Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med korona nå?


cathlin

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (På 23.1.2022 den 14.28):

Lever som normalt, men med munnbind på kollektivtransport og på jobb ved behov. Nå får stadig flere jeg kjenner/vet av korona (jeg har ikke nærkontakt med disse da) så det er vel egentlig bare et tidsspørsmål før det rammer meg også regner jeg med.

Jeg har mest lyst til å være i hi frem til april, men jeg må vel begynne å utsette meg for mer smitte/folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kayia skrev (På 23.1.2022 den 11.47):

Jeg lever etter gjeldende forskrift, og er på restaurant, kino, konsert etc. Jeg bruker munnbind der forskriften sier, men ikke mer enn det. Jeg har så langt ikke kommet i gang med svømming, så jeg har ikke vært i badet, men er på treningssenter. Jeg har ikke behov for kollektivtransport, men ville ikke kviet meg for å bruke det om jeg hadde behov. Jeg etterstreber å leve så vanlig som vi får, og ser fram til at vi kan samle store folkemengder igjen. Jeg har to vaksiner og har hatt covid så jeg føler meg helt trygg. 

Hvordan ble du smitta? Mistet du lukt og smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt  å slippe litt opp. Jeg går litt mer ut. Jeg isolerte meg veldig frem til nyåret. Men omikron slipper man vel ikke unna. Noen snakker også om ett mørketall på 80%, og med tanke på hvor mange som ligger på sykehus med den varianten, så er det ganske gode odds for at det ikke går den veien. Men jeg bruker fortsatt munnbind en del. Frykten sitter litt i enda.

Anonymkode: 6e378...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (2 timer siden):

Hvordan ble du smitta? Mistet du lukt og smak?

I møte på jobb. Dette vet jeg med sikkerhet, fordi jeg var ingen andre steder enn på jobb fra smittetidspunktet og fram til jeg testet positivt. Jeg er allergisk og får lett rennende nese, og rennende nese var eneste symptom. Jeg hadde tatt opp med kollegiet og leder hvorvidt vi skulle komme fysisk på jobb i tilfeller som mitt, og vi landet i felleskap på et ja så lenge allmenntilstanden var som vanlig. Dette endret vi praksis for etter jeg ble smittet.

Jeg testet negativt på hurtigtest samme kveld som jeg mistet smak- og luktesans (så svaret på det er ja), og testet positivt på PCR spytt-test påfølgende morgen. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 time siden):

I møte på jobb. Dette vet jeg med sikkerhet, fordi jeg var ingen andre steder enn på jobb fra smittetidspunktet og fram til jeg testet positivt. Jeg er allergisk og får lett rennende nese, og rennende nese var eneste symptom. Jeg hadde tatt opp med kollegiet og leder hvorvidt vi skulle komme fysisk på jobb i tilfeller som mitt, og vi landet i felleskap på et ja så lenge allmenntilstanden var som vanlig. Dette endret vi praksis for etter jeg ble smittet.

Jeg testet negativt på hurtigtest samme kveld som jeg mistet smak- og luktesans (så svaret på det er ja), og testet positivt på PCR spytt-test påfølgende morgen. 

Har du fått smak og lukt tilbake? Hvor lenge satt du i møte og hvor mange var dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cathlin skrev (1 time siden):

Har du fått smak og lukt tilbake? Hvor lenge satt du i møte og hvor mange var dere? 

Jeg har fått tilbake luktesansen, men smakssansen er fremdeles "rar". Jeg får metallsmak av feks fisk, tomat og te, og mye smaker mindre eller annerledes enn før. Jeg er også mye plaget av den typiske covid-hodepinen flere snakker om, har jevnlig diare og er fremdeles av og på kvalm.  Fastlegen min hadde covid allerede i mars 2020 og har fremdeles verken smak- eller luktesans tilbake.

Jeg var i flere interne arbeidsmøter med meg og en til, men også i flere møter med 7 og 8 personer med både interne og eksterne deltakere. Vi satt med over 1 meters mellomrom, men sendte rundt kaffekanne, og det er dette kommuneoverlegen tror kan være smittekilde (evt via luft). Flere var snufsen på de største møtene, og en av dem har sikkert hatt covid uten å vite det.

Både Påskelilje og jeg har skrevet litt om det i denne tråden, du kan lese litt mer der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (På 24.1.2022 den 13.39):

Vi har fått avlyst bryllupsreisen 3 ganger nå og har en ny på gang i mai og så får vi se om det er greit å reise på cruise da.  Og jeg har vel vært gift litt lenger enn deg.

 

cathlin skrev (23 timer siden):

Da er dere bra treige;-) 

 

Dorthe skrev (22 timer siden):

Ikke vår skyld da.  Vi har fått turen kansellert alle gangene.

Kjipt å ha fått avlyst reisen så mange ganger - håper dere får gjennonført snart! 

(Men blir jo litt nysgjerrig på om første avlysning før korona? Vi syntes vi var treige med bryllupsreise, men det er likevel godt over tre år siden. 🙂 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (14 minutter siden):

 

 

Kjipt å ha fått avlyst reisen så mange ganger - håper dere får gjennonført snart! 

(Men blir jo litt nysgjerrig på om første avlysning før korona? Vi syntes vi var treige med bryllupsreise, men det er likevel godt over tre år siden. 🙂 )

Første cruise ble avlyst fordi skipet lå i dokk og det falt en kran over hele akterenden og dermed ble turen avlyst.  Da hadde vi allerede fått avlyst to cruise tidligere også pga at skipet var blitt chartret.  Så vi har egentlig fem cruise som har blitt avlyst de siste årene.  Helt sykt.  Og alle cruisene var blitt bestilt et år i forveien.  Nå har vi et 14-dagers cruise i slutten av mai til de greske øyer så vi håper at det blir noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (3 timer siden):

Så vi har egentlig fem cruise som har blitt avlyst de siste årene.  Helt sykt.  Og alle cruisene var blitt bestilt et år i forveien.

Enig - helt syk uflaks ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (På 25.1.2022 den 16.16):

Første cruise ble avlyst fordi skipet lå i dokk og det falt en kran over hele akterenden og dermed ble turen avlyst.  Da hadde vi allerede fått avlyst to cruise tidligere også pga at skipet var blitt chartret.  Så vi har egentlig fem cruise som har blitt avlyst de siste årene.  Helt sykt.  Og alle cruisene var blitt bestilt et år i forveien.  Nå har vi et 14-dagers cruise i slutten av mai til de greske øyer så vi håper at det blir noe av.

Vanvittig uflaks! Huff. 😞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (På 23.1.2022 den 2.48):

Nå et par uker etter booster har jeg en avslappa holdning til smitte. Jeg vil høyst sannsynlig få omikron på et tidspunkt uansett, og sånn jeg ser det er det beste tidspunktet å få det nå før effekten av boosterdosen begynner å avta. Jeg treffer venner på barer eller kafé og reiser for å treffe familie (innenlands).

Når er det det boosterdosen begynner å avta? Det må være en del legemiddelfirma som blir søkkrike av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (På 25.1.2022 den 16.16):

Første cruise ble avlyst fordi skipet lå i dokk og det falt en kran over hele akterenden og dermed ble turen avlyst.  Da hadde vi allerede fått avlyst to cruise tidligere også pga at skipet var blitt chartret.  Så vi har egentlig fem cruise som har blitt avlyst de siste årene.  Helt sykt.  Og alle cruisene var blitt bestilt et år i forveien.  Nå har vi et 14-dagers cruise i slutten av mai til de greske øyer så vi håper at det blir noe av.

Får krysse fingrene for at det ikke begynner å snø på de greske øyene, da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
cathlin skrev (På 26.1.2022 den 22.06):

Når er det det boosterdosen begynner å avta?

Meget raskt, i løpet av uker. Etter ti uker er beskyttelsen mot symptomatisk infeksjon nær halvert. Men beskyttelsen mot alvorlig sykdom og død vedvarer mye lengre, sannsynligvis år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (På 22.1.2022 den 22.28):

Jeg går på treningssenter der alle er nøye med å rengjøre alt som tas på etter bruk. Selv om vi stort sett holder meteren, er det innimellom litt mye folk, og vi puster og peser. Jeg går også i kirka. Der er det roligere og vi holder meteren. Jeg har ikke blitt smittet.

Neste helg får jeg besøk av ei venninne som har korona nå, og som slipper ut av isolasjon to dager før hun kommer til meg. Kjenner jeg er litt urolig for det, men hun skal ikke være smittsom da....

Altså: jeg er mer ute blant folk, men jeg gjør likevel litt innsats for å unngå smitte.

Og jeg går på treningssenter og prøver å bli smitta, men blir ikke smitta selv om ingen passer på å rengjøre lenger 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Og jeg går på treningssenter og prøver å bli smitta, men blir ikke smitta selv om ingen passer på å rengjøre lenger 🙂

 

Hahaha 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (På 22.1.2022 den 22.38):

Treningssenter, dere er gærne;-) Uten munnbind?

Jeg har tenkt at opphold i et rom med mange andre opp mot en time er ok. Bare noe jeg har tenkt og aner ikke hvor grensen går i forhold til lengde opphold og risiko for smitte. Er to timer ok, eller tre timer? 

Såklart. Kan jo ikke bruke munnbind når man trener.

.🥳 

Nei. Corona har vært såpass lenge. Nå gjør jeg som jeg vil. Er alltidfullstappa derav mennesker så tydelig at mange andre også gir litt f.

 

Anonymkode: 43e54...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Såklart. Kan jo ikke bruke munnbind når man trener.

.🥳 

Nei. Corona har vært såpass lenge. Nå gjør jeg som jeg vil. Er alltidfullstappa derav mennesker så tydelig at mange andre også gir litt f.

 

Anonymkode: 43e54...e2d

Ja er det ikke liksom fritt frem nå da og bare bli smittet og bli ferdig med det. 

Anonymkode: 2fade...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saudade-

Jeg fortsetter å bruke munnbind, holde avstand, unngå mange folk, vaske hender og generelt være forsiktig. Vil ikke ha korona i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg synes det er vanskelig å slutte å gå med munnbind. Selv om det er lurt å få omikron nå som det er kort tid siden jeg fikk booster dose. Men jeg kvier meg. Vet egentlig ikke hvorfor. Innarbeidede vaner i løpet av 23 måneder kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...