Gå til innhold

Sosialt innenfor og ta et glass vin før kl 14?


hipohopp2022

Anbefalte innlegg

hipohopp2022 skrev (10 minutter siden):

Ja selvsagt. Stopper alltid etter 2-3, da har jeg den promillen jeg ønsker. Men dette var i grunn for og erstatte et måltid. 

Du vet utmerket godt at det er helt feil å drikke alkohol i stedet for å spise frokost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Du vet utmerket godt at det er helt feil å drikke alkohol i stedet for å spise frokost. 

Ja det vet jeg godt🙈‼️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (21 minutter siden):

Ja selvsagt. Stopper alltid etter 2-3, da har jeg den promillen jeg ønsker. Men dette var i grunn for og erstatte et måltid. 

Å droppe frokost og drikke før kl 14 får å få promille åå tom mage, du forstår vel at dette ikke er bra.

Anonymkode: 04027...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å droppe frokost og drikke før kl 14 får å få promille åå tom mage, du forstår vel at dette ikke er bra.

Anonymkode: 04027...b94

Ja jeg vet at dette ikke er bra. Det var bare et strev å lage frokost så derfor luftet jeg tanken. Tenkte at kaloriene kunne tilsvare mengden frokost. Det var tanken rundt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (6 minutter siden):

Ja jeg vet at dette ikke er bra. Det var bare et strev å lage frokost så derfor luftet jeg tanken. Tenkte at kaloriene kunne tilsvare mengden frokost. Det var tanken rundt det. 

Strev? Å smøre på smør og legge noe pålegg på en skive? Ærlig talt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Strev? Å smøre på smør og legge noe pålegg på en skive? Ærlig talt. 

🙊🙈 ja faktisk! Jeg hadde ikke stått opp. Men jeg gjorde jo det tilslutt. Jeg vet selv hvor dumt det høres ut…🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022 skrev (9 minutter siden):

Ja jeg vet at dette ikke er bra. Det var bare et strev å lage frokost så derfor luftet jeg tanken. Tenkte at kaloriene kunne tilsvare mengden frokost. Det var tanken rundt det. 

Da er det jo bare tull, og det vet du nok. Å erstatte frokost eller andre måltider med alkohol er ikke innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Osten skrev (3 minutter siden):

Da er det jo bare tull, og det vet du nok. Å erstatte frokost eller andre måltider med alkohol er ikke innafor. 

Jaja. Jeg gjør det. Men du vet når dette er vanskelig så prøver man av og til og finne enkle løsninger. Jeg er i en litt dårlig periode nå som har vart noen dager. Men selv vet jeg hva som er det riktige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (9 minutter siden):

🙊🙈 ja faktisk! Jeg hadde ikke stått opp. Men jeg gjorde jo det tilslutt. Jeg vet selv hvor dumt det høres ut…🙈

Det er bra, både at du spiste noe og at du innser hvor dumt det høres ut. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det er bra, både at du spiste noe og at du innser hvor dumt det høres ut. 😊

Jeg blir litt flau over reaksjonene🙈🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (På 14.4.2022 den 13.10):

Når det er likevel er helligdag? 

Jeg reagerer ikke på det. Men jeg har utenlandske venner som drikker alkohol både på dagtid og kveld når det er fridager. I deres land er det kultur. Jeg har tatt litt etter, og drikker en halvliter øl 3 ganger i uken , men skal forsøke å kutte. Men er litt kos iblant  

Anonymkode: 36628...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg reagerer ikke på det. Men jeg har utenlandske venner som drikker alkohol både på dagtid og kveld når det er fridager. I deres land er det kultur. Jeg har tatt litt etter, og drikker en halvliter øl 3 ganger i uken , men skal forsøke å kutte. Men er litt kos iblant  

Anonymkode: 36628...e34

Ja det er jo vanlig i alle andre lang enn Norge. Synes også alkoholsalget burde vært åpent på søndager, slik som i andre land. Er vel bare i Norge det er stengt søndager også i butikker elleres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (46 minutter siden):

🙊🙈 ja faktisk! Jeg hadde ikke stått opp. Men jeg gjorde jo det tilslutt. Jeg vet selv hvor dumt det høres ut…🙈

Haha kjenner meg selv igjen 😅🤣. Jeg føler ofte ar det er strev å lage frokost og drikker foreks cola istedet . Men jeg har bestemt meg for å skjerpe meg fordi jeg fikk vitaminmangel.

Anonymkode: 36628...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha kjenner meg selv igjen 😅🤣. Jeg føler ofte ar det er strev å lage frokost og drikker foreks cola istedet . Men jeg har bestemt meg for å skjerpe meg fordi jeg fikk vitaminmangel.

Anonymkode: 36628...e34

😂 godt jeg ikke er alene likevel😂 jeg har også masse vitamin mangel, men tar tilskudd da og skal etterkontrollere enkelte prøvesvar snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Ja det er jo vanlig i alle andre lang enn Norge. Synes også alkoholsalget burde vært åpent på søndager, slik som i andre land. Er vel bare i Norge det er stengt søndager også i butikker elleres?

Er veldig vanlig med mye mer alkoholdrikking i utlandet. Men det merkelige er at de blir ikke fulle mens nordmenn blir fulle. Vet ikke om du har lagt merke til det? Tror det er med måten de drikker på. De drikker litt og litt mens nordmenn pøser ned kanskje? 🤣😅

Anonymkode: 36628...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er veldig vanlig med mye mer alkoholdrikking i utlandet. Men det merkelige er at de blir ikke fulle mens nordmenn blir fulle. Vet ikke om du har lagt merke til det? Tror det er med måten de drikker på. De drikker litt og litt mens nordmenn pøser ned kanskje? 🤣😅

Anonymkode: 36628...e34

Jo jo absolutt 😂 Men der er det jo en normal ting, og noe også naboen ser på som normal, blir som en del av måltidet. Jeg må si jeg skulle ønske det var åpent søndager altså, rett og slett fordi Norge henger etter på mange området kontra nabolandene våre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

😂 godt jeg ikke er alene likevel😂 jeg har også masse vitamin mangel, men tar tilskudd da og skal etterkontrollere enkelte prøvesvar snart. 

Haha 🤣🤣🤣 ja jeg lager ofte ikke frokost fordi det er et tiltak og stress for meg. Men ja lurt å ta tilskudd. Og lurt å prøve å finne fine rutiner. Men ikke lett  

Jeg vet ikke om alkohol tar bort vitaminer. Leste noe om det. Men usikker. Jeg har selv 6 halvlitere stående, men tør ikke i frykt for at de ødelegger for at jeg får i meg b vitaminer. 😅. Men har veldig lyst på 😅

Anonymkode: 36628...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Jo jo absolutt 😂 Men der er det jo en normal ting, og noe også naboen ser på som normal, blir som en del av måltidet. Jeg må si jeg skulle ønske det var åpent søndager altså, rett og slett fordi Norge henger etter på mange området kontra nabolandene våre. 

Det er stor forskjell på foreks Øst Europa og Norge når det gjelder drikkekulturen. Her er det lett sånn fy fy om man drikker, mens der er det helt vanlig å drikke alkohol. 😅. De drikker lett en halvliter eller to for dagen. I Norge anses det for å være alkoholiker så og si 😅

Anonymkode: 36628...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha 🤣🤣🤣 ja jeg lager ofte ikke frokost fordi det er et tiltak og stress for meg. Men ja lurt å ta tilskudd. Og lurt å prøve å finne fine rutiner. Men ikke lett  

Jeg vet ikke om alkohol tar bort vitaminer. Leste noe om det. Men usikker. Jeg har selv 6 halvlitere stående, men tør ikke i frykt for at de ødelegger for at jeg får i meg b vitaminer. 😅. Men har veldig lyst på 😅

Anonymkode: 36628...e34

Det har jeg aldri hørt om, men jeg skal ikke si at det ikke stemmer😁🙈 huff tenk om det er tilfelle da er alle tilskudd jeg har tatt bortkastet… 🙊🙈 jeg ble glad for at du delte dette med meg for da blir jeg ikke så alene etter og ha fått høre at dette var bare p skjerpe seg på😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er stor forskjell på foreks Øst Europa og Norge når det gjelder drikkekulturen. Her er det lett sånn fy fy om man drikker, mens der er det helt vanlig å drikke alkohol. 😅. De drikker lett en halvliter eller to for dagen. I Norge anses det for å være alkoholiker så og si 😅

Anonymkode: 36628...e34

Eh ja helt enig, det er ganske synd det er sånn og ikke minst tabu😴🙈 Jeg kjøpte meg en kartong før påske og følte jeg fikk blikk av det. Selv var det en kvinne foran meg i køen som kjøpte 8 flasker antagelig for påsken, og da følte jeg det var innenfor likevel 😂🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...