Gå til innhold

Hvorfor går damer med stringtruser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo også anbefalt for kvinner å sove uten truse for å lufte underlivet. Jeg takler ikke klær på når jeg sover og særlig ikke truse og BH. Da sliter jeg skikkelig med å sove.

Anonymkode: 405b0...dff

BH om natten?! Nei, gudbedre! Da får puppene fri ja! Truse om natten bruker jeg kun når jeg har mensen og annet tøy kun ulltøy om det er iskaldt på hytta - ellers er det nettoen! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liviane skrev (15 timer siden):

Hehe, skjønner virkelig ikke "motstanden" deres ang Sloggi. Det virker som om dere har en oppfatning av at Sloggi-truser bare er sånn gedigne truser som bestemødre gikk med i gamle dager, noe ala mamelukker omtrent! 😅 Men som Sloggi-bruker selv (nei, jeg skammer meg ikke over det 😂) kan jeg ha gleden av å opplyse dere om at "Sloggi" bare er et merkenavn. De selger undertøy som BH-er og truser, og de kommer i alle fasonger.

Enig. Jeg hadde tenkt å skrive at Sloggi ikke er ensbetydende med Sloggi Maxi eller noe annet kjempestort. Sloggi er et merke, og trusene finnes i flere farger og mange fasonger. Jeg antar at en av egenskapene alle har, er at de holder veldig lenge. 

Jeg har 2-3 Sloggitruser (absolutt ikke Maxi), men de fleste jeg har akkurat nå, er kjøpt på Cubus. Jeg bruker bare hvite bomullstruser - helt enkle uten blonder eller noe sånt. String har jeg aldri prøvd og har ingen planer om det.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (13 timer siden):

Jeg syr trusene mine sjøl og vi snakker ikke string nei! Jeg liker truser som dekker rumpeballene, holder seg på plass og går opp til midja, skikkelige bestemorstruser her altså! I alskens farger og mønstre - biler, traktorer, blomster, prikker, harepus - you name it! Mannen bryr seg lite (jeg syr hans boksere også og han har et brokete utvalg...) og sier det ikke spiller noen rolle hvordan trusene mine ser ut så lenge han får ta dem av meg. 😉

Hjemmrsydd, altså.

Du vinner prisen for kuleste truser🏆!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

Hjemmrsydd, altså.

Du vinner prisen for kuleste truser🏆!

🤣 Jeg glemte å nevne stjernetrusa, revetrusa, Harry Potter-trusa og ikke å forglemme Pokemontrusa! Sistnevnte er mannen litt oppgitt over, det skal være sagt. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stringtruser henger igjen fra gammelt av fra da det ikke fantes sømløse truser... Så det er for ikke få de skillene på utsiden ettersittende bukser og skjørt osv... 

Sunnere gå uten truse enn med string da...  hvis man får lakt skjørtet eller buksa eller man har brukt til vask samme dag... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (15 timer siden):

Åja, hehe. 

G-streng er jo bare en slik tråd, og den gnager der det ikke skal gnage. En vanlig stringtruse har mer stoff, og går ikke helt inn i rompa. :) Jeg vet ikke om det egentlig er et skille på de to ordene, men det er slik jeg skiller det i hvert fall.

Thong er det engelske ordet for g-streng eller stingtruse, men er ofte brukt på de med mere stoff som du snakker om som er litt tykkere enn bare en tynn tråd..    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter truseløse damer skrev (Akkurat nå):

Thong er det engelske ordet for g-streng eller stingtruse, men er ofte brukt på de med mere stoff som du snakker om som er litt tykkere enn bare en tynn tråd..    

Aha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
laban skrev (3 timer siden):

Enig. Jeg hadde tenkt å skrive at Sloggi ikke er ensbetydende med Sloggi Maxi eller noe annet kjempestort. Sloggi er et merke, og trusene finnes i flere farger og mange fasonger. Jeg antar at en av egenskapene alle har, er at de holder veldig lenge. 

Jeg har 2-3 Sloggitruser (absolutt ikke Maxi), men de fleste jeg har akkurat nå, er kjøpt på Cubus. Jeg bruker bare hvite bomullstruser - helt enkle uten blonder eller noe sånt. String har jeg aldri prøvd og har ingen planer om det.   

Takk for "støtte", hehe. Nå håper jeg vi har fått røsket skikkelig opp i folks fordommer mot Sloggi her.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid noen stringtruser i mitt liv, og sågar brukt dem, men jeg ble aldri noen fan og trusene er for lengst kastet.

Og ja - jeg visste at sloggi er et merke som finnes i mange varianter, selv om jeg ikke eier truser av det merket. 🙂 

Husker forresten vi søstrene som barn en gang fikk underbukser av mamelukk-typen av mormor. De gikk nedpå lårene og førte umiddelbart til latter og "utkledning" der vi iførte oss de store trusene og tøyset rundt i stua. Jeg husker mormor ble ganske snurt, men vi fikk ihvertfall ikke slike truser flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke det som blir skrevet om sloggi i denne tråden.  Jeg liker sloggi best, men ikke alt som heter sloggi.  String bruker jeg ikke, prøvde det i en periode og aldri mer.  Jeg bruker sloggi og da de som er med strikk øverst.  Midi tror jeg de er.  Jeg liker ikke maxi.  Sloggi er de beste underbuksene jeg får tak i.

Jeg har tenkt å begynne å sy igjen når jeg blir pensjonist, men ikke truser.  Der går grensa😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser det i dagliglivet, ikke bare på trusene - noen damer ønsker å fremheve det feminine ved måten de kler seg på. Jeg tror slike holdninger omfatter alt fra innerst til ytterst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (12 minutter siden):

Du ser det i dagliglivet, ikke bare på trusene - noen damer ønsker å fremheve det feminine ved måten de kler seg på. Jeg tror slike holdninger omfatter alt fra innerst til ytterst.

Mener du at stringtruser er feminine, eller fremhever det feminine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (2 timer siden):

Jeg har tenkt å begynne å sy igjen når jeg blir pensjonist, men ikke truser.  Der går grensa😄

Hva er galt med det? Det er enkelt, man får brukt opp små stoffrester og man får trusene akkurat slik man vil. :) Bruker ikke annet enn mine selvsydde undiker jeg, finner ingen kjøpetruser som sitter så godt og her trumfer komfort sexy så det holder! ;) Det er mange som syr sine egne truser altså, mannen min elsker bokserne jeg syr til ham også og blir like glad hver gang han finner en ny i skuffen sin. Om den så har rosa traktorer, snøscootere eller svarte kaniner på oransje bunn... 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (42 minutter siden):

Mener du at stringtruser er feminine, eller fremhever det feminine?

Det er ikke maskulint i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Hva er galt med det? Det er enkelt, man får brukt opp små stoffrester og man får trusene akkurat slik man vil. :) Bruker ikke annet enn mine selvsydde undiker jeg, finner ingen kjøpetruser som sitter så godt og her trumfer komfort sexy så det holder! ;) Det er mange som syr sine egne truser altså, mannen min elsker bokserne jeg syr til ham også og blir like glad hver gang han finner en ny i skuffen sin. Om den så har rosa traktorer, snøscootere eller svarte kaniner på oransje bunn... 🤣

Ingenting er galt med det😁.  For all del du kan gjerne sy truser til hele familien og ja hele Trøndelag for min del😆.  Jeg har bare egentllig ikke lyst til å kle av meg foran en mann og ta av meg rosa Harry Potter truse, og så har han kanskje oransje bunn med svarte kaniner kjørende snøscootere🤪.  Dette appellerer ikke til min skapertrang.

Da skal jeg heller lage kreative klær og morsomme lappetepper😍.  Men, for all del sy i vei det du trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (Akkurat nå):

Det er ikke maskulint i alle fall.

Menn esker at det feminine fremheves :) 

Anonymkode: 0b753...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hva som er sexy eller feminint med stringtruser. Og da  mener jeg alle truser som trenger inn i rumpesprekken. Ikke bare syltynne tråder. Det er da mye mer feminint med en pen truse som ikke ser vulgær ut. Jeg går ut fra at damer også går på do. 

Anonymkode: c287e...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva som er sexy eller feminint med stringtruser. Og da  mener jeg alle truser som trenger inn i rumpesprekken. Ikke bare syltynne tråder. Det er da mye mer feminint med en pen truse som ikke ser vulgær ut. Jeg går ut fra at damer også går på do. 

Anonymkode: c287e...87a

Det er sexy fordi formene kommer frem. Men det er ikke sexy på ei dame med valker. 

Anonymkode: 0b753...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 time siden):

Mener du at stringtruser er feminine, eller fremhever det feminine?

Ja. Helt klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...