Gå til innhold

Andre her som aldri har vært ansatt i lønnet jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har bare jobbet som jordbærplukker i et par uker når jeg var 14.

Anonymkode: bec78...155

Jeg har aldri jobbet. Tror det er vanligst, med mindre man har veldig miks grad. 

Anonymkode: 8e2f5...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke ha jobber? F.eks i vernet bedrift hvor det er rutinert arbeid? Selv å putte spiker i esker, vaske gulv etter stengetid, rydde på lager er jo noe selv en autist som er livredd mennesker kan klare.

Anonymkode: dbd99...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kan dere ikke ha jobber? F.eks i vernet bedrift hvor det er rutinert arbeid? Selv å putte spiker i esker, vaske gulv etter stengetid, rydde på lager er jo noe selv en autist som er livredd mennesker kan klare.

Anonymkode: dbd99...5f8

Nei spikrene bråker sånn når de treffer hverandre i esken så det kan jeg ikke. 

Anonymkode: 8e2f5...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei spikrene bråker sånn når de treffer hverandre i esken så det kan jeg ikke. 

Anonymkode: 8e2f5...8b8

Finnes masse annet du kunne gjort. At slike som deg kan sitte på ræva og snylte trygd uten å gjøre noen få timers arbeid i uka  er en skam. Håper virkelig de strammer inn reglene i fremtiden.

Anonymkode: dbd99...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Finnes masse annet du kunne gjort. At slike som deg kan sitte på ræva og snylte trygd uten å gjøre noen få timers arbeid i uka  er en skam. Håper virkelig de strammer inn reglene i fremtiden.

Anonymkode: dbd99...5f8

Jeg sitter ikke på ræva jeg ligger. 

Anonymkode: 8e2f5...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor kan dere ikke ha jobber? F.eks i vernet bedrift hvor det er rutinert arbeid? Selv å putte spiker i esker, vaske gulv etter stengetid, rydde på lager er jo noe selv en autist som er livredd mennesker kan klare.

Anonymkode: dbd99...5f8

Rart ikke NAV har forstått det.

Anonymkode: 2a722...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Finnes masse annet du kunne gjort. At slike som deg kan sitte på ræva og snylte trygd uten å gjøre noen få timers arbeid i uka  er en skam. Håper virkelig de strammer inn reglene i fremtiden.

Anonymkode: dbd99...5f8

Les deg opp på autisme!

Det er en stor funksjonshemming.

Anonymkode: e29b6...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les deg opp på autisme!

Det er en stor funksjonshemming.

Anonymkode: e29b6...76e

Det sitter mennesker med psykiske utviklingshemninger som klare å jobbe noen timer i vernet bedrift. Det kan du også klare.

Jeg vet godt hva autisme er, jeg har en bror med det som jobber på lager med å pakke opp og sette på plass ting. Han gjør nemlig nytte for seg.

Anonymkode: dbd99...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei spikrene bråker sånn når de treffer hverandre i esken så det kan jeg ikke. 

Anonymkode: 8e2f5...8b8

Hørselsvern. 

Men jeg antar det er mer at du har vondt i viljen.

Anonymkode: dbd99...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det sitter mennesker med psykiske utviklingshemninger som klare å jobbe noen timer i vernet bedrift. Det kan du også klare.

Jeg vet godt hva autisme er, jeg har en bror med det som jobber på lager med å pakke opp og sette på plass ting. Han gjør nemlig nytte for seg.

Anonymkode: dbd99...5f8

Det er et spekter.

Man har forskjellige plager.

Så bare fordi broren din klarer det betyr ikke det at andre klarer det.

90 % klarer det ikke.

Angst, IBS, paranoia, hyperømfindtlighet ovenfor stress og forventninger, dårlig eksekutiv funksjon, OCD, depresjon, listen er lang...

 

 

 

Anonymkode: e29b6...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av grunnene til at Asperger skal forsvinne, og alt skal hete autisme.

For man er ofte mye mer funksjonshemmet enn folk tror, selv med Asperger.

Anonymkode: e29b6...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det sitter mennesker med psykiske utviklingshemninger som klare å jobbe noen timer i vernet bedrift. Det kan du også klare.

Anonymkode: dbd99...5f8

Du er klar over at slike "arbeidsplasser", er for å gi dem et verdig liv, ikke fordi det er lønnsomt for samfunnet. Det er faktisk enda mer "snyltende" at folk med PU jobber slike steder, enn om de bare satt hjemme, om du ser på det rent økonomisk.

Nå sier ikke jeg at folk med PU er snyltere som ikke bør få gleden av å føle at de jobber og er en del av samfunnet, men synes du kan roe ned den tonen din litt. for den har ikke noe hold i virkeligheten

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vet godt hva autisme er, jeg har en bror med det som jobber på lager med å pakke opp og sette på plass ting. Han gjør nemlig nytte for seg.

Anonymkode: dbd99...5f8

 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Finnes masse annet du kunne gjort. At slike som deg kan sitte på ræva og snylte trygd uten å gjøre noen få timers arbeid i uka  er en skam. Håper virkelig de strammer inn reglene i fremtiden.

Anonymkode: dbd99...5f8

Jeg så en bil i dag, så jeg vet godt hvordan alle biler er.

Jeg så en plante i dag, så jeg vet hvordan alle planter er.

 

Du bør lese deg opp på statistiske begreper og "logical fallacies", ting å google er f.eks selection bias, survivorship bias, confirmation bias, (dunning kruger også gjerne) "representative sample" etc etc. Før du fortsetter å behandle autister på denne måten. Skjerpings!

Som en ekspert en gang sa, på seg selv kjenner en ingen andre. På sin bror kjenner en heller ingen andre, trolig ikke sin bror engang.

Anonymkode: 874fa...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor kan dere ikke ha jobber? F.eks i vernet bedrift hvor det er rutinert arbeid? Selv å putte spiker i esker, vaske gulv etter stengetid, rydde på lager er jo noe selv en autist som er livredd mennesker kan klare.

Anonymkode: dbd99...5f8

Om du tror autisme = "livredd mennesker" har du veldig liten greie på dette.

Anonymkode: 2a722...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...