdommen er i en passiv periode, kan det gå måneder og år. Men hvis sykdommen er i en aktiv periode under "medisinlokket", vil sykdommen kunne komme til syne allerede etter dager eller få uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg har sluttet med antidepressiva så har jeg raskt blitt dårlig.  Samtidig så merker jeg fort bedring når jeg begynner igjen (eller hvis dosen reguleres) 

Innimellom får jeg spørsmål om det virkelig er nødvendig med de medisinene og noen påstår til og med at det bare er tull. Lurer på om de samme hadde sagt slik hvis det var hjertemedisin jeg gikk på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...