Gå til innhold

Ble mest dårlig av covidvaksine dose 1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at mange blir dårligere av dose 2. Hvordan var det med dere? 

Jeg fikk moderna som dose 1. Fikk feber samme dag, ble veldig trøtt i flere dager, og veldig vondt i armen i 2 dager. Men i går fikk jeg dose 2 moderna det også. Kjenner mange som har fått pfizer som dose 1 og moderna som dose 2, og de ble veldig dårlig etter dose 2 med moderna men kjente kun litt vondt i armen erter dose 1. 

Hvordan reagerte dere på vaksinene? 

Anonymkode: adff6...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt bra etter moderna dose 2. Kjenner det så vidt i armen. Men kan sove på armen denne gangen og føler meg veldig bra. 

Anonymkode: adff6...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan reagerte dere på vaksinene? 

Jeg har fått 2 x Pfizer og kjente bare litt i armen. Ikke noe mer etter dose 2, heller litt mindre - i den grad det var noe særlig i det hele tatt. 

Folk synser en masse om hva det liksom betyr at man reagerer slik eller sånn. Det er ingen klar sammenheng mellom bivirkninger og hvor godt vaksiner virker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått 2 x Pfizer og kjente bare litt i armen. Ikke noe mer etter dose 2, heller litt mindre - i den grad det var noe særlig i det hele tatt. 

Folk synser en masse om hva det liksom betyr at man reagerer slik eller sånn. Det er ingen klar sammenheng mellom bivirkninger og hvor godt vaksiner virker. 

Ja har hørt at mange på jobben ble syke etter moderna som dose 2. Men de hadde pfizer som nr 1. Vet ikke om det har noe å si når de har ulike varianter.... 

Jeg fikk moderna som dose 1 og som dose 2. Kjenner kun litt vondt i armen denne gangen. Følte meg syk første gang. 

Håper på at vaksinen virker men godt å ikke få tunge bivirkninger. 

Anonymkode: adff6...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått Pfizer dose 1 & 2.

Litt øm i armen på dose 1, kjente det nesten ikke på dose 2. Ingen bivirkninger. 

Resten av husstanden fikk også Pfizer x 2.Den andre voksne fikk heller ikke bivirkninger. 
Den unge voksne var litt øm, litt sensitiv mage etter dose 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig uggen og hadde frysninger etter dose 1 av Moderna. Gruet meg litt til dose 2 grunnet det, men da fikk jeg mildere bivirkninger. Så samme som TS, mest dårlig etter første dose. Moderna er en bra vaksine. Noen er redde for å ta den, men jeg er glad jeg fikk den, fordi den gir enda bedre effekt enn de andre.

Anonymkode: 6edae...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pfizer 1. Øm arm, litt trøtt og litt hodepine.

Pfizer 2. Ingenting. På dag 3 kraftig diaré, noe som ikke er unormalt. Varte en dag, så tilbake til normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Pfizer som dose 1 og 2, og var mest øm i armen. Følte meg litt uggen et lar dager etterpå, men mer som..."mer sliten enn vanlig". 

Fikk Moderna som dose 3 i går, og jeg har så sjukt vondt i hele kroppen. Muskelsmerter, hodepine, vondt bak øynene. Lett feber som går opp og ned så jeg svetter som en idiot for så å fryse. Armen er så vond at det kjennes ut som en blanding av treningsstøl og juling. 

Ble ikke kvalm da, heldigvis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan reagerte dere på vaksinene? 

Anonymkode: adff6...96c

Pfizer 1: øm i armen i et par dager, vondt å ligge på den siden første natt

Pfizer 2: skikkelig vondt i armen i et par dager, ikke snakk om å ligge på den siden på et par netter, lette influensasymptomer dagen etter, men på dag 2 etter vaksinen var jeg i fin form igjen stort sett

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble skikkelig uggen og hadde frysninger etter dose 1 av Moderna. Gruet meg litt til dose 2 grunnet det, men da fikk jeg mildere bivirkninger. Så samme som TS, mest dårlig etter første dose. Moderna er en bra vaksine. Noen er redde for å ta den, men jeg er glad jeg fikk den, fordi den gir enda bedre effekt enn de andre.

Anonymkode: 6edae...cb9

Det samme her. Jeg ble ganske så uggen og fikk frysninger og følte meg syk etter moderna dose 1. Gruet meg også mye til dose 2. De vaksinerte halve salen med pfiizer og halve med moderna. De sa at jeg skulle få moderna fordi jeg hadde fått den før. Hvis ikke så hadde jeg blitt sendt i pfizer rekkene i hallen. Jeg ble glad for å ha fått Moderna siden den sies å være mest effektiv. Forstår ikke de som ikke vil ta den når den har så god effekt  :)

Anonymkode: adff6...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epletreet skrev (1 time siden):

Fikk Pfizer som dose 1 og 2, og var mest øm i armen. Følte meg litt uggen et lar dager etterpå, men mer som..."mer sliten enn vanlig". 

Fikk Moderna som dose 3 i går, og jeg har så sjukt vondt i hele kroppen. Muskelsmerter, hodepine, vondt bak øynene. Lett feber som går opp og ned så jeg svetter som en idiot for så å fryse. Armen er så vond at det kjennes ut som en blanding av treningsstøl og juling. 

Ble ikke kvalm da, heldigvis! 

Var sånn jeg hadde det etter første dose med Moderna. Men på dose 2 virker det som om kroppen ikke reagerer på den lengre.  :)

Anonymkode: adff6...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...