Gå til innhold

Greier ikke løfte benet når jeg ligger eller sitter vannrett med hele benet


Gjest Hurja

Anbefalte innlegg

Gjest Hurja

Jeg greier ikke å løfte benet opp når jeg sitter eller ligger strakt med det. Har ingen sjans, det gjør vondt i lysken, bekken, hoften.

Ellers går det bra. 

Er det noen her som har erfaring med det og noen tanker om hva det kan skyldes? Bør jeg bekymre meg?

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det kan høres ut som du har fått en låsning og det kan være lurt med en tur til kiropraktor eller naprapat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (5 timer siden):

Jeg greier ikke å løfte benet opp når jeg sitter eller ligger strakt med det. Har ingen sjans, det gjør vondt i lysken, bekken, hoften.

Ellers går det bra. 

Er det noen her som har erfaring med det og noen tanker om hva det kan skyldes? Bør jeg bekymre meg?

Er det smerter som gjør at du ikke klarer å løfte benet - eller har du ingen kraft i beinet? Smerter ville ikke bekymret seg så mye på kort sikt, manglende kraft ville jeg tatt kontakt med lege om ganske umiddelbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
frosken skrev (10 minutter siden):

Er det smerter som gjør at du ikke klarer å løfte benet - eller har du ingen kraft i beinet? Smerter ville ikke bekymret seg så mye på kort sikt, manglende kraft ville jeg tatt kontakt med lege om ganske umiddelbart. 

Jeg har ikke kraft til å løfte det.. og når jeg likevel prøver å løfte det, så får jeg veldig vondt - men jeg greier ikke å løfte det da heller, har ikke sjans.  Men det er vel og merke kun når jeg sitter eller ligger med benet strakt. Feks når jeg ligger i senga eller når jeg sitter i en stol med beinet på en puff/krakk. 
I tillegg må jeg løfte beinet inn/ut av bilen med arnene, jeg får det rett og slett ikke med meg. Men det går bra når jeg sitter som normalt, da greier jeg å løfte det. 
Kjennes ut som det er noe med lysken. 

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
Hurja skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke kraft til å løfte det.. og når jeg likevel prøver å løfte det, så får jeg veldig vondt - men jeg greier ikke å løfte det da heller, har ikke sjans.  Men det er vel og merke kun når jeg sitter eller ligger med benet strakt. Feks når jeg ligger i senga eller når jeg sitter i en stol med beinet på en puff/krakk. 
I tillegg må jeg løfte beinet inn/ut av bilen med arnene, jeg får det rett og slett ikke med meg. 

Det høres ikke helt normalt ut å måtte løfte benet med armen inn og ut av bilen. Jeg hadde kontaktet lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (28 minutter siden):

Jeg har ikke kraft til å løfte det.. og når jeg likevel prøver å løfte det, så får jeg veldig vondt - men jeg greier ikke å løfte det da heller, har ikke sjans.  Men det er vel og merke kun når jeg sitter eller ligger med benet strakt. Feks når jeg ligger i senga eller når jeg sitter i en stol med beinet på en puff/krakk. 
I tillegg må jeg løfte beinet inn/ut av bilen med arnene, jeg får det rett og slett ikke med meg. Men det går bra når jeg sitter som normalt, da greier jeg å løfte det. 
Kjennes ut som det er noe med lysken. 

Det høres ikke bra ut nei, ring legen din og be om en hastetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurja skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke kraft til å løfte det.. og når jeg likevel prøver å løfte det, så får jeg veldig vondt - men jeg greier ikke å løfte det da heller, har ikke sjans.  Men det er vel og merke kun når jeg sitter eller ligger med benet strakt. Feks når jeg ligger i senga eller når jeg sitter i en stol med beinet på en puff/krakk. 
I tillegg må jeg løfte beinet inn/ut av bilen med arnene, jeg får det rett og slett ikke med meg. Men det går bra når jeg sitter som normalt, da greier jeg å løfte det. 
Kjennes ut som det er noe med lysken. 

Har hatt lignende plager og smerter, som har vært relatert til en låsning i bekkenet, og har fått god hjelp hos naprapat og kiropraktor. Uansett skader det ikke med en legetime (til tross for at de sjelden anbefaler naprapater eller kiropraktorer).

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
Ekstra skrev (11 minutter siden):

Har hatt lignende plager og smerter, som har vært relatert til en låsning i bekkenet, og har fått god hjelp hos naprapat og kiropraktor. Uansett skader det ikke med en legetime (til tross for at de sjelden anbefaler naprapater eller kiropraktorer).

Jeg tror jeg skal ta en telefon til sykehuset i morgen, og spørre. Under en epiduralinnsetting i forrige uke traff anestesilegen feil, og jeg fikk smerter og ilinger i ryggen og hofta som hn ikke likte. Det jeg frykter for er at det kan ha en sammenheng med det, at ett eller annet har skjedd der - men så kan det også bare være helt tifeldig; at jeg rett og slett kan ha fått en låsning, som du sier. Jeg får nok bare spørre. Det er iallefall noe som er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (Akkurat nå):

Jeg tror jeg skal ta en telefon til sykehuset i morgen, og spørre. Under en epiduralinnsetting i forrige uke traff anestesilegen feil, og jeg fikk smerter og ilinger i ryggen og hofta som hn ikke likte. Det jeg frykter for er at det kan ha en sammenheng med det, at ett eller annet har skjedd der - men så kan det også bare være helt tifeldig; at jeg rett og slett kan ha fått en låsning, som du sier. Jeg får nok bare spørre. Det er iallefall noe som er galt.

Oki, epidural har jeg ingen rede på, og jeg burde kanskje ikke uttalt meg i det hele tatt, da høres det virkelig ut som det er lurt med en legetime, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
Ekstra skrev (Akkurat nå):

Oki, epidural har jeg ingen rede på, og jeg burde kanskje ikke uttalt meg i det hele tatt, da høres det virkelig ut som det er lurt med en legetime, ja.

Det er helt greit at du uttalte deg, jeg satte stor pris på det og å få høre hva slags alternativer som finnes liksom. Det var jeg som valgte å ikke skrive om det først. 
Jeg var mye plaget med bekkenløsning før, derfor tror jeg på din teori. Jeg er åpen for alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (Akkurat nå):

Det er helt greit at du uttalte deg, jeg satte stor pris på det og å få høre hva slags alternativer som finnes liksom. Det var jeg som valgte å ikke skrive om det først. 
Jeg var mye plaget med bekkenløsning før, derfor tror jeg på din teori. Jeg er åpen for alt. 

Ja, jeg var også plaget med bekkenløsning under og etter svangerskap, kanskje det er en sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
Ekstra skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg var også plaget med bekkenløsning under og etter svangerskap, kanskje det er en sammenheng.

Jeg skal oppdatere deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hurja
Hurja skrev (På 23.5.2022 den 16.21):

Jeg skal oppdatere deg :) 

 

Ekstra skrev (På 23.5.2022 den 16.12):

Ja, jeg var også plaget med bekkenløsning under og etter svangerskap, kanskje det er en sammenheng.

Jeg synes det har bedret seg litt, så jeg skal se det an og drøye den litt enda, tenkte jeg. Tusen takk for ditt og andres svar :) 

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...