Gå til innhold

Quetiapin eller Truxal for søvn


usikker

Anbefalte innlegg

Er tom for zopiklone, og sliter med å sovne..

Har quetiapin 25 mg og truxal 15 mg tilgjengelig.

Dette var noe jeg fikk prøve for 4-5 år siden. Da var jeg veldig dårlig, og så langt nede at jeg ble innlagt. 
Har de siste årene kommet meg, og føler jeg har et godt liv. Bruker nå bare et antidep og en angstmedisin. 
Men sliter med søvn.. er veldig lite trøtt, og kan gå dager uten å sove. Blir bare liggende å hvile i sengen, og tankene vandrer. 

Noen som har noen tanker om hva/om det er verdt å prøve en av de nevnte?

Jeg har ikke psykiater å spørre, da jeg er ferdig på dps.
Jeg er selvsagt redd for avhengighet og bivirkninger 

Fastlegen har nevnt at hun ikke vil skrive ut mer enn 3 pk zopiklone i året, så jeg føler jeg må spare siste til vinteren…

Noen råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
usikker skrev (25 minutter siden):

Er tom for zopiklone, og sliter med å sovne..

Har quetiapin 25 mg og truxal 15 mg tilgjengelig.

Dette var noe jeg fikk prøve for 4-5 år siden. Da var jeg veldig dårlig, og så langt nede at jeg ble innlagt. 
Har de siste årene kommet meg, og føler jeg har et godt liv. Bruker nå bare et antidep og en angstmedisin. 
Men sliter med søvn.. er veldig lite trøtt, og kan gå dager uten å sove. Blir bare liggende å hvile i sengen, og tankene vandrer. 

Noen som har noen tanker om hva/om det er verdt å prøve en av de nevnte?

Jeg har ikke psykiater å spørre, da jeg er ferdig på dps.
Jeg er selvsagt redd for avhengighet og bivirkninger 

Fastlegen har nevnt at hun ikke vil skrive ut mer enn 3 pk zopiklone i året, så jeg føler jeg må spare siste til vinteren…

Noen råd? 

Jeg ville satset på seroquel, det hjalp meg bedre enn truxal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker skrev (33 minutter siden):

Er tom for zopiklone, og sliter med å sovne..

Har quetiapin 25 mg og truxal 15 mg tilgjengelig.

Dette var noe jeg fikk prøve for 4-5 år siden. Da var jeg veldig dårlig, og så langt nede at jeg ble innlagt. 
Har de siste årene kommet meg, og føler jeg har et godt liv. Bruker nå bare et antidep og en angstmedisin. 
Men sliter med søvn.. er veldig lite trøtt, og kan gå dager uten å sove. Blir bare liggende å hvile i sengen, og tankene vandrer. 

Noen som har noen tanker om hva/om det er verdt å prøve en av de nevnte?

Jeg har ikke psykiater å spørre, da jeg er ferdig på dps.
Jeg er selvsagt redd for avhengighet og bivirkninger 

Fastlegen har nevnt at hun ikke vil skrive ut mer enn 3 pk zopiklone i året, så jeg føler jeg må spare siste til vinteren…

Noen råd? 

Jeg ville også ha tatt quetiapinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist en halv, dvs 12,5mg quentiapin, for å sove en periode, men måtte slutte pga urolige bein etter hvert.  Tilslutt sovnet jeg ikke på dem heller.  Sulten og søtsug fikk jeg også.  Men jeg sovnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Tipper de er utgått på dato dersom du fikk de for så lenge siden - uansett verdt å sjekke. 

Har ingen erfaring med Truxal men bruker selv Quetiapine fast hver kveld for søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (1 time siden):

Tipper de er utgått på dato dersom du fikk de for så lenge siden - uansett verdt å sjekke. 

Har ingen erfaring med Truxal men bruker selv Quetiapine fast hver kveld for søvn.

Jo, de er utgått..men ikke så lenge siden. Tenker det ikke gjør noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorthe skrev (På 7.6.2022 den 19.36):

Jeg har spist en halv, dvs 12,5mg quentiapin, for å sove en periode, men måtte slutte pga urolige bein etter hvert.  Tilslutt sovnet jeg ikke på dem heller.  Sulten og søtsug fikk jeg også.  Men jeg sovnet.

En halv? 
De er jo så små? Hvordan klarer du å dele dem? 
💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker skrev (9 timer siden):

En halv? 
De er jo så små? Hvordan klarer du å dele dem? 
💕

Pilledeler fra apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...