Gå til innhold

Bytte over fra 6-8 mg Rivotril til Valium ( Dr?)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei igjen! Det er lenge siden jeg har vært her, og jeg håper jeg kan få et svar fra psykiater og/eller erfarne mennesker. 

Dessverre har jeg et høyt forbruk av benzo, men det går veldig bra i livet utenom dette. Dvs: Det skal i teorien gå veldig bra, men jeg blir tråkket ned til de grader av tunge medisiner. Jeg er bare så ubeskrivelig lei av å måtte være avhengig av sterke benzo, som ironisk nok gir meg denne kjemiske depresjonen. 

Jeg er avhengig av Rivotril, eller benzo generelt. Og jeg ligger nå på 6-8 mg Rivotril daglig, i tillegg til at jeg tar 7,5 mg imovane om kvelden. Utenom dette er jeg i god fysisk form, og jeg gir hva som helst for at jeg kan bli kvitt Rivotril, for de er direkte farlig deprimerende for meg, og suger ut alt som heter livskvalitet, selv om jeg har en fantastisk kjæreste og et godt liv ( Ja, rivotrilen gjør på en måte at jeg står på utsiden og ser inn vinduet på mitt gode liv ). Jeg kan ikke få sagt det klart nok: Jeg HATER Rivotril. Det bør nevnes at jeg ikke har epilepsi heller.

Jeg er innstilt på en nedtrappingsplan som varer i 3-4 måneder, men jeg føler meg "desperat" nok til å ta et stort hopp. Jeg vil fortest mulig over på Valium som nedtrappingsmedisin, som er en mye bedre medisin for meg, da jeg kjenner den bedre, og kjenner nedtrappingsforløpet bedre med dem, i tillegg til at jeg ikke blir så deprimert og tung som Rivotril gjør meg. 

Jeg ønsker gjerne uttalelse fra psykiateren her, hvis mulig, og fra erfarne mennesker, i forbindelse med min plan. Jeg har lyst å ( egentlig nå ) hoppe ned direkte til 40 mg valium daglig, i tillegg til at jeg fortsetter med Imovane om kvelden, som jeg også forstår at "utgjør" 10 mg diazepam. Er dette direkte selvmord, eller er det mulig? 

Det haster, for jeg halter i studiene mine ( eier ikke hukommelse, og det virker som at det har blitt en IQ-test å rydde i leiligheten min, til og med. Det blir bare rotete et annet sted. Jeg eier ikke lenger evnen til å organisere dagene. ) Jeg kan ikke engang med sikkerhet si hvor lenge jeg har gått på Rivotril, men det er kanskje 2 år. 

Jeg er sterk fysisk, og har et sunt kosthold. Jeg trener mye, og har oppdaget enorm hjelp i trening og grønne smoothier i forbindelse med nedtrapping av benzo tidligere. Men Rivotril kjenner jeg ikke så godt til i forbindelse med nedtrapping, og jeg tror jeg skrev noe det samme for noen år siden, hehe. 

Jeg vet at mange kan gi uforsvarlige svar på slike ting, men jeg har merket meg at psykiateren og mange av medlemmene her inne har veldig god peiling. Derfor ønsker jeg å vite: Når er det forsvarlig for meg å gå over på 40 mg Valium? Hvor mye må jeg trappe ned på Rivotril før jeg går over til 40 mg Valium? Kan jeg ta dette hoppet jeg opprinnelig foreslo, eller er det da fare for helse osv? 

Jeg nevner 40 mg Valium mye. Mange tenker kanskje: Hvorfor ikke bare ta mer enn det? Det er litt fordi jeg har begrensninger, og fordi jeg opplever at mer enn 40 mg valium også gir meg den samme tåken. Det er litt komplisert, men maks-grensen er 40 mg valium. Jeg har et studie som er nært beslektet medisinstudiet, og derfor begynner det å haste. Det er greit å ha hukommelse og evne til å fungere da. :) 

Kan psykiater eller mennesker med erfaring fortelle meg hva de mener er den beste løsningen? Jeg tar imot alle råd med enorm takknemlighet, og er sur på meg selv for at jeg har rotet meg sånn inn i dette benzo-tullet. Men jeg har kjempet meg ut av alkohol-helvetet, og har vært tørrlagt i 3 år nå. Dette var så ille at jeg nesten døde flere ganger; Kombinasjonen av underernæring og enormt konsum av alkohol, Delirium Tremens osv. Dessverre ble jeg litt for ivrig med å finne noe annet som beroliget meg i ettertid. Så her er vi i dag. 

Hvor fort kan jeg evt trappe ned på Rivotril for at jeg noenlunde trygt kan gå over på Valium, for å ta en stabiliseringsperiode, og deretter fortsette til jeg er nede i null? 

Jeg er villig til å kjempe, men jeg vil ikke falle om på gaten. Jeg håper dere forstår. 

På forhånd tusen takk, med hånden på hjertet, til alle som svarer. 

Anonymkode: a0177...31a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...