Gå til innhold

Tips til hyggelig middag til meg selv på lørdag


Glitter

Anbefalte innlegg

hipohopp2022 skrev (5 minutter siden):

Så mye rar mat det var her😅

Mye godt man kan lage. :) Men er litt dårlig på å gidde å lage kun til meg selv. Er mer slikt jeg lager med vennen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022
Glitter skrev (Akkurat nå):

Mye godt man kan lage. :) Men er litt dårlig på å gidde å lage kun til meg selv. Er mer slikt jeg lager med vennen min. 

Kan du ikke bare bestille en kebab eller hamburger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke bare bestille en kebab eller hamburger? 

Næh, det har jeg ikke lyst til. Blir litt kjedelig. Tenkte også for å ha noe å gjøre i den tiden jeg ofte begynner å vingle mtp om jeg klarer å holde meg unna alkohol eller ikke. 

Lager meg ofte hamburger selv da. Eller, jeg steiker den ferdig-kjøpte rå burgeren. 😛 Den blir jeg ikke dårlig i magen av slik som av bestilt hamburger. Vet ikke om det er pga mye fett eller hva, men blir alltid uggen. 

Kanskje jeg skulle laget hvit pizza med spekeskinke. Eller langtidskokt gryterett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Glitter skrev (3 minutter siden):

Næh, det har jeg ikke lyst til. Blir litt kjedelig. Tenkte også for å ha noe å gjøre i den tiden jeg ofte begynner å vingle mtp om jeg klarer å holde meg unna alkohol eller ikke. 

Lager meg ofte hamburger selv da. Eller, jeg steiker den ferdig-kjøpte rå burgeren. 😛 Den blir jeg ikke dårlig i magen av slik som av bestilt hamburger. Vet ikke om det er pga mye fett eller hva, men blir alltid uggen. 

Kanskje jeg skulle laget hvit pizza med spekeskinke. Eller langtidskokt gryterett. 

Hjemmelaget pizza da så kan du lage mini pizzaer da har du til søndag også så kan du fryse ned til uken. Hvis du kjøper ferdig bunn tar det maks 10 min, så rekker du Dagsrevyen ….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022

For øvrig er matlaging kjedeligere enn å studere matematikk mer enn enn time. Mer spennende å se ut av vinduet og håpe en ser to skjærer på rad😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (22 minutter siden):

Hjemmelaget pizza da så kan du lage mini pizzaer da har du til søndag også så kan du fryse ned til uken. Hvis du kjøper ferdig bunn tar det maks 10 min, så rekker du Dagsrevyen ….

Ja, jeg pleier å kjøpe slike tynne, små bunner. Så lager jeg den hvite sausen selv osv. Men mulig jeg vil lage noe som tar mer tid. 

hipohopp2022 skrev (5 minutter siden):

For øvrig er matlaging kjedeligere enn å studere matematikk mer enn enn time. Mer spennende å se ut av vinduet og håpe en ser to skjærer på rad😁

Jeg synes det er fint innimellom. Hører musikk eller podcast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
Glitter skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg pleier å kjøpe slike tynne, små bunner. Så lager jeg den hvite sausen selv osv. Men mulig jeg vil lage noe som tar mer tid. 

Jeg synes det er fint innimellom. Hører musikk eller podcast. 

Hva musikk liker du da? Lager du all mat fra bunnen av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Hva musikk liker du da? Lager du all mat fra bunnen av?

Nei lager ikke alt fra bunnen av, men bruker ikke poser og slikt så ofte. Men feks til kylling og ovnsbakte grønnsaker bruker jeg sweet chili-saus, til kjøpte kjøttboller hjemmelagd potetmos etc. Lager ikke pestoen selv heller. Så er vel en blanding av hjemmelaget og kjøpte ting. Men lite tørrmat, slikt ultraprossesert. 

Jeg hører på mye forskjellig musikk jeg. Trygve Skaug har en sang som heter "det går over" som ligger nært hjertet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær

Jeg foreslår lammekoteletter (eller lammecarre hvis du får tak i det) og fløtegratinerte poteter med stekte tomater og/eller stekt champignon som tilbehør. Kan gjerne spises to dager på rad 😋. Hvis du ikke liker lam, passer det også godt med en kotelett eller annet kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakt potet med fyll.
Ovnsbakt fisk av en eller annen sort. Jeg liker laks eller ørret. 
Fløtepotet og biff eller annet kjøtt. 
Finnebiff.
Pastasalat.
Nachos.
Pasta carbonara.
Burritos. 

Det er noe av det jeg bruker å lage.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Glitter skrev (20 minutter siden):

Nei lager ikke alt fra bunnen av, men bruker ikke poser og slikt så ofte. Men feks til kylling og ovnsbakte grønnsaker bruker jeg sweet chili-saus, til kjøpte kjøttboller hjemmelagd potetmos etc. Lager ikke pestoen selv heller. Så er vel en blanding av hjemmelaget og kjøpte ting. Men lite tørrmat, slikt ultraprossesert. 

Jeg hører på mye forskjellig musikk jeg. Trygve Skaug har en sang som heter "det går over" som ligger nært hjertet mitt. 

Liker godt Trygve skaug sine sitater, sett de? Søkte opp sangen. Den var ganske sterk..❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (1 time siden):

Bakt potet med fyll.
Ovnsbakt fisk av en eller annen sort. Jeg liker laks eller ørret. 
Fløtepotet og biff eller annet kjøtt. 
Finnebiff.
Pastasalat.
Nachos.
Pasta carbonara.
Burritos. 

Det er noe av det jeg bruker å lage.

 

Nachsos er jo skikkelig godt. Og pasta caebonara har jeg ikke spist på lenge! :)

hipohopp2022 skrev (47 minutter siden):

Liker godt Trygve skaug sine sitater, sett de? Søkte opp sangen. Den var ganske sterk..❤️ 

Har sett de, men synes sangene har mer dybde. Martyren og nouraddins vise av han er også veldig bra. Har vært på konsert med han, men han brukte jo halve konserten på å fortelle historier samt spilte noen ukjente, nye og ikke så bra sanger. For få av de jeg hører mye på. Men men. Han spilte det går over. :)

Også er "kort visitt" av Ingrid Olava veldig fint. Jeg har tatovert et lite sitat fra sangen på kroppen min. Prøver ennå å leve opp til det. Men det handler om at man kan komme seg vekk fra alle som behandler deg dårlig, men ikke fra seg selv, så man må behandle seg selv bra, og bare slik kan man bli fri.  Det er min tolkning da. 

"fra deg selv min venn, blir du aldri fri. 

dine tanker, din angst, din sorg og fantasi. 

For frihetens grenser, bærer navnet ditt. 

Og du, du er bare, på veldig kort visitt". 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Glitter skrev (51 minutter siden):

Nachsos er jo skikkelig godt. Og pasta caebonara har jeg ikke spist på lenge! :)

Har sett de, men synes sangene har mer dybde. Martyren og nouraddins vise av han er også veldig bra. Har vært på konsert med han, men han brukte jo halve konserten på å fortelle historier samt spilte noen ukjente, nye og ikke så bra sanger. For få av de jeg hører mye på. Men men. Han spilte det går over. :)

Også er "kort visitt" av Ingrid Olava veldig fint. Jeg har tatovert et lite sitat fra sangen på kroppen min. Prøver ennå å leve opp til det. Men det handler om at man kan komme seg vekk fra alle som behandler deg dårlig, men ikke fra seg selv, så man må behandle seg selv bra, og bare slik kan man bli fri.  Det er min tolkning da. 

"fra deg selv min venn, blir du aldri fri. 

dine tanker, din angst, din sorg og fantasi. 

For frihetens grenser, bærer navnet ditt. 

Og du, du er bare, på veldig kort visitt". 

Oi så sterkt❤️❤️ Har du tatovert det på norsk eller engelsk? Det er ganske sterkt gjort.. så heldig du er som har vært på konsert med han, selvom du er mer på hans sanger. Jeg er mer på sitatene. Han er uansett en utrolig flink kunster☘️ Synes i seg selv at det og tatovere noe i det hele tatt er ganske tøft gjort. Er sikkert ganske vondt fysisk og gjøre det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022 skrev (7 minutter siden):

Oi så sterkt❤️❤️ Har du tatovert det på norsk eller engelsk? Det er ganske sterkt gjort.. så heldig du er som har vært på konsert med han, selvom du er mer på hans sanger. Jeg er mer på sitatene. Han er uansett en utrolig flink kunster☘️ Synes i seg selv at det og tatovere noe i det hele tatt er ganske tøft gjort. Er sikkert ganske vondt fysisk og gjøre det også. 

På norsk. Sangen er norsk tross alt. 

Tja, det var jo vondt, men. Er noen år siden nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Glitter skrev (1 minutt siden):

På norsk. Sangen er norsk tross alt. 

Tja, det var jo vondt, men. Er noen år siden nå. :)

Der ser du…. Så fjern er jeg..😂🙈 selvfølgelig måtte den være på norsk! Beklager 🙈🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Glitter skrev (4 minutter siden):

På norsk. Sangen er norsk tross alt. 

Tja, det var jo vondt, men. Er noen år siden nå. :)

Men du siden du liker dype sanger, som har dype tekster: har du hørt «jeg glemmer deg aldri» med Emma Steinbakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (6 minutter siden):

Men du siden du liker dype sanger, som har dype tekster: har du hørt «jeg glemmer deg aldri» med Emma Steinbakken?

Tror ikke det. Kan sjekke den ut senere når jeg har anledning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (3 timer siden):

For øvrig er matlaging kjedeligere enn å studere matematikk mer enn enn time. Mer spennende å se ut av vinduet og håpe en ser to skjærer på rad😁

Bra det er forskjell på oss. ;) Burger og kebab er sistevalg for meg altså. Må lage burgeren selv i så fall, kjøpeburger - nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Bra det er forskjell på oss. ;) Burger og kebab er sistevalg for meg altså. Må lage burgeren selv i så fall, kjøpeburger - nei takk.

Ja det er bra. Jeg våknet nå etter to timers søvn. Du er sikkert på jobb. Akkurat nå er det forskjell på oss😕

Anonymkode: ccfd4...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er bra. Jeg våknet nå etter to timers søvn. Du er sikkert på jobb. Akkurat nå er det forskjell på oss😕

Anonymkode: ccfd4...b6a

Oi så kom den som anonym.🙈😳

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...