Gå til innhold

Får ikke hjelp med depresjon, på DPS fordi jeg ikke får si noe.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
lyseblå skrev (6 minutter siden):

Skjønner du synes det, men de vil jo bare det beste for deg. Dog om du hører stemmer så kanskje antipsykotika ville passet bedre?

Nei da ,problemet er at jeg er deprimert. 

Anonymkode: f3c4c...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei da ,problemet er at jeg er deprimert. 

Anonymkode: f3c4c...34f

Skjønner. Håper du vil føle deg bedre om litt og at du får den hjelpen du ønsker.

Anonymkode: b5a3f...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skjønner. Håper du vil føle deg bedre om litt og at du får den hjelpen du ønsker.

Anonymkode: b5a3f...de9

Takk 

Anonymkode: f3c4c...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 15.54):

Men hva mener du jeg bør gjøre?

Det har jeg vel skrevet. Du må få en lege, gjerne fastlegen, til å gi deg medisiner bl.a. mot stemmehøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (25 minutter siden):

Det har jeg vel skrevet. Du må få en lege, gjerne fastlegen, til å gi deg medisiner bl.a. mot stemmehøring.

Du svarer her på spørsmålet fra 9 mai.😃

Dagens spørsmål er : hvor lang tid tar det fra psykiater ber fastlegen ta kontakt med pasient for innleggelse vurdering ,til pasient får time hos fastlegen?

 

Anonymkode: f3c4c...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på det avhenger av alvorlighetsgraden. Behov for innleggelse kan være øhj. Men det kan også være behov for en planlagt innleggelse som ikke haster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (32 minutter siden):

Svaret på det avhenger av alvorlighetsgraden. Behov for innleggelse kan være øhj. Men det kan også være behov for en planlagt innleggelse som ikke haster.

Ja det er jo sant.  

Anonymkode: f3c4c...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker

Ts her igjen, jeg gikk til en time til hos psykiater på DPS i begynnelsen av juli. Prøvde igjen å få resept på antidepressiva da jeg virkelig trenger det. Fikk nei denne gangen også. Istedenfor ble jeg utsatt for press om å ta Zyprexa, så mye pressv at de ville hente medisin der og da. Trussel om innleggelse fik jeg og. Så avlyste timen uka etter, ville ikke utsette meg for mer av dette. 

Ikke kan jeg gå til fastlegen heller, da psykiater har sendt mail om at han skal vurdere innleggelse.  Heldigvis har han vært på ferie så han har nok ikke fått den med seg.

Jeg må ha antidepressiva, ellers tror jeg at det snart går veldig galt.  Men hvor få hjelp med en enkel resept, når verken fastlegen eller DPS vil hjelpe? Noen som har forslag til andre steder der det går ann å få hjelp?

Anonymkode: f3c4c...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts her igjen, jeg gikk til en time til hos psykiater på DPS i begynnelsen av juli. Prøvde igjen å få resept på antidepressiva da jeg virkelig trenger det. Fikk nei denne gangen også. Istedenfor ble jeg utsatt for press om å ta Zyprexa, så mye pressv at de ville hente medisin der og da. Trussel om innleggelse fik jeg og. Så avlyste timen uka etter, ville ikke utsette meg for mer av dette. 

Ikke kan jeg gå til fastlegen heller, da psykiater har sendt mail om at han skal vurdere innleggelse.  Heldigvis har han vært på ferie så han har nok ikke fått den med seg.

Jeg må ha antidepressiva, ellers tror jeg at det snart går veldig galt.  Men hvor få hjelp med en enkel resept, når verken fastlegen eller DPS vil hjelpe? Noen som har forslag til andre steder der det går ann å få hjelp?

Anonymkode: f3c4c...34f

Hvorfor kan du ikke bare ta zyprexa da? Du trenger den jo. Og zyprexa er jo også stemningsstabiliserende, så mulig det vil hjelpe på depresjonen din også.

Anonymkode: b7552...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ts.

Da er vi kommet langt ut i august og fortsatt ingen hjelp med depresjonen min.

Nå må jeg til fastlegen for jeg må fornye andre resepter.

Lurer på om jeg skal orke å ta opp at jeg ikke fikk noe hjelp på DPS. Men å gjøre det har tre mulige utganger:

1 Fastlegen skriver ut antidepressiva. 

2 Han sender ny henvisning til DPS, og så blir det nok en repetisjon på i sommer. 

3 Fastlegen legger meg inn sånn som DPS ønsket i sommer. 

Matematisk et det 33%sjanse for at gjør som jeg ønsker, den % er litt lavere enn ønsket. 

Hva hadde dere gjort? 

Eller bør jeg prøve Volda eller noe sånt?

 

Anonymkode: f3c4c...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hvorfor vil du ikke ta Zyprexa? Og hva er den konkrete forklaringen til DPS for at du ikke bør bruke antidepressiva men heller Zyprexa? 

Anonymkode: 91d89...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil selvfølgelig ikke ta Zyprexa når jeg trenger antidepressiva. Det er vanskelig å forstå legen på DPS, han snakker så dårlig norsk.Men jeg tror ikke han har gitt noen spesielle grunn, vis jeg ikke har gått glipp av den informasjonen da. Fikk bare med meg at han synes det er en fantastisk medisiner fra Amerika. Akkurat som alt som kommer derifra er så fantastisk..

Anonymkode: f3c4c...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil selvfølgelig ikke ta Zyprexa når jeg trenger antidepressiva. Det er vanskelig å forstå legen på DPS, han snakker så dårlig norsk.Men jeg tror ikke han har gitt noen spesielle grunn, vis jeg ikke har gått glipp av den informasjonen da. Fikk bare med meg at han synes det er en fantastisk medisiner fra Amerika. Akkurat som alt som kommer derifra er så fantastisk..

Anonymkode: f3c4c...34f

Hva med stemmene du hører da? Ønsker du ikke noe medisiner som fungerer mot de?

Anonymkode: b7552...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noe jeg ønsker å skrive noe om her.

Anonymkode: f3c4c...34f

Skjønner det, men da er det dessverre ikke så lett å hjelpe.

Anonymkode: b7552...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noe jeg ønsker å skrive noe om her.

Anonymkode: f3c4c...34f

Du ønsker ikke å skrive her om du ønsker å bli kvitt stemmene? 

Anonymkode: 9c11f...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tanker om hvor vidt jeg skal ta opp teama depresjon, antidepressiva med fastlegen igjen som var spørsmålet mitt , ikke stemmer eller Zyprexa. 

Anonymkode: f3c4c...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ønsker ikke å skrive her om du ønsker å bli kvitt stemmene? 

Anonymkode: 9c11f...558

Riktig. 

Anonymkode: f3c4c...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...