Gå til innhold

Starte nye tråder


Savannah

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å starte nye tråder, men så kom det en periode hvor jeg har kun såvidt vært innom.  Nå er forumet helt dødt.  Har vi interesse av å fortsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liviane
Savannah skrev (7 minutter siden):

Jeg har prøvd å starte nye tråder, men så kom det en periode hvor jeg har kun såvidt vært innom.  Nå er forumet helt dødt.  Har vi interesse av å fortsette?

Det går i rykk og napp. Noen ganger veldig stille her og noen ganger full fart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke forumet er helt dødt? Det var ganske stille i sommer, så var det litt mer aktivitet så stille igjen. Er ikke mange dagene siden det var mer aktivitet her?

Anonymkode: b1a24...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 time siden):

Jeg har prøvd å starte nye tråder, men så kom det en periode hvor jeg har kun såvidt vært innom.  Nå er forumet helt dødt.  Har vi interesse av å fortsette?

Synes ikke det er så dødt jeg. 😊 Tror nok heller ikke det er vi som bestemmer om det skal fortsette eller ikke. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært få av de friske her inne som gidder å starte nye tråder. All honnør til de som gjør det.

Anonymkode: 6766e...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (2 timer siden):

Jeg har prøvd å starte nye tråder, men så kom det en periode hvor jeg har kun såvidt vært innom.  Nå er forumet helt dødt.  Har vi interesse av å fortsette?

Ja, selvfølgelig har vi det.

Jeg synes forøvrig ikke forumet er spesielt dødt :) 

Anonymkode: 47fdd...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser stadig nye tråder med spørsmål i overskriften jeg forsåvidt kunne ha svart på, men så ser jeg at tråden er startet i autisme-forum, og da tenker jeg at det er best å la være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (52 minutter siden):

Jeg ser stadig nye tråder med spørsmål i overskriften jeg forsåvidt kunne ha svart på, men så ser jeg at tråden er startet i autisme-forum, og da tenker jeg at det er best å la være. 

Samme her. Det hender jeg skal til å svare, men så ser jeg at det er for autister. 

Det gikk akkurat som noen sa på spøk: Nå er det vi "normale" som er utenfor.

Vi kan ikke klage heller. Man kan ikke først kjeppjage autistene til en egen plass, og så klage på at vi ikke får være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

Vi kan ikke klage heller. Man kan ikke først kjeppjage autistene til en egen plass, og så klage på at vi ikke får være med.

Måtte bare kommentere på den her. Det var ikke på noen som helst måte ment som at autistforumet kun skal brukes av autister, og ikke andre brukere. Man har full rett til å både svare og starte tråder, såfremt temaet omhandler autisme og problemene rundt dette. Litt som at man må ikke være psykisk syk for å kunne svare i psykaitri.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (2 timer siden):

 

Vi kan ikke klage heller. Man kan ikke først kjeppjage autistene til en egen plass, og så klage på at vi ikke får være med.

Nettopp. Selv foretrakk jeg tiden før autismeforumet, virker som det var mer liv da og jeg skjønner ikke hva som var så ille med at autisme lå sammen med psykatri eller åpent om det f.eks var en tråd som handlet om hvilke klær man liker eller serier man foretrekker. Selv har jeg ikke autisme men et søsken av meg har det, og jeg har svart i underforumet der flere ganger når jeg har kunnet.

Først klager dere  på at det blir startet tråder, så klager dere jaggu når dere har fått jaget dem ut også. 

Anonymkode: b1a24...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nettopp. Selv foretrakk jeg tiden før autismeforumet, virker som det var mer liv da og jeg skjønner ikke hva som var så ille med at autisme lå sammen med psykatri eller åpent om det f.eks var en tråd som handlet om hvilke klær man liker eller serier man foretrekker. Selv har jeg ikke autisme men et søsken av meg har det, og jeg har svart i underforumet der flere ganger når jeg har kunnet.

Først klager dere  på at det blir startet tråder, så klager dere jaggu når dere har fått jaget dem ut også. 

Anonymkode: b1a24...86d

Det viktigste er vel hva de mener selv de med autisme? Det hører vi lite om. 

Anonymkode: 551b2...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (43 minutter siden):

Måtte bare kommentere på den her. Det var ikke på noen som helst måte ment som at autistforumet kun skal brukes av autister, og ikke andre brukere. Man har full rett til å både svare og starte tråder, såfremt temaet omhandler autisme og problemene rundt dette. Litt som at man må ikke være psykisk syk for å kunne svare i psykaitri.

Admin

Ja, jeg skjønner vi har «lov» til å kommentere der. Men når overskriften på tråden er utformet som er spørsmål om man gjør eller liker slik eller sånn, så tenker jeg at den som spør er ute etter svar fra andre autister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nettopp. Selv foretrakk jeg tiden før autismeforumet, virker som det var mer liv da og jeg skjønner ikke hva som var så ille med at autisme lå sammen med psykatri eller åpent om det f.eks var en tråd som handlet om hvilke klær man liker eller serier man foretrekker. Selv har jeg ikke autisme men et søsken av meg har det, og jeg har svart i underforumet der flere ganger når jeg har kunnet.

Først klager dere  på at det blir startet tråder, så klager dere jaggu når dere har fått jaget dem ut også. 

Anonymkode: b1a24...86d

Jeg synes det er veldig fint at jeg nå selv kan velge hvilke fora jeg vil ha opp på "Siste innlegg". :) Er av og til innom psykiatri og titter og leser og en sjelden gang innom autisme, men der er det ikke mye som er interessant for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

morsan skrev (14 minutter siden):

Ja, jeg skjønner vi har «lov» til å kommentere der. Men når overskriften på tråden er utformet som er spørsmål om man gjør eller liker slik eller sånn, så tenker jeg at den som spør er ute etter svar fra andre autister. 

Så start dine egne spørsmål og spørreundersøkelser her på åpent da, hvis du synes det er gøy å svare i slike tråder. Verre er det ikke! 

Anonymkode: d19a1...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så start dine egne spørsmål og spørreundersøkelser her på åpent da, hvis du synes det er gøy å svare i slike tråder. Verre er det ikke! 

Anonymkode: d19a1...14d

Hvor skriver hun at hun synes det " er så gøy å svare i slike tråder" ?

Anonymkode: b1a24...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (1 time siden):

Måtte bare kommentere på den her. Det var ikke på noen som helst måte ment som at autistforumet kun skal brukes av autister, og ikke andre brukere. Man har full rett til å både svare og starte tråder, såfremt temaet omhandler autisme og problemene rundt dette. Litt som at man må ikke være psykisk syk for å kunne svare i psykaitri.

Admin

Det er jeg klar over. Det er som @morsan skriver: Hvis noen spør "drikker du brus?" under autismeforumet regner jeg med at vedkommende lurer på om andre autister drikker brus.

Det kan selvfølgelig tenkes at folk poster på det underforumet i vanvare. Det er mange tråder på psykiatri som ikke har noe med psykiatri å gjøre.

Hvis spørsmålene berken handler om autisme eller er rettet mot autister kan folk være mer bevisste på å poste det i et annet underforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvor skriver hun at hun synes det " er så gøy å svare i slike tråder" ?

Anonymkode: b1a24...86d

Hun sa at hun kunne tenkt seg å svare, men oppdaget at det var på autisme forumet og lot derfor være. Som autist selv kan jeg si for eget vedkommende at alle bare må svare så mye de vil det selv om ikke de har diagnose. 

Anonymkode: d19a1...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye liv her for tiden, jeg 🙂 

Jeg har huket av for at jeg ikke ser trådene på autismeforumet, så har ikke merket noe til de innleggene der. Har regnet med at de er meste interessante for de som enten har autisme selv eller har noen nære som er det.

Flere av trådene på psykiatri kunne vært lagt på Åpent, som f,eks. den Hva har du gjort i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun sa at hun kunne tenkt seg å svare, men oppdaget at det var på autisme forumet og lot derfor være. Som autist selv kan jeg si for eget vedkommende at alle bare må svare så mye de vil det selv om ikke de har diagnose. 

Anonymkode: d19a1...14d

En stor del av aktiviteten i autismeforumet i det siste har jo vært spørsmål om hva man liker / foretrekker, hvordan man er, hva man mener om ting, osv. Når slike tråder legges i autismeforumet, er det naturlig å tro at trådstarter ønsker svar fra (andre) autister. Det blir i hvert fall fort litt rotete hvis mange ikke-autister svarer (f.eks. på spørsmål om vaner og sosiale preferanser) uten å opplyse om at de er nevrotypikere. 

Emner som ikke har noe med autisme å gjøre og der man ønsker svar fra alle, kan vel legges på Åpent. Tilsvarende kan en som ofte skriver på Psykiatri, starte en tråd på Åpent hvis den ikke har noe med psykiske helse å gjøre.

Jeg skriver ikke dette for å leke forumpoliti, jeg ville bare forklare hvorfor man som ikke-autist lar være å svare på spørsmål om seg selv og sine vaner, hvis de ligger i autismeforumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så start dine egne spørsmål og spørreundersøkelser her på åpent da, hvis du synes det er gøy å svare i slike tråder. Verre er det ikke! 

Anonymkode: d19a1...14d

«Forsåvidt kunne svart på» er ikke det samme som «så interessert i problemstillingene at jeg prioriterer å lage egen tråd»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...