Gå til innhold

Bør jeg låne penger til tannlege-kontrollen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er innkalt til en kontroll hos tannlegen. Utsatte den to ganger men sekretæren sier at det haster. Har time på mandag og får ikke lønn før fredag. Jeg har kun 2700 kr til det. Har lav lønn og har mye utgifter. Har mistet bufferen min. Bør jeg låne penger til dette eller bør der holde med 2700 kr? Vil helst ikke låne penger. 

Hva tenker dere? Jeg regner med at det er kun en vanlig kontroll. 

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tannlegen tar ikke kredittkort. Men kan løpe ned i en minibank og ta ut lånte penger om krise. Ville du tatt den løsningen eller ville du ha overført lånte penger til vanlig kort før timen? Tar han kun en vanlig kontroll pleier det maks å koste 1000 kr. Ville du gamblet på det? 

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Jeg er innkalt til en kontroll hos tannlegen. Utsatte den to ganger men sekretæren sier at det haster. Har time på mandag og får ikke lønn før fredag. Jeg har kun 2700 kr til det. Har lav lønn og har mye utgifter. Har mistet bufferen min. Bør jeg låne penger til dette eller bør der holde med 2700 kr? Vil helst ikke låne penger. 

Hva tenker dere? Jeg regner med at det er kun en vanlig kontroll. 

Anonymkode: 1146f...845

En vanlig kontroll koster langt mindre enn den summen. Sjekk tannlegens hjemmesider. Hos min tannlege koster kontroll med to røntgenbilder og tannstenrens 930 kr.

Anonymkode: 742cd...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva tenker dere? Jeg regner med at det er kun en vanlig kontroll. 

En vanlig kontroll koster rundt en tusing, finner de noe som må gjøres får du sikkert en ny time. Ellers sier du bare fra at du har ikke råd til å betale alt før om en uke og ber om å få delt opp regningen, det er vel ikke helt uvanlig hos tannlegen der regningene kan bli temmelig store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er innkalt til en kontroll hos tannlegen. Utsatte den to ganger men sekretæren sier at det haster.

Hvorfor haster det å møte opp til en vanlig kontroll - da må du ha utsatt den veldig lenge?

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har time på mandag og får ikke lønn før fredag. Jeg har kun 2700 kr til det.

En kontrolltime koster selvsagt ikke mer enn ca. en tusenlapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (10 minutter siden):

Hvorfor haster det å møte opp til en vanlig kontroll - da må du ha utsatt den veldig lenge?

En kontrolltime koster selvsagt ikke mer enn ca. en tusenlapp.

Utsatte den i to måneder men de sier alltid at det haster. Jeg burde sagt at jeg kan ikke før lønningsdag men det sier jeg dersom han må sette opp ny time. Jeg kommer ikke til å ta ny time før i slutten av mai når lønn kommer pga økonomien. 

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (12 minutter siden):

Hvorfor haster det å møte opp til en vanlig kontroll - da må du ha utsatt den veldig lenge?

En kontrolltime koster selvsagt ikke mer enn ca. en tusenlapp.

Var på kontroll i starten av september i fjor. Har begynnende hull. Er mulig derfor hun sier det haster med ny kontroll for å sjekke om de er vokst.  

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utsatte den i to måneder men de sier alltid at det haster.

En vanlig kontrolltime haster ikke hvis man går regelmessig og ikke har en forhistorie som gjør det sannsynlig at det trengs mer enn kontroll og rens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var på kontroll i starten av september i fjor. Har begynnende hull.

OK, da forstår jeg at de ikke synes du skal utsette timen for lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (21 minutter siden):

OK, da forstår jeg at de ikke synes du skal utsette timen for lenge. 

Er pga at jeg hadde mange begynnende hull som er flere år gamle. Men jeg får si at dersom det er flere hull som må tas at jeg ikke kan ta neste time før i slutten av mai. Det må de akseptere . Er pinlig å si at det er av økonomiske grunner, men tror ikke at nor haster sånn at det ikke kan ventes en måned.  :)

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (25 minutter siden):

OK, da forstår jeg at de ikke synes du skal utsette timen for lenge. 

Får bare ta kontrollen nå. Er vel litt sent å flytte den når den er på mandag . 

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Får bare ta kontrollen nå. Er vel litt sent å flytte den når den er på mandag . 

Anonymkode: 1146f...845

Hos min tannlege må en time avbestilles 48 timer før (virkedager)og det tror jeg ikke er uvanlig. 

Tror nok de fleste tannleger er vant med at mange ikke har nok penger og må dele opp regningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Var på kontroll i starten av september i fjor. Har begynnende hull. Er mulig derfor hun sier det haster med ny kontroll for å sjekke om de er vokst.  

Anonymkode: 1146f...845

Du har vel av økonomiske grunner utsatt denne timen flere ganger og med denne unnskyldningen her, når du virkelig har penger nok, begynner jeg å lure litt på om du kanskje har en smule tannlegeskrekk og at økonomien brukes litt som en unnskyldning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (På 22.4.2022 den 9.45):

Du har vel av økonomiske grunner utsatt denne timen flere ganger og med denne unnskyldningen her, når du virkelig har penger nok, begynner jeg å lure litt på om du kanskje har en smule tannlegeskrekk og at økonomien brukes litt som en unnskyldning?

Nei økonomien er ikke bare en unnskyldning. Går til tannlegen I dag med bare 2000 kr i lomma til det. Det resterende beløpet må dekke utgifter og matutgifter inntil jeg får lønn på fredag. Jeg håper ikke at han tar mer enn 1000 kr for timen. Jeg kan risikere at hele beløpet forsvinner nå og at jeg er tom for penger fram til fredag. Det har dukket opp flere ekstra utgifter de siste månedene. 

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (På 22.4.2022 den 8.36):

Hos min tannlege må en time avbestilles 48 timer før (virkedager)og det tror jeg ikke er uvanlig. 

Tror nok de fleste tannleger er vant med at mange ikke har nok penger og må dele opp regningen. 

Ja jeg har egentlig ikke penger til slike utgifter. Har lånt penger av en jeg kjenner for jeg fikk mye kostnader denne måneden. Men har med meg 2000 kr. Siste rest jeg har av penger. Men hvis han vil ha mer så må jeg bare ta ut av kredittkortet.  Håper summen blir lav  ;)

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Timen kostet kun 900 kr. Men nå ryker alle feriepengene.  Må fikse noe på to tenner og det vil koste ca 6000 kr. Tenkte å bygge meg opp en backup ved hjelp av feriepengene men nei det går ikke i år heller .. Men sånn er det  :)

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men nå ryker alle feriepengene.  Må fikse noe på to tenner og det vil koste ca 6000 kr.

Da har du vel disponert resten av feriepengene til noe annet? 6000 er en liten del av feriepengene for de aller fleste, selv om man ikke jobber full tid. (Men altså, jeg forstår jo at man også skal leve av dem og bruke dem til ferie...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (4 minutter siden):

Da har du vel disponert resten av feriepengene til noe annet? 6000 er en liten del av feriepengene for de aller fleste, selv om man ikke jobber full tid. (Men altså, jeg forstår jo at man også skal leve av dem og bruke dem til ferie...)

Jeg regner med at hun mener at hun får 6000,- mer enn hun vanligvis gjør, ikke at 6000,- er hele feriepengelønningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg regner med at hun mener at hun får 6000,- mer enn hun vanligvis gjør, ikke at 6000,- er hele feriepengelønningen.

Ja, det er vel sånn det skal tolkes. Det er vel lite uansett - men det er lett for meg å si, som jobber heltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lånt penger siden det lønner seg økonomisk.

Jeg tror at hull i tennene vokser fortere enn rentene på et lån. Det kan bli en fryktelig dyr tannlegeregning hvis du lar det skure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...