Gå til innhold

Hvordan ha sex uten å bli gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han mener at jeg ikke blir gravid om man ikke kommer inni meg. Jeg bruker ikke p-pille. Jeg er skeptisk til spiral fordi du setter noe inn i kroppen.

Jeg synes det er så urettferdig at vi kvinner må gjøre så mye for å kunne nyte. P-piller kan gi blodpropp, og i min familie har det vært noen tilfeller med det. 
Jeg har gjort det klart at jeg er livredd for å bli gravid, og han nevner ikke kondom. 
Det er et hint. 
jeg har så lyst. Men jeg er så redd. 
Tror dere jeg blir gravid om vi har sex ? Er jomfru. Sa også jeg er redd for kjønnssykdom. Han sa at han ikke har det. 
Hva er sannsynligheten for at jeg blir smittet? Dette er enda en irriterende ting, vi kan ikke nyte sex uten bekymringen for alt slik. :( 

Anonymkode: ccfa9...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier rett ut at han skal ta på seg kondom eller så blir det ikke sex. Sex selv om han ikke kommer inni deg er risikofylt da det kommer ut litt sæd under selve samleiet, og du kan risikere både kjønnssykdommer og graviditet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (15 minutter siden):

Du sier rett ut at han skal ta på seg kondom eller så blir det ikke sex. Sex selv om han ikke kommer inni deg er risikofylt da det kommer ut litt sæd under selve samleiet, og du kan risikere både kjønnssykdommer og graviditet.

 

Virker som sex er noe av det mest syndige man kan gjøre. Som kvinne straffes man med graviditet og vi kan begge få sykdommer.

Anonymkode: ccfa9...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Virker som sex er noe av det mest syndige man kan gjøre. Som kvinne straffes man med graviditet og vi kan begge få sykdommer.

Anonymkode: ccfa9...fc2

Trist at du ser på sex på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
hattifnattus skrev (13 minutter siden):

Trist at du ser på sex på den måten.

Jaja. Men hvordan kan det være en fin ting når det er sykdomsfelle og jeg må ta piller eller sette inn ting som kan gi negative bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Han mener at jeg ikke blir gravid om man ikke kommer inni meg. Jeg bruker ikke p-pille. Jeg er skeptisk til spiral fordi du setter noe inn i kroppen.

Jeg synes det er så urettferdig at vi kvinner må gjøre så mye for å kunne nyte. P-piller kan gi blodpropp, og i min familie har det vært noen tilfeller med det. 
Jeg har gjort det klart at jeg er livredd for å bli gravid, og han nevner ikke kondom. 
Det er et hint. 
jeg har så lyst. Men jeg er så redd. 
Tror dere jeg blir gravid om vi har sex ? Er jomfru. Sa også jeg er redd for kjønnssykdom. Han sa at han ikke har det. 
Hva er sannsynligheten for at jeg blir smittet? Dette er enda en irriterende ting, vi kan ikke nyte sex uten bekymringen for alt slik. :( 

Anonymkode: ccfa9...fc2

Skaff deg prevensjon selv dersom du vil ha sex med ham selv om han ikke vil bruke kondom. P-stav, p-ring, p-piller, mini-piller, kobberspiral, hormonspiral.

Du kan absolutt bli gravid selv om han ikke kommer når han er inne i deg - om jeg ikke husker feil er det flere her på dol som har opplevd det. Er menn virkelig ikke klare over at selv smørevæsken i penis kan inneholde litt sædceller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (12 minutter siden):

Skaff deg prevensjon selv dersom du vil ha sex med ham selv om han ikke vil bruke kondom. P-stav, p-ring, p-piller, mini-piller, kobberspiral, hormonspiral.

Du kan absolutt bli gravid selv om han ikke kommer når han er inne i deg - om jeg ikke husker feil er det flere her på dol som har opplevd det. Er menn virkelig ikke klare over at selv smørevæsken i penis kan inneholde litt sædceller???

Men når jeg leser om dem, de kan ha bivirkninger som fet hud, kviser, depresjon, osv.. jeg må lide for at menn skal ha det bra. Fordi jeg er laget slik at jeg kan bli gravid. Jeg klarer ikke være blid på kroppen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (7 minutter siden):

Hvor skaffer jeg disse da? Og hvem setter de inn?

Du bestiller en time hos fastlegen din. Om du går for p-piller elle rp-plaster får du resept og kan hente på apoteket med en gang. Med ting som skal settes inn i kroppen (stav og spiral) får du vel en resept, må hente ut selv på apoteket og tilbake til legen for innsetting, jeg tror ikke de har et lager av slike liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Du bestiller en time hos fastlegen din. Om du går for p-piller elle rp-plaster får du resept og kan hente på apoteket med en gang. Med ting som skal settes inn i kroppen (stav og spiral) får du vel en resept, må hente ut selv på apoteket og tilbake til legen for innsetting, jeg tror ikke de har et lager av slike liggende.

Det stemmer. Jeg har hormonspiral og jeg fikk resept på den som måtte hentes ut i apotek også måtte jeg tilbake til fastlegen for innsetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Virker som sex er noe av det mest syndige man kan gjøre. Som kvinne straffes man med graviditet og vi kan begge få sykdommer.

Anonymkode: ccfa9...fc2

Tenker du sånn om andre ting også? At å gå på trening, i svømmehallen, på restaurant, kino eller på jobb har vært syndig de siste årene, fordi man da kunne smittes av covid? At man kan smittes av noe betyr virkelig ikke at handlingen som kan gi smitte er syndig.

Jeg bruker p-piller, nå, og har tidligere brukt spiral. Jeg syns bivirkningene av prevensjon er bare en bagatell sammenlignet med opplevelsen av trygg og deilig sex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (17 minutter siden):

Det stemmer. Jeg har hormonspiral og jeg fikk resept på den som måtte hentes ut i apotek også måtte jeg tilbake til fastlegen for innsetting.

Det gjorde jeg også, men det er 20 år siden omtrent så jeg var ikke sikker på om det er slik fremdeles. :) Nå er jeg sterilisert og har ikke angret ett sekund på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det gjorde jeg også, men det er 20 år siden omtrent så jeg var ikke sikker på om det er slik fremdeles. :) Nå er jeg sterilisert og har ikke angret ett sekund på det!

Jeg satte inn for rundt 2 år siden (gikk da fra kobberspiral til hormonspiral) så stemmer at det fremdeles er sånn :)

Regner med å sterilisere meg  om noen få år, men enn så lenge fortsetter jeg nok på spiral da jeg har hatt veldig lite bivirkninger på den og den fungerer godt hos meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (1 time siden):

Du bestiller en time hos fastlegen din. Om du går for p-piller elle rp-plaster får du resept og kan hente på apoteket med en gang. Med ting som skal settes inn i kroppen (stav og spiral) får du vel en resept, må hente ut selv på apoteket og tilbake til legen for innsetting, jeg tror ikke de har et lager av slike liggende.

Hvor lenge etter sex må man bruke piller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (6 minutter siden):

Og hvordan vet man at klar? Jeg kommer aldri til å føle meg helt klar.

Da får du leve i sølibat da. 

Anonymkode: 90537...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (9 minutter siden):

Hvor lenge etter sex må man bruke piller? 

Når du begynner på p-piller så må du ta dem daglig hele tiden om de skal fungere som tilstrekkelig prevensjon. Det er ikke noe du begynner med den dagen du skal ha sex og tar i et visst antall dager etterpå. Om jeg husker rett så er de sikre fra første dag om man begynner på pillen på første mensdag, man kan begynne når som helst i syklusen, men da er man ikke sikker før etter 2 eller 3 uker (dette står godt forklart i pakningsvedlegget). Du vil muligens få litt blødningsforstyrrelser de første 3 med, ikke alle får dette, men en del, og de fleste opplever at mensen forsvinner delvis eller helt etter en tid på pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (6 minutter siden):

Når du begynner på p-piller så må du ta dem daglig hele tiden om de skal fungere som tilstrekkelig prevensjon. Det er ikke noe du begynner med den dagen du skal ha sex og tar i et visst antall dager etterpå. Om jeg husker rett så er de sikre fra første dag om man begynner på pillen på første mensdag, man kan begynne når som helst i syklusen, men da er man ikke sikker før etter 2 eller 3 uker (dette står godt forklart i pakningsvedlegget). Du vil muligens få litt blødningsforstyrrelser de første 3 med, ikke alle får dette, men en del, og de fleste opplever at mensen forsvinner delvis eller helt etter en tid på pillen.

Faen hva skal jeg gjøre? Er langt unna fastlegen også så kan ikke sette inn. Og de pillene virker ikke før så lenge? Fytty helsikke jeg har hater kvinnekroppen!

Jeg kan jo ikke nyte noen ting :( kondom da? 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da får du leve i sølibat da. 

Anonymkode: 90537...702

Da må jeg vel ignorere angsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Faen hva skal jeg gjøre? Er langt unna fastlegen også så kan ikke sette inn. Og de pillene virker ikke før så lenge? Fytty helsikke jeg har hater kvinnekroppen!

Jeg kan jo ikke nyte noen ting :( kondom da? 

Kondom er det bare å tre på penis. :) Fås kjøpt på samtlige dagligvarer, bensinstasjoner, apotek... Engangsbruk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...