Gå til innhold

Innovervendt sinne som fører til depresjon


lyseblå

Anbefalte innlegg

Er det virkelig slik at innovervendt sinne kan føre til depresjon? Jeg synes det gir mening, men hadde vert interessant å høre andres synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De på BET mener i hvert fall det. Og generelt at stadig unnvikelse fra følelser og all energien det tar, fører til depresjon. Det er sikkert sant det, men jeg blir deprimert når jeg har perioder uten all den unnvikelsen også. Jeg tenker jo at det at jeg har bipolar gjør at jeg har lite å stille opp med mtp depresjoner. Jeg kan forebygge ved å ta gode valg som trening, kosthold, døgnrytme etc. Ikke ruse meg og alt det der. Men depresjone kommer da også. Men muligens blir de mer kortvarig når jeg klarer å gjøre alt riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Glitter skrev (På 7.5.2022 den 21.17):

De på BET mener i hvert fall det. Og generelt at stadig unnvikelse fra følelser og all energien det tar, fører til depresjon. Det er sikkert sant det, men jeg blir deprimert når jeg har perioder uten all den unnvikelsen også. Jeg tenker jo at det at jeg har bipolar gjør at jeg har lite å stille opp med mtp depresjoner. Jeg kan forebygge ved å ta gode valg som trening, kosthold, døgnrytme etc. Ikke ruse meg og alt det der. Men depresjone kommer da også. Men muligens blir de mer kortvarig når jeg klarer å gjøre alt riktig. 

Gammel tråd, men kom til å tenke på dette igjen, så tar den opp igjen. Jeg har også bipolar så det gjør jo at det er veldig, veldig vanskelig å klare unngå depresjoner da det eneste en kan gjøre er å bruke medisiner samt forsøke forebygge så godt en klarer. Men dette med innovervendt sinne tenker jeg kan gjøre det vanskeligere. For hva gjør man med innovervendt sinne? Hva kan en gjøre for å klare å vende det utover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyseblå skrev (9 timer siden):

Gammel tråd, men kom til å tenke på dette igjen, så tar den opp igjen. Jeg har også bipolar så det gjør jo at det er veldig, veldig vanskelig å klare unngå depresjoner da det eneste en kan gjøre er å bruke medisiner samt forsøke forebygge så godt en klarer. Men dette med innovervendt sinne tenker jeg kan gjøre det vanskeligere. For hva gjør man med innovervendt sinne? Hva kan en gjøre for å klare å vende det utover?

Det er et godt spørsmå. Jeg har mye av det tror jeg, og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 timer siden):

Det er et godt spørsmå. Jeg har mye av det tror jeg, og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre med det. 

Det er ikke så lett å vite. Jeg tror også at jeg har mye innovervendt sinne, bortsett fra når jeg var et lite barn kan jeg ikke huske å noen gang ha vendt sinnet utover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (3 minutter siden):

Psykologiske teorier er som religion: En kan velge å tro på dem eller la være. 

Jeg er ikke så glad i slik de tenker på BET. De gir mener jeg går opp og ned fordi jeg ikke vil forholde meg til følelser, og gir meg omtrent skylden for bipolare svigninger. Slik føles det i hvert fall. 

Så enig med deg. Jeg tar ikke med meg alt fra BET. Men noe av det tar jeg med ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (7 minutter siden):

Psykologiske teorier er som religion: En kan velge å tro på dem eller la være. 

Det er sant. Men hva tenker du om det med at innovervendt sinne kan føre til depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyseblå skrev (1 minutt siden):

Det er sant. Men hva tenker du om det med at innovervendt sinne kan føre til depresjon?

Slike tanker er utenfor min sfære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 minutt siden):

Slike tanker er utenfor min sfære. 

Beklager om jeg er litt dum, men skjønte ikke helt hva du mente med det svaret? At du ikke tror det, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (På 1.7.2022 den 12.32):

Psykologiske teorier er som religion: En kan velge å tro på dem eller la være. 

Tror ihvertfall ikke på deg. Du fremstår særdeles useriøs. 

Anonymkode: fe7a1...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror ihvertfall ikke på deg. Du fremstår særdeles useriøs. 

Anonymkode: fe7a1...1ec

Trosfrihet er et demokratisk gode. Nyt det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...