Gå til innhold

«Har du ikke Aspergers har du bare dårlig personlighet»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk jeg slengt i trynet en gang. 
Er det slik at om du ikke blir kjempe interessert i alle du møter, virker glad og lykkelig hele tiden eller ikke gir overfladiske komplimenter så er du et dårlig menneske? 
 

Anonymkode: fe5e1...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke et dårlig menneske av den grunn. Jeg er ikke god på slikt jeg heller. Hvis jeg er et dårlig menneske så er det pga andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Er vel ikke et dårlig menneske av den grunn. Jeg er ikke god på slikt jeg heller. Hvis jeg er et dårlig menneske så er det pga andre ting.

Men må vi gi falske komplimenter og smile som servicemennennesker for å bli likt? Jeg har da ikke energi til det. Ikke mental. Jeg ser ingen mening i å lyve til folk og spille skuespill for å bli likt. Men det er jo ensomt å være alene hele tiden og. Er det slik andre funker? Bare lyver og skryter for å bli likt eller er det såpass interessert i hverandre?

Anonymkode: fe5e1...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men må vi gi falske komplimenter og smile som servicemennennesker for å bli likt? Jeg har da ikke energi til det. Ikke mental. Jeg ser ingen mening i å lyve til folk og spille skuespill for å bli likt. Men det er jo ensomt å være alene hele tiden og. Er det slik andre funker? Bare lyver og skryter for å bli likt eller er det såpass interessert i hverandre?

Anonymkode: fe5e1...a5e

Usikker på om det er ektefølt eller bare en del av et sosialt spill. Jeg kan tenke at noen er fine, men glemmer av at jeg burde si det. Når jeg kommer med komplimenter er det stort sett fordi jeg tenker det er forventet. Feks hvis man møter til bryllup eller av andre grunner har pyntet seg. Det kommer liksom ikke av seg selv. Er ikke glad i å få komplimenter heller, men sier forsiktig takk likevel fordi det er jo det man skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men må vi gi falske komplimenter og smile som servicemennennesker for å bli likt? Jeg har da ikke energi til det. Ikke mental. Jeg ser ingen mening i å lyve til folk og spille skuespill for å bli likt. Men det er jo ensomt å være alene hele tiden og. Er det slik andre funker? Bare lyver og skryter for å bli likt eller er det såpass interessert i hverandre?

Anonymkode: fe5e1...a5e

Hvordan oppfører du deg rundt andre da, siden ingen vil være med deg? 

 

Anonymkode: 1223a...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvordan oppfører du deg rundt andre da, siden ingen vil være med deg? 

 

Anonymkode: 1223a...daa

Er ikke slik at alle unngår meg. Er mer det at jeg ikke kom inn i noen gjeng og derfor blir fort glemt og nedprioritert fordi de fleste har vennene sine fra før og så deler jeg jo ikke særlig interesse med mange andre så det blir jo ikke til at vi klaffer. 
 

Jeg er ikke flink til å gi komplimenter. Er sjelden jeg synes noen er såpass fine at jeg føler for å si det. Før turte jeg ikke bare, men nå kan jeg si det, men da må jeg mene det. Jeg liker heller ikke å kommentere utseendet på folk fordi jeg er redd for å virke overfladisk.

Jeg blir dessverre heller ikke så engasjert i andre, så det at noen har fått barn, ny jobb eller klart eksamen er for meg likegyldig. Skulle jo ønske jeg kunne glede meg på andres vegne, men jeg bare gratulerer eller ønsker lykke til av høflighet. 

Anonymkode: fe5e1...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at den personen som sa dette sa det var at jeg virket uinteressert i andre, husket ikke hvordan enkelte så ut. Var ei felles kjent av oss som hadde prøvd å få kontakt med meg et sted, men det husket ikke jeg og da jeg traff de to sammen igjen senere så husket jeg ikke at jeg hadde sett henne en gang. Så sa hun felles kjente at «da har hun ikke betydd en dritt for deg» og «hun prøvde å få kontakt med deg der men det virket som du ikke ønsket å vite av henne». 
 

I tillegg har jeg hatt lett for å være for ærlig om ting. «Det er så stygt med Bob! Skjønner ikke at folk vil ha sånn hår»

Anonymkode: fe5e1...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...