Gå til innhold

Kupton - personlighetsforstyrrelser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er nær pårørende til en ung voksen som nettopp har fått diagnosene EUPF og avhengig PF. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å forholde meg til hyppige svingninger, skjørhet og manglende robusthet. Har du noe norsk litteratur eller nettsider å anbefale for å forstå bedre hvordan vi som nær familie kan være til hjelp, og ikke minst, sette grenser?

Anonymkode: 5f41c...69b

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

lyseblå

Ser du etterspør norsk litteratur, men vil likevel anbefale Overcoming borderline personality disorder: A family guide for healing and change. Ellers så kanskje LPP kunne vert en ressurs. De retter seg jo ikke direkte til borderline, men kunne likevel være nyttig å møte andre som er pårørende og i samme situasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
lyseblå skrev (13 timer siden):

Ser du etterspør norsk litteratur, men vil likevel anbefale Overcoming borderline personality disorder: A family guide for healing and change. Ellers så kanskje LPP kunne vert en ressurs. De retter seg jo ikke direkte til borderline, men kunne likevel være nyttig å møte andre som er pårørende og i samme situasjon.

Takk! Jeg er ikke så god i engelsk, i alle fall ikke tungt stoff. Men den boka så interessant ut. Sjekket nettsidene til LPP også - takk for tips!

Kanskje lurt å tagge @kupton - glemte det i hovedinnlegget.

Anonymkode: 5f41c...69b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FjellOgDalar

Jeg mener det finnes en fagbok der ute som heter noe i retningen Utvikling, personlighet og borderline av Anders Evang. Jeg har ikke lest den selv, bare sett den i en bokhylle en eller annen gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kupton

Jeg synes denne boken er meget bra: https://www.akademika.no/medisin-helse-og-psykologi/psykiatri/personlighet-og-personlighetsforstyrrelser/9788205365391

Ellers fikk jeg nettopp til anmeldelse en helt ny bok skrevet av Prof. Alv A. Dahl: Vonde følelser.

Jeg har ikke fått lest hele boken ennå, men jeg tror at den vil kunne gi en god del: https://www.cappelendamm.no/_vonde-folelser-alv-a-dahl-9788202702670

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...