Gå til innhold

Autisme og har lyst til å bare ha et sted å slappe av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så uendelig sliten! Jeg er lei av alle folk her i den ekte verden. Vil liksom heller til fengselsverden. Jeg ser for meg at det er et koselig lite samfunn inni der og at man har vær sin ansatt man kan klenge seg på og som er bare min. Jeg klarer ikke mer av verden ute liksom. Det er for mye for meg og jeg forstår ingenting. Føler reglene er mye enklere i fengselsverden for i den ekte verden blir alle sinte på meg hele tiden og ejg skjønner ikke en gang hvorfor. Det er rart og det er ender jo med at jeg ikke blir kjent med noen. Jeg er veldig sliten innvendig tror jeg. Tror faktisk organet har råtnet opp eller slitt seg ut liksom. 

Er det vanlig å være sliten når man har autisme? 

Anonymkode: 4ddc6...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg er omtrent alltid sliten. Og for mye folk, lyder og inntrykk gjør at det begynner å svi i hjernen.

Samme her😔

Anonymkode: 49864...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tilbringer mesteparten av tiden hjemme, går kun ut når jeg absolutt må og unngår å gå ut hvis det er i rushtiden og det er mye mennesker ute. Det hjelper på, men det er surt at det er så mye jeg ikke kan delta på fordi jeg ikke tåler bråket og alle lydene. 17 mai har jeg siden jeg ble voksen sittet inne på siden mine foreldre ikke kan tvinge meg med mer fordi jeg ikke har sjans til å orke å delta på alt det sosiale.

Jeg har så lyst til å kunne dra ut, gå på julemarkeder, arrangementer og lignende nå som det nærmer seg jul men jeg kan ikke. Jeg holder ut kanskje den første halvtimen til en time også må jeg bare vekk derfra. 

Føler jeg lever livet mitt litt gjennom søsteren min. Hun er frisk og gjør alt det jeg ønsker å gjøre, så jeg lever gjennom henne ved å se bilder og oppdateringer som hun legger ut, så lukker jeg øynene og ser for meg at det er meg. 

 

Anonymkode: b5574...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (3 timer siden):

Jeg er omtrent alltid sliten. Og for mye folk, lyder og inntrykk gjør at det begynner å svi i hjernen.

Er redd for å bli slik. Men hvordan vet jeg at jeg ikke er slik hvis man kan tåle smerte? Kanskje jeg faktisk har det vondt uten å kjenne det? Eller skal jeg bare tenke at siden jeg ikke kjenner noe så er det ikke der? 
Det er overanalysering som plager meg. 
Og at jeg alltid må ha en forklaring.

Men gjør ikke noe av å være rundt folk. Er mye verre å sitte alene hjemme uten støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Er redd for å bli slik. Men hvordan vet jeg at jeg ikke er slik hvis man kan tåle smerte? Kanskje jeg faktisk har det vondt uten å kjenne det? Eller skal jeg bare tenke at siden jeg ikke kjenner noe så er det ikke der? 
Det er overanalysering som plager meg. 
Og at jeg alltid må ha en forklaring.

Men gjør ikke noe av å være rundt folk. Er mye verre å sitte alene hjemme uten støy.

Kan du ikke er autist`?

Anonymkode: ae5fa...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Er redd for å bli slik. Men hvordan vet jeg at jeg ikke er slik hvis man kan tåle smerte? Kanskje jeg faktisk har det vondt uten å kjenne det? Eller skal jeg bare tenke at siden jeg ikke kjenner noe så er det ikke der? 
Det er overanalysering som plager meg. 
Og at jeg alltid må ha en forklaring.

Men gjør ikke noe av å være rundt folk. Er mye verre å sitte alene hjemme uten støy.

Hvis du ikke plages av det, eller ikke kjenner noe vondt, hvorfor skal du analysere det og tenke at du har det vondt uten å kjenne det? Du kjenner jo selv hva som blir for mye og ikke. Selv om mange, eller til og med kanskje de fleste på spekteret har det slik, så betyr det ikke at det gjelder alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (9 minutter siden):

Hvis du ikke plages av det, eller ikke kjenner noe vondt, hvorfor skal du analysere det og tenke at du har det vondt uten å kjenne det? Du kjenner jo selv hva som blir for mye og ikke. Selv om mange, eller til og med kanskje de fleste på spekteret har det slik, så betyr det ikke at det gjelder alle.

Tvangsgrublinga.. 

Jeg synes dette er helsikes irriterende, men hvis noe er positivt for meg sliter jeg med å tro på det. 
Hvis jeg har autismediagnose og de fleste blir dårlige av lyder/lukter/sosiale ting så tenker jeg at jeg kanskje bare fortrenger sannheten. Noen ganger tenker jeg at jeg har ME og, og at selv om jeg har energi så bør jeg legge meg og sove. Jeg legger meg ikke og sover da.

Før tenkte jeg at jeg hadde gluten og laktoseallergi siden det ble så kjempe fokus. 

Det er dette jeg håper de nye medisinene kan få slutt på snart. Jeg håper virkelig!!! Antipsykotika var uansett uaktuelt så lenge ssri ikke var prøvd. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men jeg savner å ha en ansatt! Jeg vil ha en som bryr seg og ikke avviser meg. Jeg vet ikke hvordan eg skal få til det uten å dra til fengsel liksom. Jeg vet ikke hvordan jeg skal fylle tomrommet. Jeg har ingen. Andre har vel kjæresten sin. Jeg må okkupere en ansatt liksom og det er ting som hindrer meg her i det ekte verden, men noen ganger føler jeg at det ikke er mer igjen. 

Anonymkode: 4ddc6...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja men jeg savner å ha en ansatt! Jeg vil ha en som bryr seg og ikke avviser meg. Jeg vet ikke hvordan eg skal få til det uten å dra til fengsel liksom. Jeg vet ikke hvordan jeg skal fylle tomrommet. Jeg har ingen. Andre har vel kjæresten sin. Jeg må okkupere en ansatt liksom og det er ting som hindrer meg her i det ekte verden, men noen ganger føler jeg at det ikke er mer igjen. 

Anonymkode: 4ddc6...bc4

Støttekontakt.

Anonymkode: b5574...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja men jeg savner å ha en ansatt! Jeg vil ha en som bryr seg og ikke avviser meg. Jeg vet ikke hvordan eg skal få til det uten å dra til fengsel liksom. Jeg vet ikke hvordan jeg skal fylle tomrommet. Jeg har ingen. Andre har vel kjæresten sin. Jeg må okkupere en ansatt liksom og det er ting som hindrer meg her i det ekte verden, men noen ganger føler jeg at det ikke er mer igjen. 

Anonymkode: 4ddc6...bc4

Høres ut som bemanna bolig og støttekontakt hadde vært noe for deg.

Anonymkode: ae5fa...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Høres ut som bemanna bolig og støttekontakt hadde vært noe for deg.

Anonymkode: ae5fa...450

Ja det skal være sikkert og visst. Men jeg vil ikke det, jeg vil i fengsel. Jeg klarer jo ikke livet her ute. Hadde jeg klart det hadde jeg hatt et sosialt liv ikke måtte dratt i fengsel for å få det. Det er noe med tryggheten og omsorgen man får i fengsel blant betjentene. En betjent stikker aldri av. Jeg hører ikke til i den virkelige verden! 

Anonymkode: 4ddc6...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja det skal være sikkert og visst. Men jeg vil ikke det, jeg vil i fengsel. Jeg klarer jo ikke livet her ute. Hadde jeg klart det hadde jeg hatt et sosialt liv ikke måtte dratt i fengsel for å få det. Det er noe med tryggheten og omsorgen man får i fengsel blant betjentene. En betjent stikker aldri av. Jeg hører ikke til i den virkelige verden! 

Anonymkode: 4ddc6...bc4

Du har jo fått veldig mange svar om hvordan et fengsel faktisk fungerer. Jeg skjønner du har det skikkelig tøft, men det er virkelig ikke løsningen. 

Du vil få mye bedre hjelp og oppfølging i en omsorgsbolig. 

Det er jo dessverre ikke enkelt å få innvilget det da, men jeg vil tro det er bedre tilbud på det i større byer enn i min by. Her er det skammelig dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Du har jo fått veldig mange svar om hvordan et fengsel faktisk fungerer. Jeg skjønner du har det skikkelig tøft, men det er virkelig ikke løsningen. 

Du vil få mye bedre hjelp og oppfølging i en omsorgsbolig. 

Det er jo dessverre ikke enkelt å få innvilget det da, men jeg vil tro det er bedre tilbud på det i større byer enn i min by. Her er det skammelig dårlig. 

Jeg vet hvordan et fengsel fungerer og det er det som er grunnen til at jeg vil dit. Fordi man får trygge rammer, regler, fargeløse monotone vegger og korridorer. Jeg vil rett og slett ikke delta i verden lenger. Det høres så forlokkende ut. Jeg syns den ekte verden er kaotisk og uforståelig. 

Anonymkode: 4ddc6...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vet hvordan et fengsel fungerer og det er det som er grunnen til at jeg vil dit. Fordi man får trygge rammer, regler, fargeløse monotone vegger og korridorer. Jeg vil rett og slett ikke delta i verden lenger. Det høres så forlokkende ut. Jeg syns den ekte verden er kaotisk og uforståelig. 

Anonymkode: 4ddc6...bc4

Har du vært i fengsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (52 minutter siden):

Har du vært i fengsel?

Ja har vært på psykiatrisk. 

Anonymkode: 4ddc6...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...