Gå til innhold

Flere par som drar på ferie hver for dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og mannen har ferie fra lørdag i uken som kommer. Mannen drar da på 2 ukers ferie hjem til hjemstedet og familien sin. Vi har begge ferie i 3 uker. Siste uken så har han familien på besøk. Jeg føler det er litt rart at når det er fellesferie som man gleder seg til så blir vi for det meste adskilt. Jeg gleder meg stort til ferien uansett. 

Andre som har det slik eller hvilke tanker har dere om å være borte fra hverandre i felles ferien? 

Anonymkode: 654df...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg og mannen har ferie fra lørdag i uken som kommer. Mannen drar da på 2 ukers ferie hjem til hjemstedet og familien sin. Vi har begge ferie i 3 uker. Siste uken så har han familien på besøk. Jeg føler det er litt rart at når det er fellesferie som man gleder seg til så blir vi for det meste adskilt. Jeg gleder meg stort til ferien uansett. 

Andre som har det slik eller hvilke tanker har dere om å være borte fra hverandre i felles ferien? 

Anonymkode: 654df...f9a

Høres veldig rart ut.

Anonymkode: 18555...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Hvis du ønsker fellesferie, må dere jo snakke om hvordan dere skal bruke ferieukene, slik at ikke han bare gjør som han ønsker. Hva sier han når du kommer med forslag til hva dere skal gjøre i ferien da?

Jeg skal ha fire uker ferie, mannen har tre. To av disse ukene skal vi være sammen. Begge er enige i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg og mannen har ferie fra lørdag i uken som kommer. Mannen drar da på 2 ukers ferie hjem til hjemstedet og familien sin. Vi har begge ferie i 3 uker. Siste uken så har han familien på besøk. Jeg føler det er litt rart at når det er fellesferie som man gleder seg til så blir vi for det meste adskilt. Jeg gleder meg stort til ferien uansett. 

Andre som har det slik eller hvilke tanker har dere om å være borte fra hverandre i felles ferien? 

Anonymkode: 654df...f9a

Du blir like overrasket hver gang? Det er vel ikke første gangen dette skjer... 

Jeg hadde forventet en god samtale om ferien i god tid før sommeren dersom mannen min ikke ville tilbringe noe av ferien med meg. Da hadde han ikke fått være med meg resten av året heller for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Andre som har det slik eller hvilke tanker har dere om å være borte fra hverandre i felles ferien? 

Vi kunne nok delt oss i noe av ferien, men ikke hele - hvis det ikke var en helt spesiell situasjon (av typen dødssyke familiemedlemmer). 

Jeg var singel i mange år som ung voksen, og det var nok på søndager og i ferier at jeg syntes ulempene ved det var mest merkbare.  Men da bestemte jeg i hvert fall helt selv hva jeg ville gjøre. 

Jeg har stor forståelse for at den som har familien i et annet land, bruker noe av ferien på kontakt med den. Men 3 av 3 uker hadde jeg hatt problemer med. Er du bortreist den uka han har familien på besøk, eller skal du være sammen med dem?

Som jeg har skrevet til deg mange ganger før: Kommunikasjonen i forholdet deres er skremmende dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så å si alltid sammen i ferien.

Det er ikke uvanlig at folk splitter opp deler av ferien. Jeg tenker ikke så mye om at folk er litt på hver sin plass deler av ferien, men synes det er best å ha ferie sammen hvis det ikke noen grunn til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg og mannen har ferie fra lørdag i uken som kommer. Mannen drar da på 2 ukers ferie hjem til hjemstedet og familien sin. Vi har begge ferie i 3 uker. Siste uken så har han familien på besøk. Jeg føler det er litt rart at når det er fellesferie som man gleder seg til så blir vi for det meste adskilt. Jeg gleder meg stort til ferien uansett. 

Andre som har det slik eller hvilke tanker har dere om å være borte fra hverandre i felles ferien? 

Anonymkode: 654df...f9a

Vi tilbringer det aller meste av sommerferien sammen. Ellers i året har vi enkelte korte ferier hver for oss.

 

Vi har stressende hverdager og mer tid sammen når vi har fri er noe vi ser frem til begge to, heldigvis. Jeg hadde ikke likt om mannen synes det var helt ok at vi tilbragte ferien hver for oss. Uansett er dette noe man må snakke om og helst bli enige om i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (52 minutter siden):

Vi er så å si alltid sammen i ferien.

Det er ikke uvanlig at folk splitter opp deler av ferien. Jeg tenker ikke så mye om at folk er litt på hver sin plass deler av ferien, men synes det er best å ha ferie sammen hvis det ikke noen grunn til noe annet.

Vi er også sammen i ferien og det hadde vært svært stusselig om mannen ville gjøre noe uten meg i hele ferien. En liten tur uten meg hadde ikke vært noe problem, men hele ferien hadde blitt svært trist synes jeg. Men jeg hadde ikke kunne ha en så ekstremt egoistisk mann som trådstarter uansett, det er jo ikke første gangen denne typen problemstilling kommer fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg og mannen har ferie fra lørdag i uken som kommer. Mannen drar da på 2 ukers ferie hjem til hjemstedet og familien sin. Vi har begge ferie i 3 uker. Siste uken så har han familien på besøk. Jeg føler det er litt rart at når det er fellesferie som man gleder seg til så blir vi for det meste adskilt. Jeg gleder meg stort til ferien uansett. 

Andre som har det slik eller hvilke tanker har dere om å være borte fra hverandre i felles ferien? 

Anonymkode: 654df...f9a

Han skal være 2 uker hos sin familie og den tredje uka skal dere ha familien hans på besøk? Altså 3 uker med hans familie ?  Oj, oj, oj 😱

Jeg liker min kjæreste familie veldig godt, men dette hadde helt ærlig ikke føltes som noen ferie for meg, så da skjønner jeg at dere splittes. 

Vi får besøk av min kjærestes familie på hytta ei helg i løpet av våre 4 uker. Det holder det 😀

Vi har alltid sommerferie sammen. Ellers i året kan det skje at vi reiser hver for oss. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (På 27.6.2022 den 11.48):

Han skal være 2 uker hos sin familie og den tredje uka skal dere ha familien hans på besøk? Altså 3 uker med hans familie ?  Oj, oj, oj 😱

Jeg liker min kjæreste familie veldig godt, men dette hadde helt ærlig ikke føltes som noen ferie for meg, så da skjønner jeg at dere splittes. 

Vi får besøk av min kjærestes familie på hytta ei helg i løpet av våre 4 uker. Det holder det 😀

Vi har alltid sommerferie sammen. Ellers i året kan det skje at vi reiser hver for oss. 

 

Jeg synes det er rart at han vil tilbringe såpass mye av ferien med foreldre, søsken, og søsken sin familie. Jeg er ikke med på ferie til familien hans så jeg slipper å være med familien hans hele ferien ihvertfall. Men jeg reagerer på at han velger å være med familien istedet for å være alene med meg. 

Jeg pratet med han om det men han sa hvorfor skal jeg være med deg alene? Hva skal vi gjøre på da? Han virker ikke til å forstå hva egentid som par er. Men det henger mulig sammen med kultur. Han sa at det han skal bruke ferien til er å ta seg av sin gamle mor, og jobbe i hagen hennes osv. 

Jaja jeg får nyte ferien min uten alenetid med han. Man er sin egen lykkesmed som det heter :). 

 

Anonymkode: 654df...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (På 27.6.2022 den 8.58):

Vi tilbringer det aller meste av sommerferien sammen. Ellers i året har vi enkelte korte ferier hver for oss.

 

Vi har stressende hverdager og mer tid sammen når vi har fri er noe vi ser frem til begge to, heldigvis. Jeg hadde ikke likt om mannen synes det var helt ok at vi tilbragte ferien hver for oss. Uansett er dette noe man må snakke om og helst bli enige om i forkant.

Ja jeg kan ikke si at jeg liker det. Men jeg kan ikke stoppe han heller. Han ønsker tydelig å bruke ferien sin på denne måten. Leit, men jeg skal ha en fin ferie uansett. Viktig å ikke la det ødelegge for min egen lykke. 

Anonymkode: 654df...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg kan ikke si at jeg liker det. Men jeg kan ikke stoppe han heller. Han ønsker tydelig å bruke ferien sin på denne måten. Leit, men jeg skal ha en fin ferie uansett. Viktig å ikke la det ødelegge for min egen lykke. 

Anonymkode: 654df...f9a

Nei, enhver er sin egen lykkes smed, som det heter. Om man ikke trives med partners valg og prioriteringer har man jo selv et valg - og ansvar for eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg pratet med han om det men han sa hvorfor skal jeg være med deg alene? Hva skal vi gjøre på da?

Anonymkode: 654df...f9a

😲 Du hører selv at dette er helt fjernt!? Men han har det jo greit da, med gratis hushjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg pratet med han om det men han sa hvorfor skal jeg være med deg alene? Hva skal vi gjøre på da?

Anonymkode: 654df...f9a

Dere to kunne dratt på ferietur sammen?

Anonymkode: 18555...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 23.52):

Andre som har det slik eller hvilke tanker har dere om å være borte fra hverandre i felles ferien? 

Tja, jeg tenker vel at det viktigste er at planer som berører begge parter gjøres i fellesskap. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg pratet med han om det men han sa hvorfor skal jeg være med deg alene? Hva skal vi gjøre på da? Han virker ikke til å forstå hva egentid som par er.

Hva har du foreslått at dere skal gjøre sammen da? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

(...) men jeg skal ha en fin ferie uansett. Viktig å ikke la det ødelegge for min egen lykke. 

Hvilke planer har du lagt for ferien du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal vi gjøre på da?

Svarte du noe på det, da?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det henger mulig sammen med kultur. Han sa at det han skal bruke ferien til er å ta seg av sin gamle mor, og jobbe i hagen hennes osv. 

Å føle seg sterkt forpliktet til å ta seg av de eldste i familien kan være kulturelt. Det er uansett naturlig å ønske å treffe nære familiemedlemmer i ferien hvis man bor utenlands - og omvendt, altså at familien har et sterkt ønske om å treffe den som har flyttet til et land langt unna. Men med mindre noen ligger for døden, trenger det ikke foregå i hele ferien. 

Å bruke hele ferien på det, uten å tilrettelegge for at partneren blir inkludert på noen som helst måte, vil jeg påstå ikke er kulturelt betinget. Vi snakker jo om Europa, ikke noe helt middelaldersk. Jeg tviler på at det inngår i "kulturen" å la parforholdet komme i siste rekke på fritiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor langt unna familien min og reiser for å være hos dem i 2 uker i strekk hver sommer. Det er den eneste gangen(b bortsett fra jul og da er mannen min med) i året jeg får sett dem, og resten av året er jeg sammen med mannen min hver eneste dag uansett. 

 

 

Anonymkode: 5f8b9...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor langt unna familien min og reiser for å være hos dem i 2 uker i strekk hver sommer. Det er den eneste gangen(b bortsett fra jul og da er mannen min med) i året jeg får sett dem, og resten av året er jeg sammen med mannen min hver eneste dag uansett. 

 

 

Anonymkode: 5f8b9...c1f

Min mann og jeg  har litt over en uke ferie igjen når han kommer hjem. Da er planen å reise på hytte med familien hans. Men jeg savner aleneferie med bare han og meg, uten familien hans med. Men han har jo litt tid sammen med meg siste 1.5 uken  Men det med familien med... 

Jeg har egentlig forståelse for at man velger å besøke familien / være med familien, men kjærestetid er også viktig dersom  forholdet skal vare. 

Anonymkode: 654df...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bor langt unna familien min og reiser for å være hos dem i 2 uker i strekk hver sommer. Det er den eneste gangen(b bortsett fra jul og da er mannen min med) i året jeg får sett dem, og resten av året er jeg sammen med mannen min hver eneste dag uansett. 

 

 

Anonymkode: 5f8b9...c1f

Ja man ser jo hverandre mye uansett hele året igjennom. Men tror det er viktig å også prioritere tid til hverandre alene i ferier. 

Anonymkode: 654df...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min mann og jeg  har litt over en uke ferie igjen når han kommer hjem. Da er planen å reise på hytte med familien hans. Men jeg savner aleneferie med bare han og meg, uten familien hans med. Men han har jo litt tid sammen med meg siste 1.5 uken  Men det med familien med... 

Jeg har egentlig forståelse for at man velger å besøke familien / være med familien, men kjærestetid er også viktig dersom  forholdet skal vare. 

Anonymkode: 654df...f9a

Men om denne hytteturen blir som tidligere så betyr vel det at han stikker på fisketur med de andre mennene og du sitter på hytta sammen med kvinnene og dere har språkvansker og det er vanskelig å kommunisere...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...