Gå til innhold

Får du hjemmelekser av DPS?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Aldri, noen ganger eller alltid? 

Og gjerne nevn om du er i noe spesiell behandling eller bare vanlig samtaleterapi 🙂

Anonymkode: b669c...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk aldri det. Det var lite retning og verken jeg eller hun skjønte hva vi drev med virker det som. Ble bare sånn "hvordan har det gått siden sist", og uten at det egentlig kom noe nyttig ut av å snakke om det. 

Det er lurt å ha noe konkret man jobber med. Og man må jobbe godt mellom timene. Jeg har blitt mye flinkere til sistnevnte, men jeg går ikke på DPS nå. 

Tror det bare var vanlig samtaleterapi. Virket mest som støttesamtaler egentlig. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Ja det gjør jeg, noe er likt fra gang til gang og noe er spesifikt til neste avtale. 
Har både traumebehandling, samtaleterapi og psykoedukasjon. Ikke samtidig vel å merke, noen ganger er jeg enten for dårlig for traumebehandling eller har ting jeg trenger å få pratet om som ikke er direkte relatert til traumene, da blir det samtaleterapi istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (58 minutter siden):

Ja det gjør jeg, noe er likt fra gang til gang og noe er spesifikt til neste avtale. 
Har både traumebehandling, samtaleterapi og psykoedukasjon. Ikke samtidig vel å merke, noen ganger er jeg enten for dårlig for traumebehandling eller har ting jeg trenger å få pratet om som ikke er direkte relatert til traumene, da blir det samtaleterapi istedenfor. 

Kan jeg spørre hvordan fungerer egentlig traumebehandling når du har det? Er det sånn at du starter med å fortelle om en hendelse og så sitter psykologen bare å hører på og kanskje kommer med noen trøstende ord? Eller hvordan er det liksom? 

Anonymkode: b669c...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inga-Astri
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre hvordan fungerer egentlig traumebehandling når du har det? Er det sånn at du starter med å fortelle om en hendelse og så sitter psykologen bare å hører på og kanskje kommer med noen trøstende ord? Eller hvordan er det liksom? 

Anonymkode: b669c...94b

Det er sånn liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vendi
Inga-Astri skrev (38 minutter siden):

Det er sånn liksom. 

Har du opprettet denne brukeren bare for å kødde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aldri, noen ganger eller alltid? 

Og gjerne nevn om du er i noe spesiell behandling eller bare vanlig samtaleterapi 🙂

Anonymkode: b669c...94b

Jeg har aldri fått det. Savner det egentlig. Kunne kanskje konkretisert det vi jobber med. Jeg er egentlig usikker på hva vi jobber med. Jeg vet at målet er færre innleggelser, men sånn ellers vet jeg ingenting. Jeg jobber ikke med behandlingen mellom timene. Det gjorde jeg veldig mye før da jeg hadde andre behandlere. Hun som jeg har hatt nå da at hun ikke ville at jeg skulle tenke gjennom tema for samtalen før jeg kom fordi jeg ikke skulle styre samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (8 timer siden):

Jeg har aldri fått det. Savner det egentlig. Kunne kanskje konkretisert det vi jobber med. Jeg er egentlig usikker på hva vi jobber med. Jeg vet at målet er færre innleggelser, men sånn ellers vet jeg ingenting. Jeg jobber ikke med behandlingen mellom timene. Det gjorde jeg veldig mye før da jeg hadde andre behandlere. Hun som jeg har hatt nå da at hun ikke ville at jeg skulle tenke gjennom tema for samtalen før jeg kom fordi jeg ikke skulle styre samtalen.

Det synes jeg var rart. Her jeg er, så er det å ta styringen og ansvaret for egen behandling nettopp en sentral ting. Hvem skal styre den da? Behandleren din? Det er jo et samspill, men pasienten skal vel være i førersetet mtp hva en vil fokusere på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 timer siden):

Det synes jeg var rart. Her jeg er, så er det å ta styringen og ansvaret for egen behandling nettopp en sentral ting. Hvem skal styre den da? Behandleren din? Det er jo et samspill, men pasienten skal vel være i førersetet mtp hva en vil fokusere på? 

Jeg synes også det er rart. Føler at ting ikke har en retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Jeg synes også det er rart. Føler at ting ikke har en retning.

Det følte jeg også med behandler jeg hadde på DPS. Det var også derfor jeg valgte å avslutte. For da vi pratet om det sa hun at hun visste ikke hvordan hun skulle hjelpe meg, snakket også om mangel på rett kompetanse på DPS. Så da så jeg ikke hensikten i å fortsette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (26 minutter siden):

Det følte jeg også med behandler jeg hadde på DPS. Det var også derfor jeg valgte å avslutte. For da vi pratet om det sa hun at hun visste ikke hvordan hun skulle hjelpe meg, snakket også om mangel på rett kompetanse på DPS. Så da så jeg ikke hensikten i å fortsette. 

Jeg skal jo ha en annen seks ganger frem til oktober så kanskje det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg skal jo ha en annen seks ganger frem til oktober så kanskje det blir bedre.

Får håpe det. Jeg fikk virkelig kjenne på hvor viktig det er å snakke med rett person i dag. Ref det jeg har skrevet om i dagboken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...