Gå til innhold

Hvorfor takler jeg ikke å være hjemme?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Skulle tro med min diagnose at man foretrakk å sitte hjemme alene, men jeg blir bare urolig og engstelig. Tankene begynner å kjøre i ett. Jeg får ikke gjort noen ting og klarer ikke kose meg. Jeg må ut. Kan ha urolighet ute og men det er ikke så ille som når jeg er hjemme. Jeg fatter ikke hvordan folk klarer å finne ro hjemme jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Det er liksom en litt klaustrofobisk følelse pga jeg ikke har eget av noen ting. Jeg er redd for at staten skal gå under og at jeg havner på gata. så hele tiden føler jeg meg tryggest når jeg har det ubehagelig fordi jeg ser på det som en øvelse til alt blir et helvete. Men så vet jeg jo at 95% av det jeg er redd for skjer ikke og når de få tingene virkelig skjer så takler jeg det annerledes enn i tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Har ikke som hensikt å spamme, men jeg må bare ha noen å skrive med. Få litt støtte. Jeg har hele tiden noe i meg som forteller at ting aldri er bra nok. Så lenge det er mange som har det verre enn meg så bør jeg feire hver dag og bare være glad. Liksom at jeg bør sette andre foran meg, slite meg ut mer, tvinge meg selv til mye, liksom at alt jeg gjør er feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (50 minutter siden):

Har ikke som hensikt å spamme, men jeg må bare ha noen å skrive med. Få litt støtte. Jeg har hele tiden noe i meg som forteller at ting aldri er bra nok. Så lenge det er mange som har det verre enn meg så bør jeg feire hver dag og bare være glad. Liksom at jeg bør sette andre foran meg, slite meg ut mer, tvinge meg selv til mye, liksom at alt jeg gjør er feil. 

Når var det du nyttiggjorde deg tilbakemeldinger fra andre sist? Lenge siden jeg har vært her nå, men ser du er her ennå. Håper det går bra med deg. 

Anonymkode: 135f9...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Skulle tro med min diagnose at man foretrakk å sitte hjemme alene, men jeg blir bare urolig og engstelig. Tankene begynner å kjøre i ett. Jeg får ikke gjort noen ting og klarer ikke kose meg. Jeg må ut. Kan ha urolighet ute og men det er ikke så ille som når jeg er hjemme. Jeg fatter ikke hvordan folk klarer å finne ro hjemme jeg. 

Har du noe Å GJØRE når du er hjemme?

Anonymkode: 10731...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du noe Å GJØRE når du er hjemme?

Anonymkode: 10731...803

Jeg vasker. Rydder. Men har seng og skap som eneste møbler på rommet så er ikke så mye annet enn å støvsuge gulvet utenom skift på senga hver 2.uke. Lager litt mat. Hva er det liksom ellers man skal gjøre? Jeg surfer på nett, hører på musikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (21 minutter siden):

Jeg vasker. Rydder. Men har seng og skap som eneste møbler på rommet så er ikke så mye annet enn å støvsuge gulvet utenom skift på senga hver 2.uke. Lager litt mat. Hva er det liksom ellers man skal gjøre? 

Drive med en hobby. Lese. Se en film. 

Anonymkode: 10731...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drive med en hobby. Lese. Se en film. 

Anonymkode: 10731...803

Hva er det med denne lesinga deres? Jeg trenger å forflytte meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Ny Medlem skrev (6 minutter siden):

Kanskje du kan gjøre det mer koselig hjemme? 

Har tenkt på det, men med hva? Siden jeg leier kan jeg ikke henge opp ting på veggen. Jeg kan, men har fått beskjed om at jeg da må male over igjen selv og tette hullene. Tepper og sånt samler støv og er bare ekstra fyll. Ser ikke vitsen med noe nattbord siden jeg har vinduskarm og stort skap. Julepynt er også bare rot som må ryddes vekk til slutt. Jeg blir stresset av for mye materialistisk. Fordi jeg skal flytte en gang og vil ta med meg minst mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (21 minutter siden):

Hva er det med denne lesinga deres? Jeg trenger å forflytte meg. 

Trivelig å kose seg med en god bok.

Anonymkode: 10731...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Har tenkt på det, men med hva? Siden jeg leier kan jeg ikke henge opp ting på veggen. Jeg kan, men har fått beskjed om at jeg da må male over igjen selv og tette hullene. Tepper og sånt samler støv og er bare ekstra fyll. Ser ikke vitsen med noe nattbord siden jeg har vinduskarm og stort skap. Julepynt er også bare rot som må ryddes vekk til slutt. Jeg blir stresset av for mye materialistisk. Fordi jeg skal flytte en gang og vil ta med meg minst mulig. 

Kan du teipe det da? Må jo ikke hamre og sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (20 timer siden):

Skulle tro med min diagnose at man foretrakk å sitte hjemme alene, men jeg blir bare urolig og engstelig. Tankene begynner å kjøre i ett. Jeg får ikke gjort noen ting og klarer ikke kose meg. Jeg må ut. Kan ha urolighet ute og men det er ikke så ille som når jeg er hjemme. Jeg fatter ikke hvordan folk klarer å finne ro hjemme jeg. 

Jeg tror du legger best til rette for å ha det ok hjemme, ved å tilbringe en god del timer borte fra hjemme daglig. Er du i jobb for tiden? I så fall ville jeg ha tenkt at det måtte være greit å enten gå på trening eller gå tur etter jobb, slik at du ikke er hjemme før det er kveld - og etter at du har gjort nok til at du er relativt sliten. 

Hvordan ser dagene dine ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
frosken skrev (8 minutter siden):

Jeg tror du legger best til rette for å ha det ok hjemme, ved å tilbringe en god del timer borte fra hjemme daglig. Er du i jobb for tiden? I så fall ville jeg ha tenkt at det måtte være greit å enten gå på trening eller gå tur etter jobb, slik at du ikke er hjemme før det er kveld - og etter at du har gjort nok til at du er relativt sliten. 

Hvordan ser dagene dine ut?

Jeg har jobb, men det gjør ikke så jeg får det bedre hjemme. Er hjemme nå, men har vært ute en tur i dag. Men skal det være slik? Folk fles virker til å være hjemme etter jobb, de ser tv, leser, har besøk osv. Jeg takler liksom ikke helt det, jeg må være ute. 
Er vi så skapt for å være ute hele dagen, er det derfor jeg får angst? Er ikke redd noe spesielt. 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Jeg har jobb, men det gjør ikke så jeg får det bedre hjemme. Er hjemme nå, men har vært ute en tur i dag. Men skal det være slik? Folk fles virker til å være hjemme etter jobb, de ser tv, leser, har besøk osv. Jeg takler liksom ikke helt det, jeg må være ute. 

De fleste som er i full jobb og trener, vil jo være borte fra hjemmet sitt ca 10-12 timer pr dag. Gjør det noe om du primært må være ute? Det er vel ikke noe mål i seg selv å sitte hjemme og se på tv, - men det er et mål å ha et ok liv totalt sett. 

Hva av det du driver med gir deg mest trivsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
frosken skrev (Akkurat nå):

De fleste som er i full jobb og trener, vil jo være borte fra hjemmet sitt ca 10-12 timer pr dag. Gjør det noe om du primært må være ute? Det er vel ikke noe mål i seg selv å sitte hjemme og se på tv, - men det er et mål å ha et ok liv totalt sett. 

Hva av det du driver med gir deg mest trivsel?

Jeg trenger å ha planer. Jeg er en kronisk reiser og bytter. Jeg kan ha en jobb, men så ser jeg etter andre. Men jeg synes også det er dobbeltmoralsk fordi jeg synes mye av det samfunnet tilbyr er meningsløst. Jeg elsker selv å gå i butikker og bare se, få ideer om hvordan min fremtidige leilighet skal se ut, hva jeg kan gjøre der jeg bor nå, men ender med å ikke kjøpe noe fordi jeg er litt innstilt på å bare bruke hjemmet for å sove og spise litt. Jeg lager meg litt mat av og til og har nettopp investert i en dyrere blender for å lage masse smoothies med nøtter osv. 
Når det kommer til det å jobbe i butikker så ser jeg det ikke som en fremtid fordi folk kommer til å kjøpe mindre fremover og jeg blir dårlig av å tenke på hvor overfladisk det egentlig er. Jeg tenker på at det bare blir liggende og samle seg opp hos folk og til sluttt kastet. Så jeg har på en måte ikke lyst å selge, men så elsker jeg likevel å se på ting og se fornøyde kunder, og jeg kan vel like gjerne jobbe der så lenge butikkdriften er gående. Selv selger jeg brukt og ting som bekjente ikke skal ha, kjenner også noen som driver butikk og tar imot varer som ikke blir solgt og selger billigere, og nå gir jeg bort en del til de som ikke har råd til gaver til jul. 
Jeg er nok minimalist. Jeg har mer tro på indre lykke enn materialisme, selv om jeg elsker materialismen på en måte, så er lykken overfladisk og kortvarig. Så det som gir meg glede er å gi andre glede, å få resultater, å ha planer, og tanken på en karriere, men jeg har jo litt denne veggen som stenger litt. Selv om jeg virker oppegående, er det noe i meg som er "kaldt". 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Hva er dette her? Jeg har ikke vært hjemme siden jeg spiste frokost og gruer meg nesten til jeg må hjem. Men livet «ute» er oppskrytt det også. Folk er på vei hjem eller til jobb eller til butikken. Noen sitter på kafe, alene eller i gjenger. Jeg gruer meg alltid på å dra hjem. Det er som om jeg skulle vært ute å gjøre noe, jobbe eller noe så fort jeg er hjemme. Jeg må hele tiden ha avtaler, jobbe, ha noe konkret å jobbe mot. Er jeg på jobb også så kan jeg føle på en viss rastløshet. Da må jeg være der de timene jeg har vakt, og føler jeg «kaster bort» timene jeg kunne brukt til andre ting, i mangel på andre beskrivelser. Men hva hadde jeg gjort da? Mest sannsnylig gått tur, skrollet etter ørten jobber på nett, sett på sosiale medier osv. 
Jeg svever liksom i løse lufta uten å vite hvor jeg skal lande. Jeg reiser kronisk. Kan velge en butikk som ligger langt unna for å være borte fra hjemme så lenge som mulig. Det er godt de gangene jeg snakker med noen for da er fokus vekk fra inni meg. Liker ordtaket «you spend mist of Your Life in Your head. Make it a good place to be». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...