Gå til innhold

Lønner det seg egentlig økonomisk å skru ned varmepumpe/ovner om natta?


Stikkelsbær

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke helt klarhet i hva som lønner seg. Vi har på samme temperatur døgnet rundt, for tenker at strømmen er på sitt aller dyreste på morgenkvisten og tidlig ettermiddag. Hvis temperaturen i huset skal opp et par grader til akkurat disse tidene, så vil det vel kreve mye energi, så jeg har tenkt at det er best å ha stabil temperatur døgnet rundt? Er det noen som har greie på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usikker, men mannen i huset er elektroingeniør og har nylig lagt inn nattsenking og dag senking noen dager i uka på vår varmepumpe, så da går jeg ut fra at det har noe for seg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På god morgen Norge sa de at det ikke lønner seg fordi varmepumpen stilles jo inn på en temperatur som den skal holde, og det å varme opp boligen hver dag vil koste mer enn å vedlikeholde den døgnet rundt. 

Jeg har den på samme varme døgnet rundt, og forsøker å unngå å ha viften på fullt. Men på den kaldeste vinteren må jeg det for å få mest mulig varme ut i stua. Nede har jeg ikke varme på i det hele tatt, så er kun varmepumpen jeg har som varmekilde. Nå bor jeg i nord da så her er vel strømprisene bedre, men. Siste regning var på 900 kr. Jeg har 92 (eller var det 96? )kvadrat og to etasjer. Betalte mer i strøm da jeg bodde på 45 kvadrat uten varmepumpe, men der hadde jeg varmekabler på badet også da. Klarer meg ganske fint uten det faktisk. Synes ikke det er verdt prisen. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...