Gå til innhold

Er det innafor å dra hjem tidligere/ språkvansker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg har forklart det til han før men får forklare igjen at min adferd er ikke akkurat helt perfekt i slike situasjoner.  Jeg er veldig sjenert. Og folkesky men jeg kan komme meg iblant. Denne kameraten ble ikke så tung å ha i hus likevel. Jeg visste ikke at han kunne litt engelsk. Og det hjelper til. Han er jo også hyggelig og grei. 

Anonymkode: 5aba0...6ad

Ok, da virker det som du ikke helt vet hva du mener eller hvordan du vil ha det. Da er det jo bare å la din mann bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstra skrev (2 timer siden):

Ok, da virker det som du ikke helt vet hva du mener eller hvordan du vil ha det. Da er det jo bare å la din mann bestemme.

Nei. Men jeg er gjerne litt utålmodig av meg når det kommer til det sosiale. Han har veldig mye venner. Mens jeg er motsatt type. Men jeg må jo få være den jeg er og bestemme utifra det hvordan jeg vil ha det. Ikke bare tilpasse meg for å være snill ovenfor hans behov. Så jeg ser at jeg må sette grenser, og de må settes på forhånd før foreks et hyttebesøk med venner av han eller annet. 

Anonymkode: 5aba0...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei. Men jeg er gjerne litt utålmodig av meg når det kommer til det sosiale. Han har veldig mye venner. Mens jeg er motsatt type. Men jeg må jo få være den jeg er og bestemme utifra det hvordan jeg vil ha det. Ikke bare tilpasse meg for å være snill ovenfor hans behov. Så jeg ser at jeg må sette grenser, og de må settes på forhånd før foreks et hyttebesøk med venner av han eller annet. 

Anonymkode: 5aba0...6ad

Kan ikke han dra alene på hyttetur med vennene sine? Ettersom du ikke kan kommunisere med dem engang, mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ble ikke lenge til sengs for å bli demostrativ.  Jeg er en litt motsatt person enn han. Jeg er en sjenert person og trenger mye alenetid for ellers blir jeg veldig stresset. 

 

Anonymkode: 5aba0...6ad

Jeg tror heller ikke ar du gjorde det for å være demonstrativ, men at valget kan virke noe demonstrativt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 6.31):

Kom i samme situasjon igjen denne helgen og. Eneste forskjellen er at uten å informere på forhånd så lot han en kamerat være i leiligheten vår før han skulle dra hjem til utlandet i kveld. Jeg har fri i dag men det er en kamerat som sover og oppholder seg i stuen vår inntil han reiser med fly i kveld. Samboer dro på jobb. Jeg mener ikke å være ufin men jeg får bare trene, møte et av barna mine og gjøre det jeg hadde planer om på fridagen min. Har bare denne fridagen på en stund. Jobbet i helgen. Og dette var ikke helt planen.  Kameraten må klare seg selv denne dagen. 

Anonymkode: 5aba0...6ad

Jeg hadde irritert meg grønn om det plutselig befant seg en venn av mannen hjemme hos oss mens mannen dro av gårde på sitt, og jeg overhodet ikke var inkludert i denne beslutningen. Det gjelder uavhengig av hvem det var og hvilke språkferdigheter vedkommende hadde. Og det gjelder også om det ikke var forventet at jeg skulle ta meg av vedkommende og underholde og snakke - jeg ville følt det inntrengende uansett. 

Men DERE - MÅ - SNAKKE - SAMMEN!! 

Du må være tydelig på hva du kan godta og ikke godta, slik at du ikke fortsetter å havne opp i slike situasjoner som er utålelige for deg. Hvis han likevel ikke skjønner (eller gir blaffen i?) din situasjon og dine grenser, så er det et annet problem. Men forhåpentligvis kommer dere langt med kommunikasjon. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke diskusjonen her og får ikke tak i hva problemet er.  Har på følelsen at dette er en tråd i en lang rekke uten at jeg har lagt merke til dem før.

Hvem er det som forventer hva her?  Mannen ser ut til å mene at alt er greit, og det er ikke så rart så lenge han ikke får beskjed om noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...