Gå til innhold

Kjenner jeg begynner å tørrhoste snart. Er det hysterisk å teste seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg hysterisk som tester meg. Men regler er regler. Helt greit å få litt fri og likevel få betalt ;) har ikke testet meg men dette er slik jeg føler meg rett før jeg blir forkjølet. Skal jeg bare gå utifra at det er borte i morgen og møte på jobb i morgen som vanlig eller ikke ta sjansen å heller teste meg? 

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Det er helt rasjonelt og normalt å teste seg ved symptomer som nysing, hoste, tett nese eller hodepine. Er testen positiv og du holder deg borte fra jobb sparer du sannsynligvis arbeidsgiver/samfunnet for økonomiske utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Bedre å teste en gang for mye :) Hadde alle gjort det så hadde det vært mindre smitte. Jeg hoster og nyser hele året. Men hvis du bare gjør det før du blir forkjølet er det greit å være føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva med jobb i morgen? 

Anonymkode: 58dd4...992

Hvis du har en hjemmetest tar du den i morgen tidlig, da får du jo svar med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Hvis du har en hjemmetest tar du den i morgen tidlig, da får du jo svar med en gang.

Men det har jeg ikke.

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sovet i natt og hodet og kropp pulserer. Da får jeg bare møte på jobb siden ingen svarer når jeg ringer. Risikerer vel sparken eller de tror jeg har forsovet meg om jeg ikke kommer

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bevise at jeg er ærlig? Man hører ikke på stemmen at jeg er syk... tenk om de tror jeg er lat

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (11 timer siden):

Det er helt rasjonelt og normalt å teste seg ved symptomer som nysing, hoste, tett nese eller hodepine. Er testen positiv og du holder deg borte fra jobb sparer du sannsynligvis arbeidsgiver/samfunnet for økonomiske utgifter.

Jeg gidder da ikke teSte meg slik jeg er nå :( er så sliten

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har ikke sovet i natt og hodet og kropp pulserer. Da får jeg bare møte på jobb siden ingen svarer når jeg ringer. Risikerer vel sparken eller de tror jeg har forsovet meg om jeg ikke kommer

Anonymkode: 58dd4...992

Du går ikke på jobb med slike symptomer, men fortsetter å ringe til de svarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Føler meg hysterisk som tester meg. Men regler er regler. Helt greit å få litt fri og likevel få betalt ;) har ikke testet meg men dette er slik jeg føler meg rett før jeg blir forkjølet. Skal jeg bare gå utifra at det er borte i morgen og møte på jobb i morgen som vanlig eller ikke ta sjansen å heller teste meg? 

Anonymkode: 58dd4...992

Jeg ville nok dratt på det nærmeste apoteket eller til nærmeste testestasjon i går og kjøpt/hentet test. Hvorfor gjorde du ikke det?

Mulig det var en spøk dette med at det er greit å få litt fri med betaling, men det - og det at testing føles som hysteri - gjør at innlegget ditt spriker i alle retninger. Vi har hatt covid i to år snart, og regelen er å teste seg ved symptom og holde seg hjemme så hvorfor ikke bare gjøre det uten så mye mer ut av det?

Med symptomer skal du være hjemme i dag, men troverdigheten din blir med rette satt på en prøve om du ikke får testet deg i løpet av morgentimene nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra skrev (1 time siden):

Alle bør ha hjemmetester liggende. Er jo ikke veldig lurt å ta med seg mistenkt smitte på apoteket eller butikken.

Det kan du si, men om man ikke har test liggende kan man gå ut med munnbind, holde meteren og hente eller kjøpe uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 minutter siden):

Det kan du si, men om man ikke har test liggende kan man gå ut med munnbind, holde meteren og hente eller kjøpe uten. 

Ja, selvsagt. Man lar ikke være å teste seg fordi man ikke har tester liggende, man kommer seg ut og kjøper uansett. Men da greit å kjøpe mer enn én, så man har liggende til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 timer siden):

Jeg ville nok dratt på det nærmeste apoteket eller til nærmeste testestasjon i går og kjøpt/hentet test. Hvorfor gjorde du ikke det?

Mulig det var en spøk dette med at det er greit å få litt fri med betaling, men det - og det at testing føles som hysteri - gjør at innlegget ditt spriker i alle retninger. Vi har hatt covid i to år snart, og regelen er å teste seg ved symptom og holde seg hjemme så hvorfor ikke bare gjøre det uten så mye mer ut av det?

Med symptomer skal du være hjemme i dag, men troverdigheten din blir med rette satt på en prøve om du ikke får testet deg i løpet av morgentimene nå. 

Skal man gå på testestasjoner/butikk når man er slapp og har feber? Tror du jeg orker det?? Må isåfal vente litt.

I løpet av morgentimene???? Så hvis jeg venter til i kveld så blir det som om jeg løy? 
 

I tillegg så skriver det helvetes media alt mulig rart og mener at selvtest ikke viser rett. 

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 timer siden):

Ja, selvsagt. Man lar ikke være å teste seg fordi man ikke har tester liggende, man kommer seg ut og kjøper uansett. Men da greit å kjøpe mer enn én, så man har liggende til neste gang.

For meg er dette å være paranoid. Kjøpe flere tester i tilfelle. Jeg ser det som fullstendig bortkastet penger siden det skrives om at disse ikke viser rett. Er det noen som vet om man får tilbake pengene for å kjøpe selvtest av staten? 

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For meg er dette å være paranoid. Kjøpe flere tester i tilfelle. Jeg ser det som fullstendig bortkastet penger siden det skrives om at disse ikke viser rett. Er det noen som vet om man får tilbake pengene for å kjøpe selvtest av staten? 

Anonymkode: 58dd4...992

Vi har en pandemi på gang, å brenne inne med et par tester kan ikke være verdens undergang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (35 minutter siden):

Vi har en pandemi på gang, å brenne inne med et par tester kan ikke være verdens undergang.

Fikk en selvtest. Jeg aner ikkke om jeg puttet langt nok oppi denne pinnen. Foreløpig er den negativ, men står man skal vente i 20 min. Kan det fremdeles bli positv da? Er den sikker liksom? Har jeg gjort riktig om det viser negativ eller positiv? 

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk en selvtest. Jeg aner ikkke om jeg puttet langt nok oppi denne pinnen. Foreløpig er den negativ, men står man skal vente i 20 min. Kan det fremdeles bli positv da? Er den sikker liksom? Har jeg gjort riktig om det viser negativ eller positiv? 

Anonymkode: 58dd4...992

Det følger jo med bruksanvisning, som bør følges til punkt og prikke. Der står både hvor langt inn i nesen man skal stikke pinnen og hvor lenge man skal vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...