Gå til innhold

Vil bli innlagt selv om jeg ikke trenger det, «sliten» av å tenke slik..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt usikker på hvordan jeg skulle formulere overskriften.. jeg har fått for meg at jeg må bli innlagt før jeg kan bli frisk, gjerne etter et selvmordsforsøk. Selv om jeg hata å være innlagt den ene gangen jeg var på utredning så ønsker jeg omsorg og at folk skal synes synd på meg. Er så sliten av å tenke slik, jeg vil bare bli frisk egentlig og dette hindrer tilfriskningen min stort. Hater at folk ser meg, men har også et desperat ønske om å bli sett. Meget slitsomt med så mye ambivalens.. Hvordan skal jeg legge fra meg disse tankene?

Anonymkode: b5ebc...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med du går i behandling? Ville tatt det opp med behandler. Kan i perioder kjenne litt på det samme, i alle fall det du beskriver med å hate å bli sett, men samtidig ha et desperat ønske om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lyseblå skrev (4 minutter siden):

Jeg regner med du går i behandling? Ville tatt det opp med behandler. Kan i perioder kjenne litt på det samme, i alle fall det du beskriver med å hate å bli sett, men samtidig ha et desperat ønske om det. 

Takk for svar da er jeg ikke alene ❤️ har ikke tatt opp akkurat dette med behandler, ser henne ikke før om et par måneder. Det er skikkelig tungt å bli dratt i de to retningene der. Har du tenkt over hvorfor du har det slik? :) TS

Anonymkode: b5ebc...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar da er jeg ikke alene ❤️ har ikke tatt opp akkurat dette med behandler, ser henne ikke før om et par måneder. Det er skikkelig tungt å bli dratt i de to retningene der. Har du tenkt over hvorfor du har det slik? :) TS

Anonymkode: b5ebc...e5d

Ville definitivt tatt det opp når du ser henne igjen. Jeg har dessverre ingen gode råd til hvordan en kan legge fra seg disse tankene. Ja, jeg har tenkt en del på det. Men har ikke klart å komme frem til noen konklusjon egentlig. Jeg vet bare at jeg har et intenst selvhat, som jeg ikke vet hvor kommer fra da jeg er vokst opp med foreldre som var glade i meg og venner som aksepterte meg for den jeg er. For meg gir det ikke mening å ha blitt slik som jeg har blitt da, men. Jeg tenker stadig på det, hva som kan ha gjort det. Jeg sliter med å tillate meg selv å ta i mot hjelp og omsorg, så ift psykiatrien har det ført til at jeg både har bedt om hjelp og kjempet i mot den samme hjelpen jeg ba om å få. Har hatt mange innleggelser, inn og ut. Når jeg får hjelp vil jeg ikke ha den og når jeg ber om hjelp er jeg redd for å ta den i mot. Samt mange behandlere som jeg har avsluttet så snart jeg føler de begynner å komme nært (og ser meg, slik som du beskriver). Hva med deg? Har du noen tanker rundt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Litt usikker på hvordan jeg skulle formulere overskriften.. jeg har fått for meg at jeg må bli innlagt før jeg kan bli frisk, gjerne etter et selvmordsforsøk. Selv om jeg hata å være innlagt den ene gangen jeg var på utredning så ønsker jeg omsorg og at folk skal synes synd på meg. Er så sliten av å tenke slik, jeg vil bare bli frisk egentlig og dette hindrer tilfriskningen min stort. Hater at folk ser meg, men har også et desperat ønske om å bli sett. Meget slitsomt med så mye ambivalens.. Hvordan skal jeg legge fra meg disse tankene?

Anonymkode: b5ebc...e5d

Hvorfor fikk du være innlagt mens du ble utredet? Jeg får ikke være innlagt ☹️

Anonymkode: 59435...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...