Gå til innhold

Noen som pakker en bag i tilfelle de blir lagt in på psykiatrisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innlagt før på denne tiden av året og har en dårlig følelse om at jeg snart kommer til å bli innlagt igjen. Vurderer faktisk å pakke en bag for sikkerhetsskyld så foreldrene mine bare kan ta baggen med til meg istedenfor at de må fomle rundt å finne det jeg trenger. Noen som pleier å gjøre det i dårlige perioder? Forhåpentligvis klarer jeg å snu dette hvis jeg får noen medisiner som fungerer bedre, men merker jeg henger i en tynn tråd for å blir innlagt. 

Anonymkode: 03566...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pakker aldri en bag, men når jeg er veldig dårlig og skal til legen legger jeg alltid mobilladeren i vesken. Jeg pleier alltid å få gå hjem å hente klær etter at jeg hatt blitt innlagt. 

Hvis du ikke pleier å ha utgang når du blir innlagt kan jeg skjønne tanken din om å pakke en bag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pleier ikke å pakke sånn i tilfelle. Men det har hendt seg at jeg har skjønt det kom til å bli innleggelse hvert øyeblikk, hvor jeg da har vasket klær slik at jeg skulle ha rene klær å pakke ned når jeg da kom dithen at det ble innleggelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når jeg har blitt innlagt har jeg alltid vært så langt nede og suicidal at jeg virkelig ikke kunne brydd meg mindre om jeg gikk rundt i skitne klær eller hadde mobillader. 

Anonymkode: b4c92...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, når jeg har blitt innlagt har jeg alltid vært så langt nede og suicidal at jeg virkelig ikke kunne brydd meg mindre om jeg gikk rundt i skitne klær eller hadde mobillader. 

Anonymkode: b4c92...157

skjerp deg.

Anonymkode: 1cb75...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei, når jeg har blitt innlagt har jeg alltid vært så langt nede og suicidal at jeg virkelig ikke kunne brydd meg mindre om jeg gikk rundt i skitne klær eller hadde mobillader. 

Anonymkode: b4c92...157

Jada. Men nå er ikke alle like. Det finnes de som pynter og sminker seg selv om de er alvorlig deprimert. Det kunne ikke falt meg inn selv, men jeg skjønner jo at de ikke er meg og at det ikke betyr at de ikke er skikkelig dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å ha viss kontroll selv når jeg er så dårlig at jeg blir akutt innlagt. Nå tenkte jeg litt på sånn føre var situasjon der jeg merker at psyken min går veldig fort nedover og jeg vet selv at jeg kan trenge en innleggelse. Da er det ferdig pakka før jeg når et punkt der jeg kanskje ikke klarer å pakke. 

Anonymkode: 03566...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, når jeg har blitt innlagt har jeg alltid vært så langt nede og suicidal at jeg virkelig ikke kunne brydd meg mindre om jeg gikk rundt i skitne klær eller hadde mobillader. 

Anonymkode: b4c92...157

Ja, da fortjente du nok å bli innlagt mye mer enn meg som tok med meg mobilladeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (10 minutter siden):

Ja, da fortjente du nok å bli innlagt mye mer enn meg som tok med meg mobilladeren.

Ja, jeg har kun vært innlagt når det har vært virkelig ille, men da har jeg ikke akkurat brydd meg om å ha rene klær fordi det jeg har tenkt på da har vært å dø🙂

Anonymkode: b4c92...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg har kun vært innlagt når det har vært virkelig ille, men da har jeg ikke akkurat brydd meg om å ha rene klær fordi det jeg har tenkt på da har vært å dø🙂

Anonymkode: b4c92...157

Var ikke meningen at denne tråden skulle bli en konkurranse om å være psykest. Det er veldig usunt. 

Anonymkode: 03566...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, jeg har kun vært innlagt når det har vært virkelig ille, men da har jeg ikke akkurat brydd meg om å ha rene klær fordi det jeg har tenkt på da har vært å dø🙂

Anonymkode: b4c92...157

Rapportert. Oppfør deg!

Anonymkode: 1cb75...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har vært innlagt før på denne tiden av året og har en dårlig følelse om at jeg snart kommer til å bli innlagt igjen. Vurderer faktisk å pakke en bag for sikkerhetsskyld så foreldrene mine bare kan ta baggen med til meg istedenfor at de må fomle rundt å finne det jeg trenger. Noen som pleier å gjøre det i dårlige perioder? Forhåpentligvis klarer jeg å snu dette hvis jeg får noen medisiner som fungerer bedre, men merker jeg henger i en tynn tråd for å blir innlagt. 

Anonymkode: 03566...bb7

Nå er det (heldigvis) mer enn 7 år siden min siste akutte innleggelse, og jeg håper det blir minst 20 år til neste gang og helst aldri mer... Men mitt antall innleggelser har jo vært godt over 50 til sammen - jeg har glemt tallet. Samtlige med unntak av ca. 5-6 stk. var akutte tvangsinnleggelser uten utgang... Jeg skulle ønsket at jeg hadde gjort som deg, og jeg gjør det nå når jeg aner at det kan komme til å bli innleggelse på somatisk sykehus. Ofte må jeg heldigvis pakke ut igjen, men noen ganger gjør det jo jobben for mine nærstående betydelig lettere. På de psykiatriske akkutavdelingene jeg var på, fikk vi ikke ha mobiltelefon, men det kan virke som om det er endret nå (dessverre), selv om en telefon hadde gjort det lettere å få folk til å pakke for seg.

Dette er svært trist å si, men det vises bare at på den ene siden har man full tillit og blir trodd på når man sier noe i en samtale med terapeut, på den andre siden mistros man for alt hva det er hvert: Jeg frykter litt at om personalet får vite at du har hatt en bag stående klar, kan du få høre at "så du ønsket eller planla å bli innlagt?" og da er snøballen i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Nå er det (heldigvis) mer enn 7 år siden min siste akutte innleggelse, og jeg håper det blir minst 20 år til neste gang og helst aldri mer... Men mitt antall innleggelser har jo vært godt over 50 til sammen - jeg har glemt tallet. Samtlige med unntak av ca. 5-6 stk. var akutte tvangsinnleggelser uten utgang... Jeg skulle ønsket at jeg hadde gjort som deg, og jeg gjør det nå når jeg aner at det kan komme til å bli innleggelse på somatisk sykehus. Ofte må jeg heldigvis pakke ut igjen, men noen ganger gjør det jo jobben for mine nærstående betydelig lettere. På de psykiatriske akkutavdelingene jeg var på, fikk vi ikke ha mobiltelefon, men det kan virke som om det er endret nå (dessverre), selv om en telefon hadde gjort det lettere å få folk til å pakke for seg.

Dette er svært trist å si, men det vises bare at på den ene siden har man full tillit og blir trodd på når man sier noe i en samtale med terapeut, på den andre siden mistros man for alt hva det er hvert: Jeg frykter litt at om personalet får vite at du har hatt en bag stående klar, kan du få høre at "så du ønsket eller planla å bli innlagt?" og da er snøballen i gang...

Ja tenkte litt på det også at personalet kan komme med sånne kommentarer og tenke Oja ok så du har lyst på å bli innlagt ja. Da er du ikke egentlig suicidal Osv. Tenkte egt at den bagen er mer for å gjøre det lettere for mamma og pappa som blir de som må fomle etter klærene mine som i de fleste tilfeller bare er masse rot under depressive episoder. Ikke noe personalet trenger å vite. Forrige gang det ble akuttinleggelse pakket mamma alt for mange klær i en svær ikea pose. Det ble veldig overveldende da jeg ikke hadde særlig motivasjon til å bytte klær heller. Da tenker jeg det er mer praktisk at de vet at det bare å ta med en ferdig pakka bag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...