Gå til innhold

En følelse av å bli avvist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan regulerer jeg en følelse av at andre ikke unner meg å ha det bra? Når jeg på toppen av det hele ønsker en annen en fin dag og blir avvist får jeg det enda mer vondt. 

Anonymkode: fdd04...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan regulerer jeg en følelse av at andre ikke unner meg å ha det bra? Når jeg på toppen av det hele ønsker en annen en fin dag og blir avvist får jeg det enda mer vondt. 

Anonymkode: fdd04...ae2

Kanskje den andre ikke hadde en fin dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når jeg på toppen av det hele ønsker en annen en fin dag og blir avvist får jeg det enda mer vondt. 

Hvordan kan man bli avvist i den sammenheng? Hvis vedkommende glefset tilbake, er det vel lite sannsynlig at det hadde med deg som person å gjøre, men en (uhøflig) reaksjon på noe som er hyggelig ment, men som kan være irriterende hvis man treffer mottakeren i et veldig uheldig øyeblikk. Jeg tviler på at det ligger noen dypere mening eller personlig antipati bak en slik reaksjon. 

Men altså, jeg forstår sikkert ikke situasjonen her.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker å være et ofte gjentakende problem for deg.

Går du i terapi? Jeg tenker at om en terapiform, eller en behandlers måte å utøve praksisen sin på ikke fører framover, så er det på tide å se seg om etter noe annet som faktisk virker! Det synes jeg du skylder både deg selv og de rundt deg. 

Vil legge til at en også selv må arbeide hardt for å få til en endring av fastlåste mønstre. Det hjelper lite om terapiformen skulle være perfekt hvis ikke en klarer eller ønsker å nyttiggjøre seg den. Om det er det at du ikke klarer, så må du få hjelp og råd til hvordan. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke like mye verdt som andre. 

Anonymkode: fdd04...ae2

Har andre en bestemt verdi? Hvordan kan man vite hvor mye noen er verdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble avvist i dag da jeg tok kontakt med en medpasient på det rehabiliteringskurset jeg er på. Det var utelukkende positivt ment fra min side, og jeg roste ham for den åpenheten han har vist på gruppa. Han sa ikke takk eller noe, enset knapt nok meg.

Jeg er en person som har problemer med å komme i kontakt med andre overalt hvor jeg kommer. Det føles sårt, og jeg vet ikke akkurat hvordan jeg skal oppføre meg for ikke å skille meg negativt ut. Det skrev jeg et innlegg om her for noen dager siden.

Jeg tror noen mennesker blir lettere avvist av andre fordi de er sosialt usikre, men det er nå bare min teori. Ikke meningen å kuppe din tråd ts.  

Anonymkode: 951db...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Har andre en bestemt verdi? Hvordan kan man vite hvor mye noen er verdt?

Vedkommende du svarer har ihvertfall mer verdi for deg enn det andre på forumet har. Hva styrer at du alltid svarer i ts sine tråder, hvorfor har ts mer verdi for deg enn det andre har, har du tenkt på det?

Anonymkode: 55d01...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vedkommende du svarer har ihvertfall mer verdi for deg enn det andre på forumet har. Hva styrer at du alltid svarer i ts sine tråder, hvorfor har ts mer verdi for deg enn det andre har, har du tenkt på det?

Anonymkode: 55d01...0db

Å svare noen handler ikke om noen slags verdivurdering fra min side. Det handler om hvorvidt jeg har noe jeg har lyst til å si eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (3 timer siden):

Å svare noen handler ikke om noen slags verdivurdering fra min side. Det handler om hvorvidt jeg har noe jeg har lyst til å si eller ikke.

Her på DOL verdivurderes det på høgt plan. 

Anonymkode: 55d01...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...