Gå til innhold

Når man blir dårlig igjen


MiaMaia

Anbefalte innlegg

Jeg ble plutselig dårlig igjen med å være nedfor og ha selvmordstanker. Har ikke gått til behandling en stund og ting i livet går egentlig veldig bra så det kom veldig brått på. Jeg klarer å stå i det og vet det går over men det er fryktelig ubehagelig. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Vet du hvorfor det ble dårlig? 
Har du en hjerne som oppfatter det som at noe er galt om du går for lenge uten depresjon? For meg har det isåfall hvert slik. Hatt det bra lenge men så lurer jeg på hvorfor jeg plutselig ikke har vært nedfor på en stund så kommer problemene tilbake. 
Men nå får vi se som jeg er satt på ny medisin. 
Beste er å finne ut hvorfor du blir dårlig. Om det er bare hjernen din som har lært seg en uvane og finner trygghet i depresjon eller om du setter verdi i mange ting du ikke kontrollerer og så når det ikke går som du vil forsvinner gleden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du be om samtaler hos fastlegen en periode? Evt. et lavterskelstilbud i kommunen?

Ellers bør du jo gjør de gode tingene- sove nok, spise nok. Se på livet om det er noen stressorer som du kan luke ut. Gjør gode ting for deg selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (5 timer siden):

Vet du hvorfor det ble dårlig? 
Har du en hjerne som oppfatter det som at noe er galt om du går for lenge uten depresjon? For meg har det isåfall hvert slik. Hatt det bra lenge men så lurer jeg på hvorfor jeg plutselig ikke har vært nedfor på en stund så kommer problemene tilbake. 
Men nå får vi se som jeg er satt på ny medisin. 
Beste er å finne ut hvorfor du blir dårlig. Om det er bare hjernen din som har lært seg en uvane og finner trygghet i depresjon eller om du setter verdi i mange ting du ikke kontrollerer og så når det ikke går som du vil forsvinner gleden..

Tenker ikke det er noe galt når det går for lenge uten depresjon, kanskje derfor det overrasket så veldig at det kom igjen. Nei jeg har ingen ting som jeg ser kan ha utløst det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (3 timer siden):

Kan du be om samtaler hos fastlegen en periode? Evt. et lavterskelstilbud i kommunen?

Ellers bør du jo gjør de gode tingene- sove nok, spise nok. Se på livet om det er noen stressorer som du kan luke ut. Gjør gode ting for deg selv.

 

Jeg gjør de hverdagslige tingene på trass for å ikke komme helt i bånn. Men da på trass og vilje ikke lyst. fastlegen vet jeg at jeg kan få samtaler hos men er ganske sikker på hun kommer til å sykemelde meg og da går jeg i alle fall i bunn om jeg ikke engang kan dra på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaMaia skrev (13 minutter siden):

Jeg gjør de hverdagslige tingene på trass for å ikke komme helt i bånn. Men da på trass og vilje ikke lyst. fastlegen vet jeg at jeg kan få samtaler hos men er ganske sikker på hun kommer til å sykemelde meg og da går jeg i alle fall i bunn om jeg ikke engang kan dra på jobb. 

Så bra at du holder på de hverdagslige tingene, selv om det er på trass. Kanskje hadde du blitt enda dårligere hvis du ikke hadde holdt på det.

Fastlegen kan ikke sykemelde deg uten din tillatelse. Om hun sykemelder deg kan du fremdeles gå på jobb. Jeg hadde tatt i bruk fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...