Gå til innhold

Er det alltid bra å jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

emilie321 skrev (39 minutter siden):

Jeg har prøvd å trene meg opp til å greie mer, men uten å lykkes. Gjør jeg for mye i forhold til hva jeg tåler (over dager),  så blir jeg helt uttafor i mange dager. Og ser også at blir jeg veldig sliten, så sover jeg dårligere.  Og det gjør jo ikke akkurat dagene bedre.  Nå gjør jeg jo noe hver dag da, men skulle så gjerne ha greid mer. Men som du sier, så er det viktig å gjøre noe hver dag.

Det finnes ingen universell oppskrift som fungerer på alle, siden vi alle mennesker er forskjellige, men man kan jo generelt si at det og det fungerer for de fleste. Mulig du er en av de som blir dårligere - eller er det det at du presser deg for hardt og setter for høye krav til deg selv for tidlig? Om man f.eks. trener styrketrening og der er for utålmodig, sier det seg selv at det ikke går om man henger på for tunge vekter for tidlig. Da får du en dårlig opplevelse av treningsøkten i form av mislykket resultat og overbelastning.

Hva om du f.eks. ikke presser deg selv til å gjøre for mye over flere dager, men bare én dag, og går tilbake. Hvem som helst blir jo ødelagt av å presse seg slik om man er noe skjør i utgangspunktet. Jeg tenker med "skjør" på om man f.eks. strever med noe i tillegg som søvnproblemer, døgnvansker, problemer med å få i seg mat til normale tider, vansker med å ta medisiner jevnt m.m., for om et av de beina i korthuset svikter, kan resten rase nokså raskt etterpå.

Og, om vi går på trynet, så er det heldigvis en ny dag i morgen, med blanke ark og fargestifter til :) Vi starter ikke fra begynnelsen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten

Kanskje du kan starte å gå til en aktivitetsgruppe i kommunen? Har du en behandler i kommunen så kan du jo spørre dem. Her jeg bor er det en gårsgruppe som sammen er på en gård. Ingen krav til å være sosial, eller jobbe. Du trenger bare å være der. Sitte å kose med dyr eller sitte litt inne og drikke te. Jeg tenker en sysselsetning uten krav med å være flink er veldig bra når man er psyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Medlem skrev (22 timer siden):

Kanskje du kan starte å gå til en aktivitetsgruppe i kommunen? Har du en behandler i kommunen så kan du jo spørre dem. Her jeg bor er det en gårsgruppe som sammen er på en gård. Ingen krav til å være sosial, eller jobbe. Du trenger bare å være der. Sitte å kose med dyr eller sitte litt inne og drikke te. Jeg tenker en sysselsetning uten krav med å være flink er veldig bra når man er psyk.

Skulle ønske det var noe slikt i min by. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...