Gå til innhold

Mine miljøtiltak. Hva er dine?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Vet ikke helt hvor denne passer, men siden det klages på at det er lite liv her noen ganger så kan jeg like gjerne ta det her. 
Jeg tror ikke det er typisk autisme å være miljøvennelig, men jeg har fått hangup på det da. Tenkte jeg kunne skrive litt hvilke ting jeg gjør som er bra for miljøet, og som jeg synes mange andre henger veldig etter i. 

- Jeg tar alltid med meg plastpose fra hjemme. Glemmer jeg det så handler jeg heller ikke på butikken. Hender seg jeg går i den luken der folk legger fra seg brukte handleposer og tar da. De er rene altså. 

- Jeg har ikke shopping som hobby. Jeg shopper det jeg har bruk for eller det hele meg bare føler "JA" når jeg prøver, som feks genseren jeg kjøpte i går. Jeg ser først på Tise og Finn om det er å finne, men det er det sjelden. 

- Jeg legger ut ting jeg ikke lenger har bruk for eller vil ha på Finn/Tise. Går det for lang tid kan jeg levere det til Fretex eller UFF.  Men går gjerne over 1 år eller 2 før jeg gjør det, for det jeg legger ut blir somregel solgt en gang.

- Jeg tar vare på konvolutter fra posten og andre ting som jeg eller butikken til folk jeg kjenner mottar. Og der jeg bor har vi egen pappdunk, som jeg kan hente opp igjen ting om jeg skal sende større pakker som feks sko. Solgte sko jeg fant i boden i barndomshjemmet nå, som er 15 år gamle og lite brukt :) 

- Jeg hadde min forrige mobil i 5 år før den ble knust. Jeg håpet lenge at den skulle bli ødelagt slik at jeg kunne kjøpe ny for den var blitt så treig og det var android og jeg likte ikke designet innvendig. Men i 2019 ble det iphone xs og den skal jeg ha til den blir ubrukelig. Har heller ikke kjøpt flere deksel til den. 

- Jeg bruker miljøvenneligere produkter. Nå bruker jeg Neutral flytende til klær. Og Ânglamark håndoppvaskmiddel. Bruker også gjenbrukbare svamper fra Clas Ohlsson. 

- Jeg dusjer i lunkent ti kaldt vann. Dette er også bedre for hår og hud. 

- Jeg farger ikke håret og bruker omtrent aldri sminke. Har ikke kjøpt mascara på 15 år 😛 

- Jeg jobber som tilkalling i skjønnhetsbutikk og der får vi masse prøveprodukter som jeg tar av. Det er mer enn vi gir bort så jeg tar det i stedet for at det går i søpla. Har også solgt litt av det og så bruker jeg i gavepakker+ gir til gode kunder. 

- Jeg bruker fremdeles jeans som jeg brukte da jeg var 18. Den er fra tiden da ONLY enda hadde fine jeans. Bruker også flere klær som er like gamle.

- Jeg kjører maskinen på økoprogram. Og bruker ikke tørketrommel. Føner forresten aldri håret. 

- Jeg bruker kollektiv trafikk så og si hele tiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm jeg vet ikke. Føler jeg er ganske flink til å ikke kaste mat. Lager i store porsjoner og fryser ned. Bruker ikke plast på maten. F. Eks mange bruker plast for å pakke inn agurk det bruker jeg ikke. Men det er egentlig bare fordi jeg ikke gidder. 

Jeg slår alltid av lyset i soverom og bad når jeg ikke er der. 

Skal jeg bare en kort tur på butikken orker jeg ikke slå av TVen da. 

Jeg har ikke tørketrommel. 

 

Anonymkode: aa0d5...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Panter

- Bruker handlenett

- Spiser plantebasert

- Går/Sykler eller tar buss/tog

- Kjøper brukte klær eller arver

- Setter ikke barn til verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

I dag tok jeg noen andres egg, for jeg orket ikke gå på butikken og kjøpe selv og de var utgått på dato. Vedkommende som har de pleier alltid å ha mat i kjøleskapet som blir for gammel og bare blir kastet til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Anonym_u skrev (På 5.11.2021 den 0.41):

- Panter

- Bruker handlenett

- Spiser plantebasert

- Går/Sykler eller tar buss/tog

- Kjøper brukte klær eller arver

- Setter ikke barn til verden

Jeg også panter. Faktisk så plukker jeg flasker noen ganger også. Jeg er ikke en av de som driver og graver i søppeldunkene altså 😅 men noen ganger når jeg har hatt for lite å gjøre har jeg tatt med pose og plukket panteflasker. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (På 4.11.2021 den 22.13):

Men greta thunberg har asperger. 

Anonymkode: aa0d5...871

Jeg tror ikke det er en aspergergreie å være miljøvennelig. Jeg kjenner en som bruker bare engangsbestikk, tallerkner og krus jeg fordi han ikke orker oppvasken!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...