Gå til innhold

Passivt suicidal i noen uker nå.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skulle ønske jeg var død men har ikke tenkt til å skade meg selv. Jeg tenker fortsatt mye på døden og har selvmordstanker. Men gjør det ikke fordi jeg har familie, jeg er redd det skal gjøre vondt, jeg er fortsatt ung og jeg vil ikke bli neste nyhetsartikkel om nok en ung person som tar sitt eget liv. Men det er så uggent å føle at man ikke tilhører livet og føle på at man egentlig ikke burde være her. Det er som å gå rundt å være kjempekvalm og ikke få kastet opp. Hvordan trekker jeg meg ut av denne grøfta der jeg tenker på døden hele tiden uten at jeg aktivt planlegger å ta mitt eget liv?

Anonymkode: 3a09b...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du i behandling eller utredning? Har du noen diagnoser? Man kan f.eks få selvmordstanker om livet er veldig vanskelig eller om man er deprimert. Tror alle på dette forumet har erfaring med selvmordstanker. Hvis man finner rett medisin og behandling så kan dette gå over i stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (3 minutter siden):

Er du i behandling eller utredning? Har du noen diagnoser? Man kan f.eks få selvmordstanker om livet er veldig vanskelig eller om man er deprimert. Tror alle på dette forumet har erfaring med selvmordstanker. Hvis man finner rett medisin og behandling så kan dette gå over i stor grad.

Ja jeg går på dps og har kontakt i kommunen. Jeg har også schizofreni og går på antipsykotika. Kanskje jeg bare har en dyster personlighet?

Anonymkode: 3a09b...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok mange med schizofreni har mye selvmordstanker. Men det kan i hvert fall dempes hvis man får antidepressiva og riktige medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Tror nok mange med schizofreni har mye selvmordstanker. Men det kan i hvert fall dempes hvis man får antidepressiva og riktige medisiner.

De tok meg av antidepressiva fordi de mener at det er unødvendig. Jeg var først diagnostisert med tilbakevendende depressiv lidelse.

Anonymkode: 3a09b...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Tror nok mange med schizofreni har mye selvmordstanker. 

Hvorfor tror du det?

Anonymkode: e6028...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du det?

Jeg har lidelsen selv og når man har en så overveldende lidelse så får man lavere livskvalitet også. Det er mye man ikke klarer som man kanskje skulle ha klart. Medisiner demper symptomene men tar det ikke vekk helt. Man blir deprimert av å tenke på hva som gjorde at man ble psykotisk og man strever med ting man ellers greide lett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (10 minutter siden):

Og når det bare er 1% av befolkningen som har lidelsen så blir man ikke forstått av veldig mange.

Jeg prøver å lære litt bare, så håper ikke du blir fornærmet over at jeg spør. Men er schizofreni alltid paranoid schizofreni? 

Anonymkode: e6028...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (16 minutter siden):

Jeg har lidelsen selv og når man har en så overveldende lidelse så får man lavere livskvalitet også. Det er mye man ikke klarer som man kanskje skulle ha klart. Medisiner demper symptomene men tar det ikke vekk helt. Man blir deprimert av å tenke på hva som gjorde at man ble psykotisk og man strever med ting man ellers greide lett før.

Ja jeg føler stadig på at alle på min alder har klart mer en meg hele tiden. Sosiale medier blir jo også en påminnelse om at den og den personen studerer på drømmestudiet mitt og sånn. Sikkelig demotiverende greier.

Anonymkode: 3a09b...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg prøver å lære litt bare, så håper ikke du blir fornærmet over at jeg spør. Men er schizofreni alltid paranoid schizofreni? 

Den mest vanlige formen for schizofreni er paranoid. Men det finnes også kataton og hebefren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg prøver å lære litt bare, så håper ikke du blir fornærmet over at jeg spør. Men er schizofreni alltid paranoid schizofreni? 

Anonymkode: e6028...51d

Nei jeg har uspesifisert schizofreni. Det betyr at jeg ikke passer inn i noen av formene. Her er en liste nederst i artikkelen: https://sml.snl.no/schizofreni

Anonymkode: 3a09b...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (14 timer siden):

Jeg har lidelsen selv og når man har en så overveldende lidelse så får man lavere livskvalitet også. Det er mye man ikke klarer som man kanskje skulle ha klart. Medisiner demper symptomene men tar det ikke vekk helt. Man blir deprimert av å tenke på hva som gjorde at man ble psykotisk og man strever med ting man ellers greide lett før.

Kan jeg spørre var det noe konkret som skjedde som gjorde at du ble psykotisk? Og vil du si hva? Lurer på hva som skal til. Mtp det du skrev at man man blir deprimert av å tenke på hva som gjorde en psykotisk. 

Anonymkode: 38086...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan jeg spørre var det noe konkret som skjedde som gjorde at du ble psykotisk? Og vil du si hva? Lurer på hva som skal til. Mtp det du skrev at man man blir deprimert av å tenke på hva som gjorde en psykotisk. 

Jeg hadde sosial angst, depresjon og OCD. Det var en veldig stressende tid. Hadde jeg fått medisiner og behandling den gangen hadde jeg kanskje sluppet å blitt psykotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde sosial angst, depresjon og OCD. Det var en veldig stressende tid. Hadde jeg fått medisiner og behandling den gangen hadde jeg kanskje sluppet å blitt psykotisk.

Er du kvitt angsten, ocd og depresjonen nå? 

Anonymkode: 38086...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du kvitt angsten, ocd og depresjonen nå? 

Den er kraftig dempet med medisiner, men er ikke helt kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...