Gå til innhold

Hjelper det å skrive ned hva stemmene sier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og vise til psykologen? Hver gang man får stemmer i hodet kan man skrive ned hva de sier så det blir enklere å snakke om i terspitimen

Noen som har prøvd? 

Anonymkode: b70f6...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går ann å gjøre, men husker du ikke hva de sier? Eller har du ikke stemmer i terapitimene? For da er det jo bare å si hva stemmene sier da.

 

Anonymkode: d2bc6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare høyt her.

Men jeg ville tro at ethvert negativt fenomen som skjer i tanke og følelsesverden blir sterkere jo mer fokus man har på det. Stemmer i hodet er sjelden hyggelige. Hvis jeg noen gang blir psykotisk, skal jeg forsøke å håndtere dette fenomenet på samme måte som andre tilstander, en metakognitiv tilnærming der man bare lar fenomenet være der, og vier det minst mulig oppmerksomhet. Jeg vil tro at jo mer fokus du gir stemmene (som å skrive de ned), jo verre blir det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker bare høyt her.

Men jeg ville tro at ethvert negativt fenomen som skjer i tanke og følelsesverden blir sterkere jo mer fokus man har på det. Stemmer i hodet er sjelden hyggelige. Hvis jeg noen gang blir psykotisk, skal jeg forsøke å håndtere dette fenomenet på samme måte som andre tilstander, en metakognitiv tilnærming der man bare lar fenomenet være der, og vier det minst mulig oppmerksomhet. Jeg vil tro at jo mer fokus du gir stemmene (som å skrive de ned), jo verre blir det.

 

Er du også imot dagbokskriving? 

Anonymkode: b70f6...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du også imot dagbokskriving? 

Anonymkode: b70f6...01c

Ikke nødvendigvis, men hvis jeg skulle skrevet dagbok hadde jeg sørget for å skrive 3 positive ting hver dag der. Jeg er generelt litt imot å "grave seg ned i dritten" hvis du skjønner. Men jeg har respekt for at noen ønsker å sette ord på sine følelser, jeg har bare ikke tro på at du kan løfte deg selv opp ved å bare fokusere negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare viste finger’n (bokstavelig talt) til hallusinasjonene mine da jeg hadde det for mange år siden. Funket bra. 👍

Anonymkode: 62a24...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...