Gå til innhold

Dreiv ulovleg forsking på 82 psykiatriske pasientar – fleire kjende seg pressa til å delta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er sjokkerende at det ser ut til å ha foregått noe som har vært forstått som forskning og som samtidig bryter med de fleste regler som gjelder for forskning på pasienter. I tillegg er det ubehagelig å lese at noen har fått valget mellom å motta det som på det tidspunktet var eksperimentell behandling og det å bli skrevet ut. Vanskelig å forstå at dette har kunnet foregå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva tenker dere om denne saken? Jeg synes det er skremmende. Psykiateren er heldigvis pensjonert nå. 

https://www.nrk.no/mr/alesund-sjukehus-dreiv-ulovleg-forsking-pa-82-pasientar-med-alvorleg-psykisk-sjukdom-1.15914054

Anonymkode: ce07b...e07

Ja, det er skremmende. Ikke bare at legen har holdt på sånn, men at sykehusets ledelse har tillatt dette.  At de følger lovverket må jo være første bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og han får fortsette som lege ,riktignok under oppsyn.. Det har akkurat vært en sak om en kirurg som fikk fortsette å feil behandle pasienter i lange tid.  Vet ikke hva jeg synes er mest skremmende i disse sakene, at vi har leger i helsevesenet vårt som ikke er kvalifisert til jobben og/eller som ikke følger lover og regler, eller at vi har  ledelse i helseforetakene våre som ikke sjekker at de de ansetter har de nødvendige kvalifikasjoner eller som evner å følge opp varsler ,og sette en stopper for feilbehandling. 

Anonymkode: d2c98...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes dette er en skremmende sak men den overrasker meg dessverre ikke. Det er også derfor jeg holder meg unna psykiatrien og innleggelse i denne byen. 

Anonymkode: fa543...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...