Gå til innhold

Har du kuttet ut bekjente/venner som har nektet å vaksinere seg?


nick

Anbefalte innlegg

Vi har én kvinnelig bekjent som tidlig sa at hun ikke skulle vaksinere seg. Hun jobber i helsevesenet. Jeg har gitt beskjed om at hun ikke kommer inn i huset vårt før hun har vaksinert seg. 

Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spør ikke folk om sånt, men vi har ingen vaksinemotstandere i omgangskretsen som jeg vet om. Vi var nylig på overnatting på hytta til noen venner. Akkurat de visste vi var vaksinerte, fordi de fortalte det da de fikk forespørselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nick skrev (3 timer siden):

Vi har én kvinnelig bekjent som tidlig sa at hun ikke skulle vaksinere seg. Hun jobber i helsevesenet. Jeg har gitt beskjed om at hun ikke kommer inn i huset vårt før hun har vaksinert seg. 

Noen andre?

Tror ikke jeg kjenner noen som ikke er vaksinert, ingen jeg omgås privat i alle fall. Tror ikke jeg hadde kommet på å tenke tanken på å spørre før noen kom på besøk  heller. Tviler på at jeg hadde kuttet ut kontakten med noen på det grunnlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke store omgangskretsen, men de er vaksinert. Hadde ikke nektet min venn å komme på besøk da, dersom han ikke var vaksinert. 

Men tenker at hvis man feks er i risikogruppen så skjønner jeg at man er ekstra nøye på sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke noen godt som ikke har vaksinert seg. Ville nok ikke kuttet ut vedkommende på det grunnlaget, men ville vært litt skeptisk til nær kontakt, særlig ettersom jeg har en gammel sårbar mor som jeg omgås hyppig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehus og har en uvaksinert kollega som bla. har jobbet på intensivavdelingen og lungeavdelingen der de aller sykeste er. Jeg blir så sint! _Makan_ til egoisme! Vedkommede var også positiv til smittefester for barn. 

Anonymkode: 3f4b7...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg jobber på sykehus og har en uvaksinert kollega som bla. har jobbet på intensivavdelingen og lungeavdelingen der de aller sykeste er. Jeg blir så sint! _Makan_ til egoisme! Vedkommede var også positiv til smittefester for barn. 

Anonymkode: 3f4b7...e01

Huff... 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har noen vaksinemotstandere i venne-/bekjentskapskretsen. Jeg har ikke merket eller hørt noe. Selv de FB-vennene som er mest… eh… spesielle… mht hva de generelt sett deler og påstår, har vært veldig tydelige FOR vaksiner. Jeg kjenner og omgås én uvaksinert. Det er en gammel dame på snart 90 som bedyrer at «noe skal man jo dø av i min alder». Jeg skulle jo ønske hun ville minimere risikoen for å dø med pustebesvær, men jeg føler meg ikke utrygg  mtp meg selv ved å omgås henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg omgås ikke mange nå, og de jeg omgås er vaksinert. Jeg hadde vært skeptisk til å omgå noen som ikke var vaksinert ja, ville nok funnet på en unnskyldning.

Anonymkode: d09ef...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vaksinestatus er da virkelig ikke noe man opplyser andre om. 

Anonymkode: 82997...57c

 

Der tror jeg du bommer litt gitt. Det er helt vanlig at feks foreninger som drar på tur eksluderer de som ikke er vaksinert. Særlig pensjonistforeninger. Så du kan jo i ditt stille sinn tro dette er en privatsak i alle sammenhenger, men det er mange som ikke ser det slik.

 

Anonymkode: d09ef...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Der tror jeg du bommer litt gitt. Det er helt vanlig at feks foreninger som drar på tur eksluderer de som ikke er vaksinert. Særlig pensjonistforeninger. Så du kan jo i ditt stille sinn tro dette er en privatsak i alle sammenhenger, men det er mange som ikke ser det slik.

 

Anonymkode: d09ef...d72

Så det er helt vanlig å opplyse om dette til venner og bekjente? 

Anonymkode: 82997...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det er helt vanlig å opplyse om dette til venner og bekjente? 

Anonymkode: 82997...57c

Det antar jeg. Det er det blant de jeg kjenner. Som riktignok ikke er mange. Men vil tro det blir vanligere jo eldre du er.

Anonymkode: d09ef...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner (heldigvis) ikke noen som ikke er vaksinert, men ville neppe avsluttet vennskapet eller nektet dem adgang til mitt hjem om jeg hadde noen i vennegjengen. I likhet med Extra har jeg en sårbar mor, så når jeg skal til henne er jeg ekstra forsiktig med hvor jeg er og hva jeg gjør noen dager i forkant, og ville unngått disse før besøk. Jeg antar at jeg ikke kan sikre meg mot slike folk, de kan fort sitte ved samme bord i lunsjen eller på kino for alt jeg vet, så derfor ville jeg ikke agert dramatisk men tenkt på dem som egoistiske idioter. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vaksinestatus er da virkelig ikke noe man opplyser andre om. 

Anonymkode: 82997...57c

Det har vært et helt vanlig tema blant mine venner og familiemedlemmer og kolleger, typisk at man har snakket om hvordan det lå an mht vaksineframgang i egen  kommune/bydel og om man selv hadde fått vaksine. Det har også vært mye prat rundt hva slags type vaksine man har fått og om man har hatt bivirkninger. 

Endret av morsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke jeg har noen vaksinemotstandere i venne-/bekjentskapskretsen. Jeg har ikke merket eller hørt noe. Selv de FB-vennene som er mest… eh… spesielle… mht hva de generelt sett deler og påstår, har vært veldig tydelige FOR vaksiner. Jeg kjenner og omgås én uvaksinert. Det er en gammel dame på snart 90 som bedyrer at «noe skal man jo dø av i min alder». Jeg skulle jo ønske hun ville minimere risikoen for å dø med pustebesvær, men jeg føler meg ikke utrygg  mtp meg selv ved å omgås henne. 

Uff, jeg har en bekjent på FB som stadig er på barrikadene mot vaksine. Og kommentarene fra hennes omgangskrets er i beste fall fornøyelige,  i verste fall skremmende. Her i dag var det ei av hennes venner som skrev at slik de nå gjør i Nederland likner på slik Hitler behandlet jødene 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...