Gå til innhold

"Alle" ser at jeg har gått ned i vekt, men jeg ser det ikke selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er rundt 20 kg overvektig og har i følge vekten gått ned ca. 3-5 kg (vekten er litt unøyaktig). Det som er er at "alle" rundt meg ser det. Både personer som jeg møter flere ganger i uken og personer jeg ser sjeldenere (1 gang i uken/måneden), men jeg ser det virkelig ikke selv i det hele tatt. Hva skjer? Har jeg bare ett veldig forvridd syn på kroppen min?

Anonymkode: f1fcf...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje heller de rundt deg som prøver å være oppmuntrende? Tviler på at noen klarer å se veldig tydelig at noen har gått ned noen kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (1 minutt siden):

Kanskje heller de rundt deg som prøver å være oppmuntrende? Tviler på at noen klarer å se veldig tydelig at noen har gått ned noen kilo. 

Ja, det må vel kanskje heller være det? Mer logisk det kanskje... Selv om jeg ikke har fortalt så mange at jeg forsøker gå ned i vekt da, men så er jeg jo ganske overvektig så kanskje de bare tenker det selv at jeg ønsker å gå ned i vekt selv om jeg selv ikke har sagt noe?

Anonymkode: f1fcf...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er rundt 20 kg overvektig og har i følge vekten gått ned ca. 3-5 kg (vekten er litt unøyaktig). Det som er er at "alle" rundt meg ser det. Både personer som jeg møter flere ganger i uken og personer jeg ser sjeldenere (1 gang i uken/måneden), men jeg ser det virkelig ikke selv i det hele tatt. Hva skjer? Har jeg bare ett veldig forvridd syn på kroppen min?

Anonymkode: f1fcf...f50

Det er neppe vektnedgang de registrerer, men at du er inne i en positiv prosess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo vises godt det da. På meg vises det veldig godt om jeg går opp eller ned to kg. Det har vel med hvor fettet legger seg. Merker det på klærne også. 

Se for deg 5 kg med fett. Det er noen pakker kjøttdeig det, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (9 timer siden):

Det kan jo vises godt det da. På meg vises det veldig godt om jeg går opp eller ned to kg. Det har vel med hvor fettet legger seg. Merker det på klærne også. 

Se for deg 5 kg med fett. Det er noen pakker kjøttdeig det, ikke sant?

Unnskyld meg Glitter, men det er klart det er enorm forskjell på en som er 20 kg overvektig og mister 3 kg, da er det ikke så veldig synlig, og på en som er undervektig og går opp 2 kg - det vil kjapt synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Unnskyld meg Glitter, men det er klart det er enorm forskjell på en som er 20 kg overvektig og mister 3 kg, da er det ikke så veldig synlig, og på en som er undervektig og går opp 2 kg - det vil kjapt synes.

Ok, men 5 kg er uansett mye og jeg merket forskjell på meg selv da jeg selv hadde 29 i BMI og begynte å gå ned i vekt. Så jeg tenkte bare TS kanskje så seg selv litt blind på seg selv og ville oppmuntre med å bevisstgjøre henne på hvor mye 5 kg faktisk ser ut som. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (12 minutter siden):

Ok, men 5 kg er uansett mye og jeg merket forskjell på meg selv da jeg selv hadde 29 i BMI og begynte å gå ned i vekt. Så jeg tenkte bare TS kanskje så seg selv litt blind på seg selv og ville oppmuntre med å bevisstgjøre henne på hvor mye 5 kg faktisk ser ut som. 

 

Jeg har gått ned drøyt 7 kg og kjenner det jo på klærne og sånt, men jeg kan ikke si jeg ser det så veldig godt på meg selv. Mannen har gått ned 10 kg og på ham ser jeg det godt. :) På den annen side hadde jeg en gang en kollega som gikk ned 10 kg, jeg så det ikke før hun fortalte det selv... Vi kan vel være enige om at det er individuelt hvor mye det vises kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg har gått ned drøyt 7 kg og kjenner det jo på klærne og sånt, men jeg kan ikke si jeg ser det så veldig godt på meg selv. Mannen har gått ned 10 kg og på ham ser jeg det godt. :) På den annen side hadde jeg en gang en kollega som gikk ned 10 kg, jeg så det ikke før hun fortalte det selv... Vi kan vel være enige om at det er individuelt hvor mye det vises kanskje?

Ja, absolutt. Det har sikkert noe med hvor fettet legger seg på folk, høyde osv. Ja også type klær man bruker da, hvis man tar utgangspunkt i at de fleste som evt legger merke til vektnedgang ser personen med klær. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (21 timer siden):

Det er neppe vektnedgang de registrerer, men at du er inne i en positiv prosess. 

Ja, mulig. Men hvorfor sier de ikke heller "du virker mer positiv" enn å kommentere vektnedgang da?

Anonymkode: f1fcf...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (20 timer siden):

Det kan jo vises godt det da. På meg vises det veldig godt om jeg går opp eller ned to kg. Det har vel med hvor fettet legger seg. Merker det på klærne også. 

Se for deg 5 kg med fett. Det er noen pakker kjøttdeig det, ikke sant?

Jeg har ikke merket noe verken på klær eller i speilet. Men så har jeg allerede ganske løssittende klær, så skal nok mye til før jeg merker noe der. Ja, 5 kg med fett er jo ganske mye. 

Anonymkode: f1fcf...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke merket noe verken på klær eller i speilet. Men så har jeg allerede ganske løssittende klær, så skal nok mye til før jeg merker noe der. Ja, 5 kg med fett er jo ganske mye. 

Anonymkode: f1fcf...f50

Det har nok noe med det å gjøre da. Jeg bruker tettsittende klær så da jeg gikk ned i vekt for noen år siden så merket jeg det etter 5 kg. Men så har det jo med hvor man mister vekt først også da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, mulig. Men hvorfor sier de ikke heller "du virker mer positiv" enn å kommentere vektnedgang da?

Anonymkode: f1fcf...f50

Fordi de tror at det de oppfatter er vektnedgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (12 minutter siden):

Fordi de tror at det de oppfatter er vektnedgang. 

Det der gir ikke mening. 

Anonymkode: b2259...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er rundt 20 kg overvektig og har i følge vekten gått ned ca. 3-5 kg (vekten er litt unøyaktig). Det som er er at "alle" rundt meg ser det. Både personer som jeg møter flere ganger i uken og personer jeg ser sjeldenere (1 gang i uken/måneden), men jeg ser det virkelig ikke selv i det hele tatt. Hva skjer? Har jeg bare ett veldig forvridd syn på kroppen min?

Anonymkode: f1fcf...f50

3- 5 kilo er ikke så mye. De ønsker nok bare å støtte opp under den veien du er på :)

Anonymkode: 10e20...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra bmi 36, til bmi 27, men synes ikke det vises 

men får høre fra folk at jeg har blitt så tynn

ser det litt i midjen kanskje 

ble kalt lille trille at gutter i gata før jeg gikk ned

så føler meg mer normal 

folk vil ikke lenger tenke på meg som tykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...