Gå til innhold

Velger å løpe inne på treningssenter pga sparkesyklister


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kayia skrev (9 timer siden):

Jeg har heller aldri følt meg utrygg av at noen jogger (eller sykler) på fortauet, men det er ikke så veldig relevant i denne sammenhengen.  Noen er mer ustødige enn andre, feks eldre, og de blir utrygge av at noen holder høyt tempo der de skal gå. Skjønner ikke at det skal være så vrient å forstå og her i Trondheim er det LETT å finne et alternativ :) 

Mener at de bør først stenge for syklister og sparkesyklister på fortauet. Ikke først for joggere. Joggere løper som oftest med kontroll. Verre med sparkesyklister som kjører sikk sakk på fortauet i en meget stor hastighet.  

Anonymkode: 5eb99...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (På 5.5.2022 den 20.08):

Jeg tviler ikke på at mange opplever syklene som beleilige og morsomme. Poenget mitt er ganske enkelt at når man veier dette opp mot kostnadene det påfører den enkelte og samfunnet, så er det ikke verdt det. Blant andre har akuttleger i Oslo gått ut og advart kraftig mot disse kostnadene.

Kostnadene er ikke verdt det.  Virker som om at sparkesyklister tror ofte at de eier fortauet  

Anonymkode: 5eb99...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (På 6.5.2022 den 22.18):

Egentlig feil å klikke "liker", men er så hjertens enig i det du skriver. Jeg kjenner en på min egen alder som har fått varig men etter en elsparkesykkel-ulykke. H*n fikk flere kraniebrudd som har grodd fint, men vil aldri fungere som før i jobb. Arbeidsminnet er nedsatt med minimum 20%, og i tillegg er ikke arbeidskapasiteten den samme. H*n må hvile mye mer enn tidligere, og har blitt mer sensitiv for stress og lyd. Triste saker. Legene på akutten og nevrologisk sa det akkurat samme som Tina Gaarder sier den gangen h*n ble skadet.

Forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (20 timer siden):

Jeg har heller aldri følt meg utrygg av at noen jogger (eller sykler) på fortauet, men det er ikke så veldig relevant i denne sammenhengen.  Noen er mer ustødige enn andre, feks eldre, og de blir utrygge av at noen holder høyt tempo der de skal gå. Skjønner ikke at det skal være så vrient å forstå og her i Trondheim er det LETT å finne et alternativ :) 

Jeg er enig i at man ikke bør legge joggeturen til travleste fortauene. Det er ikke bra for noen.

Et lite poeng jeg vil få frem (ikke til deg spesielt):

Det er ingen tvil om at joggere er fotgjengere. Lovverket er klart. Alternativet er gangveier og stier i marka som er for fotgjengere. Man kan jogge langs veien, men da på venstre side fordi man er fotgjenger. Man har jo ikke sjangs til å følge trafikken, sånn som syklister mener de gjør.

Problemet med sykkel og el-sparkesykkel er at man er en blanding mellom kjørende og fotgjenger. Mange bytter frem og tilbake mellom disse rollene (fra fortau til veibane og tilbake) Helt lovlig.

Da blir det mye forvirring og farlige situasjoner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (14 timer siden):

Jeg er enig i at man ikke bør legge joggeturen til travleste fortauene. Det er ikke bra for noen.

Et lite poeng jeg vil få frem (ikke til deg spesielt):

Det er ingen tvil om at joggere er fotgjengere. Lovverket er klart. Alternativet er gangveier og stier i marka som er for fotgjengere. Man kan jogge langs veien, men da på venstre side fordi man er fotgjenger. Man har jo ikke sjangs til å følge trafikken, sånn som syklister mener de gjør.

Problemet med sykkel og el-sparkesykkel er at man er en blanding mellom kjørende og fotgjenger. Mange bytter frem og tilbake mellom disse rollene (fra fortau til veibane og tilbake) Helt lovlig.

Da blir det mye forvirring og farlige situasjoner.

 

Enig i alt dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...