Gå til innhold

Bør jeg seponere antidepressiva?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Økte dosen for litt over en uke siden, og har begynt å føle meg oppstemt i varierende grad. Det varierer litt hvor oppstemt og giret jeg føler meg, men jeg får nå ikke sove med mindre jeg tar sovemedisiner, og de siste nettene har jeg våknet opp etter 2 timer og har trengt nok en dose sovemedisin for å sovne igjen. Har likevel bare sovet ca. 5 timer. Har musikk fra en musikal på hjernen konstant, tenker raskt, og kan snakke mye og raskt, men jeg snakker også i et normalt tempo av og til, det varierer. Energinivået varierer også, men er konstant rastløs og urolig. Av og til er jeg sliten men rastløs, og av og ti har jeg mye energi. Har brukt mange tusen på klær og sko i kun en knæsj farge, som jeg ikke eier et eneste plagg i fra før av. Jeg begynte også å skrive både bok og et filmmanus, men ble lei ganske kjapt. Filmet meg selv ha sex fordi jeg tenkte at det kunne være bra med en realistisk sexscene til filmen jeg skulle lage, enda jeg knapt er i gang med dette filmmanuset. Alt varierer noe, men farger har nå blitt ekstremt klare. I går følte jeg meg utrolig knyttet til naturen, trær og blader glitret. Jeg fikk også en uimotståelig trang til å spise blader fra et tre jeg følte meg ekstra knyttet til, noe jeg endte opp med å gjøre. Tenkte at jeg ikke trengte å spise noe annet enn blader fordi jeg var en essensiell del av naturen. I dag våknet jeg opp og følte meg mer normal, men fremdeles oppstemt. Jeg skjønner nå at jeg ikke kan gå rundt og spise blader. 

Jeg tror jeg burde slutte på antidepressiva, men jeg har ingen lege å ta det opp med på grunn av ferien. Kan jeg bare seponere på egenhånd, eller må jeg vente til ferien er over? 

Anonymkode: bf521...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres jo ut som hypomani. Tror det er best at en lege ser på dette og hjelper deg til å avgjøre hva du burde gjøre ift AD. Hvis ikke faslegen din har vikar, så synes jeg du skal høre med legevakta. 

Anonymkode: d50f8...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det høres ut som hypomani. Her er det slik at de andre legene på legekontoret svarer dersom fastlegen er på ferie, så ville ringt dit å bedt om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med legevakt i dag om du ikke får tak i fastlegen eller en annen på det legekontoret.

Bruker du andre medisiner enn AD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høres jo ut som hypomani. Tror det er best at en lege ser på dette og hjelper deg til å avgjøre hva du burde gjøre ift AD. Hvis ikke faslegen din har vikar, så synes jeg du skal høre med legevakta. 

Anonymkode: d50f8...ba2

 

lyseblå skrev (7 timer siden):

Enig i at det høres ut som hypomani. Her er det slik at de andre legene på legekontoret svarer dersom fastlegen er på ferie, så ville ringt dit å bedt om råd.

 

kupton skrev (4 timer siden):

Ta kontakt med legevakt i dag om du ikke får tak i fastlegen eller en annen på det legekontoret.

Bruker du andre medisiner enn AD?

Ja, det er nok det. Føler ikke det er så veldig ille, og det varierer som sagt i styrke, men føler fremdeles at jeg er på vei høyere og høyere oppover. Må man alltid slutte på antidepressiva av den grunn? Jeg er litt redd for å kontakte vikarlege, jeg vil ikke virke overdramatisk eller skape problemer ut av noe jeg kunne løst selv, eller som kunne løst seg av seg seg. Jeg kan kontakte vikar om jeg må, men hvis jeg bare må slutte på antidepressiva uansett, så er det vel ikke så vanskelig å gjøre på egenhand?

Jeg bruker 400mg lamotrigin og 5mg arpipiprazole. 

 

Anonymkode: bf521...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

 

 

Ja, det er nok det. Føler ikke det er så veldig ille, og det varierer som sagt i styrke, men føler fremdeles at jeg er på vei høyere og høyere oppover. Må man alltid slutte på antidepressiva av den grunn? Jeg er litt redd for å kontakte vikarlege, jeg vil ikke virke overdramatisk eller skape problemer ut av noe jeg kunne løst selv, eller som kunne løst seg av seg seg. Jeg kan kontakte vikar om jeg må, men hvis jeg bare må slutte på antidepressiva uansett, så er det vel ikke så vanskelig å gjøre på egenhand?

Jeg bruker 400mg lamotrigin og 5mg arpipiprazole. 

 

Anonymkode: bf521...bee

Synes absolutt ikke det å kontakte fastlege ville vert overdramatisk. Synes du burde ringe allerede i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...