Gå til innhold

Utsette en plan fordi at hans niese kommer på besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen sin bror pluss sønn skulle komme på besøk til oss fra utlandet. De har vært her før og er ikke så opptatt av at jeg er rundt de hele tiden. De driver på med sine aktiviteter sammen med mannen. Og de skal bo på hytte. Jeg bestillte derfor en reise til min datter. Hun bor 50 minutters flytur unna. De skal være her i 4 dager. Men jeg planla med datteren om bare dra en liten tur i 2 dager til datteren. 

Plutselig forteller mannen at niesen kommer også. Jeg visste ikke det. Hun skulle bo i 4 dager i leiligheten sammen med meg sa han. Jeg fortalte om planene med datteren og at da må jeg utsette de planene i to uker pga jobb og det er litt lenge synes jeg. Har ikke sett datteren på flere måneder. Savner henne. 

Mannen sier at de kan ta seg av niesen de to dagene. Jeg tilbydde ta henne med til datteren men de synes at det ble for langt å reise når hun var her så kort. 

Er jeg egoist om jeg drar den helgen til datteren? Eller bør jeg ta meg av niesen hans og utsette det? Hva mener dere? 

Anonymkode: aa40f...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mannen sin bror pluss sønn skulle komme på besøk til oss fra utlandet. De har vært her før og er ikke så opptatt av at jeg er rundt de hele tiden. De driver på med sine aktiviteter sammen med mannen. Og de skal bo på hytte. Jeg bestillte derfor en reise til min datter. Hun bor 50 minutters flytur unna. De skal være her i 4 dager. Men jeg planla med datteren om bare dra en liten tur i 2 dager til datteren. 

Plutselig forteller mannen at niesen kommer også. Jeg visste ikke det. Hun skulle bo i 4 dager i leiligheten sammen med meg sa han. Jeg fortalte om planene med datteren og at da må jeg utsette de planene i to uker pga jobb og det er litt lenge synes jeg. Har ikke sett datteren på flere måneder. Savner henne. 

Mannen sier at de kan ta seg av niesen de to dagene. Jeg tilbydde ta henne med til datteren men de synes at det ble for langt å reise når hun var her så kort. 

Er jeg egoist om jeg drar den helgen til datteren? Eller bør jeg ta meg av niesen hans og utsette det? Hva mener dere? 

Anonymkode: aa40f...178

Dra du,  med god samvittighet. :) Jeg hadde ikke vurdert å bli hjemme en gang, men jeg er svært dårlig på å skulle være sammen med andre enn mann og unger så tett mer enn noen timer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Dra du,  med god samvittighet. :) Jeg hadde ikke vurdert å bli hjemme en gang, men jeg er svært dårlig på å skulle være sammen med andre enn mann og unger så tett mer enn noen timer... 

Jeg er det samme. Niesen kommer en torsdag,  og da har jeg fri fra jobb. Jeg kommer til å være med henne dem dagen. Jeg jobber fredagen men har litt av formiddagen sammen med henne og kvelden. Planen er å dra lørdag morgen til min datter, og bli der til søndag kveld. De drar grytidlig søndag morgen. Er bare snakk om en dag egentlig. Og da må vel de kunne ta seg av niesen.  

Jeg er det samme som deg. Veldig dårlig til å være rundt folk veldig lenge om gangen uansett. 

Anonymkode: aa40f...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skal du ta deg av hans niese? Er ikke det primært hans jobb?

Anonymkode: f5dc5...83c

Hun liker å finne på ting med meg hele tiden som om jeg er en jevngammel venninne  ;). Hun er voksen. De andre liker å gjøre andre saker enn henne. De liker å fiske osv. Men jeg mener at de får ta seg av henne siste dagen. Kan ikke overlate alt ansvaret for det til meg. 

Anonymkode: aa40f...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen sin bror pluss sønn skulle komme på besøk til oss fra utlandet. De har vært her før og er ikke så opptatt av at jeg er rundt de hele tiden. De driver på med sine aktiviteter sammen med mannen. Og de skal bo på hytte. Jeg bestillte derfor en reise til min datter. Hun bor 50 minutters flytur unna. De skal være her i 4 dager. Men jeg planla med datteren om bare dra en liten tur i 2 dager til datteren. 

Plutselig forteller mannen at niesen kommer også. Jeg visste ikke det. Hun skulle bo i 4 dager i leiligheten sammen med meg sa han. Jeg fortalte om planene med datteren og at da må jeg utsette de planene i to uker pga jobb og det er litt lenge synes jeg. Har ikke sett datteren på flere måneder. Savner henne. 

Mannen sier at de kan ta seg av niesen de to dagene. Jeg tilbydde ta henne med til datteren men de synes at det ble for langt å reise når hun var her så kort. 

Er jeg egoist om jeg drar den helgen til datteren? Eller bør jeg ta meg av niesen hans og utsette det? Hva mener dere? 

Anonymkode: aa40f...178

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du problematiserer dette når mannen har sagt de kan ta seg av niesen de to dagene du er borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker dere aldri sammen før dere planlegger noe som påvirker dere som par? Jeg syns det er rart å bare avtale en reise eller besøk uten å snakke med den andre på forhånd  

Ut over det syns jeg dere begge virker uvanlig uinteressert i hverandres venner og familie. Rart syns jeg, og veldig fremmed og uforståelig måte å leve på for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne familiesammenkomster kan jo bli litt intense, og de har sikkert mye å snakke om seg imellom når besøket kommer. 

Hva kjenner du på at du har mest lyst til da? For din egen del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Æ ville dratt, ikkje mi niese som kommer og om han kun vi ha ho i 2 daga koffør ska ho da være der i 4 daga? Da kan han si at 2 daga e nok og så drar du t dattera di

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne gamle tråden først nå. Håper du dro. Oppdater oss gjerne. 
 

Forøvrig helt enig med @froskensom lurer på hvorfor du problematiserer noe mannen din sa var greit, og @Kayiasom lurer på hvorfor dere ikke snakker mer om ting på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
morsan skrev (På 29.12.2021 den 13.04):

Så denne gamle tråden først nå. Håper du dro. Oppdater oss gjerne. 
 

Forøvrig helt enig med @froskensom lurer på hvorfor du problematiserer noe mannen din sa var greit, og @Kayiasom lurer på hvorfor dere ikke snakker mer om ting på forhånd. 

Jeg dro :) . Og glad var jeg for det, fordi jeg synes det ble bedre og lettere for meg å kun tilbringe timer med disse voksne onkelbarna istedet for flere dager. Men jeg er dårlig på å være rundt andre enn mine egne i lengre tid enn timer. 

Anonymkode: aa40f...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...